در مراسم افتتاحیه پل سواره رو شهید پوراسماعیلی محله پل طالشان رشت؛

شهردار رشت : ارائه خدمات به مناطق کمتر برخوردار از مهم ترین برنامه های شهرداری است

حرف تازه : صبح امروز (چهارشنبه) در مراسمی با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت، مهندس جمشیدپور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهری شهرداری رشت، سرهنگ رمضانی رییس پلیس راهور شهرستان رشت و سرگرد بی نیاز جانشین رییس […]

حرف تازه : صبح امروز (چهارشنبه) در مراسمی با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت، مهندس جمشیدپور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهری شهرداری رشت، سرهنگ رمضانی رییس پلیس راهور شهرستان رشت و سرگرد بی نیاز جانشین رییس پلیس راهور شهرستان رشت و جمعی از مردم منطقه شهرک پل طالشان و جماران شهر رشت پل سواره رو شهید پوراسماعیلی محله پل طالشان رشت افتتاح شد.

pole1

به گزارش حرف تازه به نقل از واحد خبرمدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت دکتر ثابت قدم ضمن قدردانی از صبر و حوصله مردم شهرک پل طالشان در اجرای راه اندازی پل سواره رو شهید پوراسماعیلی محله پل طالشان رشت اظهار داشت: ارائه خدمات به مناطق کمتر برخوردار از مهم ترین برنامه های شهرداری است.

شهردار رشت، با تاکید بر  تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی با الویت در نقاط کم برخوردار یادآور شد: دسترسی یک اصل است که باافزایش حساسیت مسئولین شهری نسبت به آن، بسیاری از موضوعات و مشکلات، چه به لحاظ اقتصاد منطقه و محل و چه به لحاظ نوع دسترسی به سایر محلات و نقاط دیگر شهر حل خواهد شد.

وی در ادامه توجه به  فضاهای عمومی شهری از جمله احداث پارک ها، موضوعات سرای محلات و مباحث زمینهای ورزشی را در افزایش نگاه محله محور موثر دانست و گفت:  با راه اندازی این پل قطعا علاوه بر دسترسی آسان مردم محل به خیابان اصلی،  قابلیت بهتری در اتصال دو محله  بوجود خواهد آمد.

دکتر ثابت قدم با قدردانی از دست اندرکاران پروژه فوق تصریح کرد: بهسازی حاشیه رودخانه ها و هدایت آن  به سمت استفاده بهینه در راستای ایجاد فضای سبز از دیگر برنامه امروزه شهرداری و شورا است  تا به این ترتیب گامی موثر در توز یع یکسان خدمات شهری در مناطق مختلف برداشته خواهد شد.

مهندس جمشید پور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در سخنانی اظهار داشت: این پل دومین پل رفت و برگشتی  است که منطقه جماران را به شهرک پل طالشان وصل خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت هزینه انجام شده پل سواره رو شهید پوراسماعیلی محله پل طالشان یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان عنوان کرد وگفت: این پل به طول ۲۰ متر و عرض ۱۲ متر که دارای دو مسیر رفت و برگشت به صورت بتن آرمه ساخته شده است.

وی افزود: این پل دارای ۷/۸ متر عرض سواره رو و ۲/۱ متر پیاده راه و ۴۵ سانت کوله و دو دیواره و ۶  تیره بتن آرمه به طول بیست متر و دال بتن آرمه به ضخامت بیست و پنج سانت و ۱۲ شمع نصب شده در زیر ستون  است.

مهندس جمشید پور با اشاره به وجود ۴ دیواره  ۱۵ متری جهت هدایت آب رودخانه تصریح کرد: این پروژه با عملیات خاکی ۷۴۰۰ متر مکعب ، قالب بندی  ۱۷۵۰ متر مربع ، بتن ریزی  ۱۵۶۰ متر مکعب و با استفاده از  ۱۰۸ تن آرماتور و ۱۰۰ تن آسفالت به اجرا درآمده است.

فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از عملکرد شایسته شهردار در اجرای پروژه های عمرانی اذعان داشت:هر چند این پروژه در طول مراحل اجرای عملیات با مشکلات متعددی مواجه بود، اما از آنجایی که به نتیجه رسیدن آن و خروج ترافیکی دو منطقه مهم شهراز مهم ترین دغدغه مدیریت شهری بود، توانسیم با پشت سر گذاشتن همه مشکلات آن  را به مرحله افتتاح برسانیم.

رییس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت پرداختن به سالمسازی و سلامت محوری حاشیه های رودخانه را از دیگر دغدغه مجموعه مدیریت شهری برشمرد و گفت: امید است با بستر سازی و فراهم نمودن فضای سبز در حوزه جماران و محله پل طالشان به اهداف مهم شهرداری در رسیدن به موضوعات توسعه محور و توزیع خدمات عادلانه در محلات دست یابیم.

سرهنگ رمضانی رییس پلیس راهور شهرستان رشت افتتاح پل سواره رو شهید پوراسماعیلی محله پل طالشان  را مسکنی جهت خروج از بار ترافیکی دو منطقه برشمرد و گفت:  امید است با تلاش بی شائبه مجموعه مدیریت شهری در  افتتاح زودهنگام پروژه میدان گیل تمام مشکلات ترافیکی موجود در بریدگی جماران، میدان گاز و مسکن مهر مرتفع شود.

در ادامه این مراسم پدر شهید اسماعیلی پور از خدمات شهردار و مجموعه مدیریت شهری در ارائه خدمات به مناطق آسیب پذیر شهر قدردانی نمود.