حضرت آیت الله نوری همدانی در کنگره 8 هزار شهید:

شهدا، ابراهیم زمانند

تی تی خبر (حرف تازه) : مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نظام اسلامی به مردم ایران و مسلمانان جهان خودباوری داد و به دشمنان خود باختگی داد،گفت:این نظام  استکبار ستیزی و صهیونیست ستیزی را به مردم آموخت.  آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در آخرین اجلاسیه کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان که در میدان شهدای ذهاب رشت، […]

تی تی خبر (حرف تازه) : مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نظام اسلامی به مردم ایران و مسلمانان جهان خودباوری داد و به دشمنان خود باختگی داد،گفت:این نظام  استکبار ستیزی و صهیونیست ستیزی را به مردم آموخت.

 آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در آخرین اجلاسیه کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان که در میدان شهدای ذهاب رشت، با سلام و درود بر شهدای والا مقامی که با خون خود پیام آزادی و استقلال را به دنیا رساندند اظهار داشت :شهیدان گیلان نامشان در تاریخ ایران اسلامی پر افتخار می درخشد.

مرجع تقلید شیعیانبا اشاره به شهیدروحانی گیلانی میرزا کوچک خان جنگلی و آیت الله احسانبخش گفت: مردم گیلان در تعهد و و لایتمداری زبانزد خاص و عام هستند .

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه شهید کسی است که به لحاظ معارف اعتقادی، خداشناسی، معاد و نبوت برجستگی دارد،افزود: شهید واژه ای است که دارای محتوای کامل و جامع است و اگر وصیت نامه شهدا را مطالعه کنید در می یابید که هدف شهدا بسیار والا است .

وی با بیان اینکه شهدایی که به جبهه ها رفتند هدفی جز خدا نداشتند تاکید کرد: آنها با عشق به امام و ولایت راهی میدان های جنگ حق علیه باطل شدند و همان طور که ابراهیم با کلنگ خود بتها را نابود کرد شهدا هم استکبار و استثمار و استبداد را با تبر خود در هم شکستند.

وی شهدا را ابراهیم زمان خواند و گفت:قدر دانی از شهدا و شناخت انها و درک عظمت خانواده و پدران و مادران آنها یک وظیفه است چرا که شهدا خدمتی بزرگ به این ملت کردند و امنیتی را که امروز ملاحظه می کنید ناشی از فداکاری های شهدا اشت.

وی با بیان اینکه عزت و عظمت امروز ناشی از نظام قدرتمند ولایی است تصریح کرد: نظام قدرتمند اسلامی خونبهای شهدا است و این نظام به مردم ایران و مسلمانان جهان خودباوری داد و به دشمنان خود باختگی داد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در سایه خوداتکایی و خود باوری که نظام اسلامی به مردم داد توانستند با تجهیزات نظامی و موشک های پیشرفته لزره بر اندام دشمن بیاندازند و این نظام پناهگاهی برای همه مستضعفان جهان است.

وی با بیان اینکه مستضعفانی که زیر چکمه استکبار هستند به این نظام امیدوارند تصریح کرد: بیداری اسلامی امروز به دورترین نقاط جهان رفته است و میلیونها بسیجی در کشورهای ما با تمام اخلاص آماده جانبازی هستند .

ایت الله نوری همدانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی استکبار ستیزی و صهیونیست ستیزی را به مردم آموخت تاکید کرد: با نظام اسلامی زنان موقعیت و جایگاه سیاسی و اجتماعی خود در جامعه را درک کردند .

مرجع تقلید شیعیان گفت: خداوند به شهدا عنایت کرده است و اولین قطره خونی که از شهید می چکد همه گناهان آنر ا پاک می کند و شهدا جهادگری و جهاد را از اهل بیت آموختند

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: تمام شهادت‌ها الهام گرفته از امام حسین(ع)، اسلام ناب و اهل بیت است و ما هر چه داریم  مرهون خون شهدا است.
منبع : عصرصادق