نگاهی به آرای احتمالی دو گزینه جدی شهرداری رشت

آیا در آخرین روز تابستانی قرن شهردار رشت انتخاب می شود؟

شورای پنجم در آستانه انتخاب شهردار قرار دارد و در این بین نام دو نفر بیش از سایرین به گوش می رسد؛ سید امیرحسین علوی و سید محمد احمدی. اما آیا در آخرین روز تابستانی قرن شهردار رشت انتخاب می شود؟

اختصاصی حرف تازه – شورای پنجم در آستانه انتخاب شهردار قرار دارد و در این بین نام دو نفر بیش از سایرین به گوش می رسد؛ سید امیرحسین علوی و سید محمد احمدی. اما آیا در آخرین روز تابستانی قرن شهردار رشت انتخاب می شود؟ یا با ادامه دو دستگی اعضا در ادامه از گزینه سوم رونمایی خواهد شد؟

سید امیرحسین علوی عضو ادوار چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر رشت است و در طی بیش از هفت سال عضویت در شورا سابقه دو سال ریاست پارلمان محلی را نیز در کارنامه دارد.
سید محمد احمدی نیز معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری گیلان بوده است و فرمانداری شهرهای رودبار، لاهیجان و رشت را نیز در کارنامه خود دارد.
بدین ترتیب هر دو گزینه از شناخت مناسبی در خصوص مسائل مربوط به مدیریت شهری برخوردارند و در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا پایان عمر شورای پنجم می توانند کمک حال شهرداری و شورا باشند.
اما شاید زمانی که در جلسه ۳۸ شورای اسلامی شهر رشت این عکس یادگاری را ثبت می کردند هیچ یک تصور نمی کردند روزی در رقابتی مستقیم با یکدیگر برای تصدی پست شهرداری رشت قرار بگیرند.
قرار است عصر دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ در آخرین عصر تابستانی قرن اعضای شورای شهر رشت نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمایند اما شنیده ها حاکی از آن است همچنان به اجماع روی یک گزینه نرسیده اند و به همین علت شاید در این جلسه نیز به نتیجه ای نرسند.
در ادامه قصد داریم به آرای احتمالی سید امیرحسین علوی و سید محمد احمدی بپردازیم.
شایان ذکر است این متن تنها یک تحلیل بر مبنای شنیده های تحریریه حرف تازه است و به هیچ عنوان قطعیت ندارد. شاید هریک از اعضای شورا تصمیم دیگری داشته باشند و یا تا جلسه انتخاب شهردار تصمیم دیگری را اتخاذ نمایند.
سید امیرحسین علوی – رای به سید امیرحسین علوی
بهراد ذاکری – رای به سید امیرحسین علوی
فرهام زاهد – رای به سید امیرحسین علوی
اسماعیل حاجی پور – رای به سید امیرحسین علوی
احمد رمضانپور – رای به سید امیرحسین علوی
فاطمه شیرزاد – رای به سید محمد احمدی
محمدحسن عاقل منش – رای به سید محمد احمدی
حامد عبدالهی – رای به سید محمد احمدی
رضا رسولی – رای به سید محمد احمدی
حجت جذب – نامشخص
محمدحسن علیپور – نامشخص
بدین ترتیب باید گفت تا این لحظه در صورت صحت شنیده ها وضعیت پنج بر چهار به سود علوی است اما تصمیم جذب و علیپور می تواند کاملا اوضاع را متفاوت کند و احمدی را به عنوان شهردار معرفی نماید. هنوز وضعیت بسیار نزدیک و نامعلوم است اما با نگاهی به رای های سه سال گذشته اعضای شورا، این احتمال وجود دارد در صورت قطعی شدن پیروزی یکی از دو کاندیدا، آن گزینه با حداقل ۹ یا ۱۰ رای انتخاب شود. از سوی دیگر ادامه دو دستگی اعضا ممکن است وضعیت را به طور کامل تغییر دهد و شاید در این صورت در روزهای آینده گزینه سوم رونمایی شود.
آیا در آخرین روز تابستانی قرن شهردار رشت انتخاب می شود؟

آیا در آخرین روز تابستانی قرن شهردار رشت انتخاب می شود؟