آیا سرخپوشان با تساوی شانس صعود دارند؟

شرایط صعود پرسپولیس از گروه مرگ آسیا

هفته ششم و پایانی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، امشب و فردا شب با برگزاری چند دیدار مهم پیگیری خواهد شد که نتایج این مسابقات می تواند شرایط صعود پرسپولیس از گروه مرگ آسیا را مشخص کند.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، هفته ششم و پایانی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، امشب و فردا شب با برگزاری چند دیدار مهم پیگیری خواهد شد که نتایج این مسابقات می تواند شرایط صعود پرسپولیس از گروه مرگ آسیا را مشخص کند.

آنچه مسلم است پرسپولیس پیش از دیدار سه شنبه شب در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی در مقابل الدحیل در هیچ شرایطی به طور قطعی از گردونه مسابقات کنار نخواهد رفت و همچنان سرنوشت صعود در دست سرخپوشان است اما نتایج امشب می تواند شرایط متفاوتی را برای این تیم در دیدار فردا شب رقم بزند.

شرایط صعود پرسپولیس به عنوان یکی از سه تیم برتر جایگاه دوم گروه های مختلف

گروه A گروه بی خطر برای پرسپولیس

در گروه نخست عصر فردا از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران، پاختاکور میزبان الفیحا است و آخال در زمین خود به مصاف العین امارات می رود. العین با ۱۲ امتیاز صدرنشینی و صعود خود را قطعی کرده است. پاختاکور نیز ۷ امتیازی است و در صورت کسب ۳ امتیاز دیدار امروز، حداکثر با ۱۰ امتیاز در رده دوم گروه خواهد ایستاد و الفیحا با ۶ امتیاز در صورت پیروزی برابر پاختاکور حداکثر ۹ امتیازی خواهد شد. با توجه به اینکه پرسپولیس ۸ امتیازی است در صورت برتری در دیدار مقابل الدحیل ۱۱ امتیازی خواهد شد و خطری از جانب پاختاکور و یا الفیحا، پرسپولیس را تهدید نمی کند.

گروه B گروه سرنوشت ساز برای پرسپولیس

در گروه دوم، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز السد میزبان نسف قارشی است و الفیصلی اردن میزبان شارجه امارات است. در این گروه السد با ۷ امتیاز همچنان کورسوی امیدی برای صعود دارد و بنابراین تیم از پیش حذف شده برابر نسف قارشی ۱۰ امتیازی نیست. برد السد در این دیدار می تواند این تیم را بالاتر از نسف قارشی قرار دهد اما در این صورت هر دو تیم السد و نسف قارشی ۱۰ امتیازی خواهند شد. برد السد بهترین خبر برای شاگردان گل محمدی است. به این دلیل که تیم دوم این گروه در این حالت حداکثر ۱۰ امتیاز خواهد داشت و برد پرسپولیس، سرخپوشان را ۱۱ امتیازی خواهد کرد.

در دیگر دیدار شارجه امارات در مصاف با الفیصلی اردن در زمین حریف به میدان می رود. با توجه به اینکه شارجه ۸ امتیازی است شکست یا تساوی این تیم برابر الفیصلی یکی از بهترین خبرهای ممکن برای سرخپوشان خواهد بود. اما حتی اگر شارجه با یک گل به پیروزی دست یابد ۱۱ امتیازی می شود و تفاضل گل این تیم مثبت ۱ خواهد شد و حتی در صورتی که السد موفق به شکست نسف قارشی نشود از آنجا که شارجه ۱۱ امتیازی و با تفاضل +۱ خواهد بود باز هم برد پرسپولیس به دلیل تفاضل بهتر منجر به صعود سرخپوشان می شود.

اما اگر بدترین اتفاق ممکن در این گروه رخ دهد و هم نسف قارشی از السد امتیاز بگیرد و هم شارجه با نتیجه ای بیش از دوگل به برتری دست یابد باز هم اگر پرسپولیس با نتیجه مشابه با شارجه به برتری دست یابد صعود می کند.

