شفاف سازی به سبک رضا رسولی و چند سوال

طرح ساختار شیشه ای مدیریت شهری که توسط رضا رسولی در جلسه ۱۵ شورای شهر رشت مطرح شد اتفاق امیدوار کننده ای بود؛ به همین دلیل و در راستای شفاف سازی، چندسوال در خصوص آخرین مصاحبه این عضو شورا پرسیده می شود.

حرف تازه – یادداشت دریافتی: طرح ساختار شیشه ای مدیریت شهری که توسط رضا رسولی در جلسه ۱۵ شورای شهر رشت مطرح شد اتفاق امیدوار کننده ای بود؛ به همین دلیل و در راستای شفاف سازی، چندسوال در خصوص آخرین مصاحبه این عضو شورا پرسیده می شود.

ابتدا مقدمه ای بر طرح ارائه شده توسط رضا رسولی:

طرح شفاف سازی ساختاری شورا و شهرداری و عملکردی مدیریت شهری (ساختار شیشه ای شهرداری و شورا)

امیدواریم با این طرح یک اولین دیگر در شهر رقم بزنیم.

با اتفاقاتی که در شهر به وجود آمد مشخص شد که شفاف سازی چندان در شهر مستقر نیست.

قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله طرح هایی است که دولت منتشر کرده است و ما در راستای آن، این طرح را آماده کردیم.

رسولی در جمع بندی این طرح گفت: ما با ارائه این طرح می توانیم اولین شهرداری پاسخگو در ایران باشیم. همان طور که شورای شهر پیشگام است.

اینها خلاصه ای از پیشنهادات رسولی عضوشورای شهررشت در پانزدهمین جلسه شورای شهررشت است.

اما مقایسه این طرح با مصاحبه اخیر رسولی درباره انتخاب شهردار:

آن طور که به نظر می‌رسد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برای مردم شهر رشت خوش یمن بوده و قطار مدیریت شهری این کلانشهر به پایان مناقشه‌ای چند ماهه رسیده است.

در حال حاضر شهرداری رشت نیازمند یک شهردار توانمند و حرفه ای است تا سال ۹۸، سال توام با شکوفایی و جبران عقب افتادگی شش ماه اخیر باشد.

در نهایت همان طور که وزارت کشور نهایت کمک و مساعدت در جهت بازگرداندن کارآمدی به مدیریت شهری داشته است امروز تسریع در تعیین تکلیف شهردار رشت حیاتی است. همه مقدمات برای حرکت رشت به سوی شکوفایی آماده است و همه اعضاء شورا فارغ از تفاوت در دیدگاه ها در کنار یکدیگر آمادگی کمک و حمایت از شهردار آینده رشت را خواهند داشت.

چند سوال:

۱٫آقای رسولی لطفا طبق طرح پیشنهادی ساختار شیشه ای شهرداری و شورا که ارائه دادید با مردم شفاف درباه پایان مناقشه صحبت کنید و اعلام کنید که مناقشه در چه مواردی بوده و چه تبعات و واکنش هایی را از سوی اعضا به دنبال داشته و امروز چه اتفاقی رخ داده که به پایان رسیده است؟

۲٫اینکه ملاک یک شهردار توانمند و حرفه ای چه مشخصه هایی است و این مشخصه ها در کدام گزینه موجود بوده است؟

۳٫کمک و مساعدت وزارت کشور چطور و چگونه بوده است و به چه شکلی درجهت بازگرداندن کارامدی مدیریت در شهررشت کمک نموده است؟

۴٫ کمی ازمقدمات حرکت رشت به سوی شکوفائی، به طور شفاف توضیح دهید…

۵٫در آخر درباره موضوعات عمرانی و کمیسیون و پروژه های عمرانی هم سوالاتی وجود دارد که نیازمند پاسخگویی است و در آینده پرسیده خواهد شد.

ادامه دارد …

حرف تازه: انتشار یادداشت های دریافتی الزاما به معنای تایید محتوای آن نیست و حق پاسخگویی برای این عضو شورا محفوظ است.