علی مقصودی در تشریح اقدامات خدمات شهر همزمان با برف شب گذشته رشت اعلام کرد:

با فعالیت خودروهای برف روب اجازه وقفه در تردد را ندادیم

حرف تازه – معاون خدمات شهر شهرداری رشت با بیان اینکه  با فعالیت خودروهای برف روب اجازه وقفه در تردد را ندادیم؛ از اسکان موقت میهمانان خارجی دو اتوبوس و ساماندهی ۸ تن از افراد بی سرپناه خبر داد. علی مقصودی با اشاره به آغاز برف از شب گذشته در رشت گفت: مطابق پیش بینی ها […]

حرف تازه – معاون خدمات شهر شهرداری رشت با بیان اینکه  با فعالیت خودروهای برف روب اجازه وقفه در تردد را ندادیم؛ از اسکان موقت میهمانان خارجی دو اتوبوس و ساماندهی ۸ تن از افراد بی سرپناه خبر داد.

علی مقصودی با اشاره به آغاز برف از شب گذشته در رشت گفت: مطابق پیش بینی ها ۱۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی پیش بینی شده از نخستین دقایق روز یکشنبه در سطح شهر تردد داشتند تا مانع از نشستن برف و مسدود شدن معابر شوند.

معاون خدمات شهر شهرداری رشت افزود: از ساعت ۲ بامداد با افزایش بارش ها، در محورهای جاده تهران، جاده سنگر، جاده لاکان، مسکن مهر و جاده جیرده از تیغه ها و ماشین آلات برف روب استفاده شد و این عملیات تا حدود ساعت ۴ صبح ادامه داشت.

مقصودی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه ماشین آلات سنگین آتش نشانی و ۱۵ دستگاه اتوبوس نیز در سطح شهر در حال تردد بودند تصریح کرد: در هیچ یک از محورها اجازه وقفه در تردد را ندادیم.

وی در ادامه به فعالیت گرمخانه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی هایی که از قبل صورت گرفته بود شب گذشته ۸ تن از افراد بی سرپناه را ساماندهی کردیم و لباس و خوراک مناسب تهیه کردیم تا برودت هوا و سرمای شدید مشکلی برای این افراد ایجاد نکند.

علی مقصودی همچنین با اعلام آمادگی کامل خدمات شهر گفت: امروز نیز معاونت خدمات شهر با آمادگی کامل برنامه ها را پیگیری خواهد کرد.

معاون خدمات شهر شهرداری رشت با اشاره به جمع آوری زباله های شهر رشت توسط پاکبانان زحمتکش در شب گذشته گفت: اجازه مسدود شدن مسیر دسترسی به محل دفن زباله سراوان را ندادیم و زباله ها به مرکز دفن زباله سراوان و کارخانه کود آلی منتقل شدند.

علی مقصودی با اشاره به زحمات کارکنان فضای سبز اظهار داشت: شاخه تکانی درختان از برف انجام شد و خوشبختانه مشکل خاصی در خصوص شکستگی شاخه های درختان نیز به وجود نیامد.

وی با اشاره به مسدود شدن مسیر تردد رشت-قزوین تصریح کرد: دو اتوبوس از مسافران خارجی که در راه مانده بودند توسط شهرداری رشت در یکی از ساختمان ها اسکان موقت داده شدند و با هماهنگی که با هلال احمر صورت گرفته بود به تعداد مورد نیاز پتو نیز تهیه شد و همچنان میزبان این عزیزان هستیم.

علی مقصودی از همراهی و همکاری شهروندان به دلیل عدم پارک خودروها در حاشیه خیابان در زمان بارش برف قدردانی کرد و افزود: از شهروندان تقاضا داریم به منظور پیگیری اخبار برف، به اخبار و اطلاعیه های دستگاه های خدمات رسان و رسانه های مجاز توجه نمایند و به اخبار غیرموثق برخی کانال های تلگرامی که به دنبال جذب مخاطب بیشترند توجه نکنند.