نصرتی؛ شهردار جدید رشت

حرف تازه – صبح امروز هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به ریاست سید امیرحسین علوی با دستور کار انتخاب شهردار رشت برگزار شد. در این جلسه ابتدا سید امیرحسین علوی رئیس شورا دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین تصمیمات شورای پنجم رشت امروز رقم خواهد خورد و این تصمیم در […]

حرف تازه – صبح امروز هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به ریاست سید امیرحسین علوی با دستور کار انتخاب شهردار رشت برگزار شد.

در این جلسه ابتدا سید امیرحسین علوی رئیس شورا دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین تصمیمات شورای پنجم رشت امروز رقم خواهد خورد و این تصمیم در خاطره رشت ثبت خواهد شد. 

رمضانپور نرگسی : رشت کارگاه آموزشی گزینه های شهرداری نیست/ شهردار اصلح باید با صفر تا صد مدیریت شهری آشنا باشد

احمد رمضانپور نرگسی هم به موضوع انتخاب شهردار پرداخت و اظهارداشت: باید شهردار رشت از نیروهای بسیار خوب، با سلامت کاری و مالی بالا باشد و قدرت تعامل با نهاد ها و ارگان های مختلف مرتبط با این حوزه را داشته باشد. باید فردی باشد که صفر تا صد مدیریت شهری را می داند و گزینه اصلح باشد. شهر رشت توان پرداخت هزینه ندارد تا فردی بیاید و اینجا کارگاه آموزشی او باشد تا کار را یاد بگیرد.

وی افزود : جبهه اصلاحات با سه نفر از لیست امید به شورا راه یافته است و در راستای پیشرفت و عقلانیت سیاسی برخورد نخواهد کرد. 

احمد رمضانپور نامه انصراف محمد زالفی را قرائت کرد

رمضانپور در ادامه از انصراف محمد زالفی از کاندیداتوری شهرداری رشت خبر داد و متن نامه انصراف را قرائت کرد و گفت: انتخاب سختی داشتیم و پس از مشورت با بزرگان و دلسوزان و بررسی سوابق افراد نهایتا تصمیم امروز را گرفتیم.

رضا رسولی نامه انصراف مهدی فرشاد فقیه را قرائت کرد

در ادامه رضا رسولی هم از انصراف مهدی فرشاد فقیه خبر داد و متن نامه انصراف او را قرائت کرد.

 

 

سید امیرحسین علوی از انصراف مسعود کاظمی خبر داد

لحظاتی بعد سید امیرحسین علوی هم از انصراف مسعود کاظمی به صورت تلفنی خبر داد.

مسعود نصرتی شهردار رشت شد

پس از این صحبتها رای گیری از اعضا انجام شد و از بین مسعود اسلامی و مسعود نصرتی، نصرتی با رای هر یازده عضو شورا عهده دار مسئولیت شهرداری رشت شد.

 

نگاهی به سوابق مسعود نصرتی:

نصرتی دکترای برنامه ریزی شهری دارد و حدود ۸ سال شهردار قزوین بوده است. در سوابق مدیریتی او عناوین و افتخارات بین المللی نیز دیده می شود.

او پس از میزبانی موفق شهرهای راه ابریشم بنیانگذار اتحادیه جهانی شهرهای راه ابریشم شد و ریاست مجمع را بر عهده گرفت و این کار با نظر ریاست برنامه اسکان بشر ملل متحد بود. شایان ذکر است رشت نیز یکی از ۳۹ شهر در مسیر جاده ابریشم است و در بین این شهرها یکی از ۷ شهری است که از مزیت وجود منطقه آزاد نیز بهره می برد.

نصرتی همچنین دو جایزه بین‌المللی BLP بهترین نشان عملکرد جهانی از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN_HABITAT) به جهت پروژه احیای قنات‌های شمال شهر و احداث بوستان بانوان دریافت کرده است. 

رییس مجمع جهانی شهرهای اسلامی و میزبانی کنفرانس جهانی شهرداران کشورهای اسلامی و همچنین انتخاب به عنوان شهردار نمونه کشوری تنها بخشی از موفقیت ها و دستاوردهای وی بوده است.