گروه سوم شاید صعود سپاهان شاید هدیه به پرسپولیس

از ساعت ۱۵:۳۰ امروز نیروی هوایی عراق به مصاف آلمالیق رفته است. برد نیروی هوایی این تیم را ۱۰ امتیازی خواهد کرد. در دیگر دیدار از ساعت ۲۱:۳۰ امشب الاتحاد میزبان سپاهان است. الاتحاد ۱۲ امتیازی و سپاهان ۱۰ امتیازی در شرایطی در این دیدار رودرروی یکدیگر قرار میگیرند که هنوز تکلیف صدرنشین نیز مشخص نیست. اگر الاتحاد پیروز شود تیم دوم این گروه حداکثر ۱۰ امتیاز خواهد داشت و شانس پرسپولیس باز هم افزایش می یابد. اما اگر سپاهان پیروز شود زردپوشان اصفهان به عنوان صدرنشین و الاتحاد به عنوان تیم دوم صعودشان قطعی خواهد بود. حتی تساوی دو تیم نیز تا حدودی تیم دوم این گروه را برای پرسپولیس دست نیافتنی می کند.

گروه چهارم احتمالا تیم اول و دوم صعودشان قطعی است

در این گروه الهلال با ۱۳ امتیاز صدرنشینی خود را قطعی کرده است و نوبهارنمنگان ۱۰ امتیازی است. اما دیدارهای این گروه از ساعت ۱۹:۳۰ چندان هم بی اهمیت نیست. اگر شاهد شگفتی های فوتبال باشیم و نوبهار در مصاف با میزبان نه چندان قدرتمند خود مومبای سیتی هند شکست بخورد تیم دوم این گروه نیز ۱۰ امتیازی است اما اگر واقع بینانه به مسابقات نگاه کنیم شکست نوبهار دور از ذهن است و باید صعود این تیم را به عنوان یکی از تیم های دوم صعود کرده قطعی دانست. الهلال نیز میزبان نساجی است و صعود این تیم عربستانی قطعی است.

گروه پنجم نبرد پرسپولیس برای پیروزی مقابل الدحیل و صعود از گروه مرگ

فردا از ساعت ۱۹:۳۰ پرسپولیس میزبان الدحیل است و در این دیدار محکوم به کسب ۳ امتیاز است. یکی از سه اتفاق زیر در کنار برد حداقلی سرخپوشان منجر به صعود پرسپولیس می شود. اگر سپاهان در زمین الاتحاد شکست بخورد و یا اگر السد برابر نسف قارشی پیروز شود و یا اگر شارجه با حداکثر یک گل الفیحا را شکست دهد و در کنار یکی از این سه اتفاق پرسپولیس پیروز میدان باشد صعود شاگردان گل محمدی قطعی است. حتی اگر دو اتفاق اول رخ ندهد و شارجه نیز با گل های بیشتر پیروز شود پرسپولیس به نتیجه مشابه با شارجه برای صعود نیاز خواهد داشت. بنابراین پیش از آغاز این دیدار سرخپوشان می دانند به دنبال چه نتیجه ای هستند و این بزرگترین برگ برنده آنهاست.

انجام دیدار پرسپولیس پس از سایر گروهها این شانس را در اختیار گل محمدی قرار داده تا در چینش بازیکنان و اتخاذ تاکتیک تیم با دست بازتری نسبت به دیگر مدعیان صعود به عنوان تیم دوم عمل کند.

هرچند هواداران پرسپولیس امیدوارند اتفاقات نادرتری رخ دهد و پرسپولیس حتی با کسب یک تساوی نیز صعودش را قطعی کند. این اتفاقات نادر در شرایطی رقم خواهد خورد که در گروه اول پاختاکور و الفیحا به تساوی رضایت دهند و یا این دیدار با یک گل به سود الفیحا به پایان برسد و نسف قارشی به السد نبازد و به طور همزمان شارجه به نتیجه ای بهتر از تساوی برابر الفیصلی دست پیدا نکند. در این شرایط دو تیم دوم حداکثر ۹ امتیازی خواهند شد و پرسپولیس با یک تساوی و ۹ امتیاز و تفاضل بهتر صعود خواهد کرد.

صعود سه تیم برتر دوم در گروه های پنجگانه غرب کار را پیچیده کرده است اما همچنان بخت بالایی برای صعود پرسپولیس متصور است و سرنوشت صعود در دست شاگردان گل محمدی است. شاید با ارائه یک نمایش مطلوب در دیدار فردا، نیازی به بررسی نتایج هیچ یک از دیدارهای دیگر نباشد. باید تا فردا منتظر ماند و ترکیب نهایی تیم های صعود کرده را شناخت.