سید حسن میرپور: افزایش تولید، ایجاد اشتغال و حفظ مشاغل موجود از اهداف این بانک است
حرف تازه – بانک انصار که تا سال ۸۹ به عنوان موسسه مالی انصار شناخته می شد امروزه با مجوز از بانک مرکزی، به عنوان یازدهمین بانک خصوصی کشور با بیش از ۶۰۰ شعبه و ۷۰ باجه در حال فعالیت است. اما نگاهی به تاریخچه این بانک نشان می دهد که فعالیت انصار به مدت […]
حرف تازه – بانک انصار که تا سال ۸۹ به عنوان موسسه مالی انصار شناخته می شد امروزه با مجوز از بانک مرکزی، به عنوان یازدهمین بانک خصوصی کشور با بیش از ۶۰۰ شعبه و ۷۰ باجه در حال فعالیت است. اما نگاهی به تاریخچه این بانک نشان می دهد که فعالیت انصار به مدت ها قبل باز می گردد و در سال ۶۷ صندوق پس انداز و قرض الحسنه انصار المجاهدین با مبلغی اهدایی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره)، شروع به کار کرده است.
سید حسن میرپور با ۲۳ سال سابقه بانکداری کارشناس حسابداری و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، رئیس فعلی بانک انصار رودبار گفتگوی کوتاهی انجام داد که در ادامه مشاهده می کنید:
میرپور در ابتدا با اشاره ای به تاریخچه بانک انصار گفت: با توجه به فعالیت های گسترده مالی در سال های اخیر، بانک انصار تا کنون بیش از ۱۳ میلیون سپرده افتتاح کرده است.
رئیس بانک انصار شعبه رودبار از موافقت مجمع عمومی فوق العاده بانک با افزایش سرمایه بانک انصار خبر داد و افزود: سرمایه بانک انصار ۸ هزار میلیارد ریال خواهد شد.
سید حسن میرپور بانک انصار را پیشتاز در زمینه سیستم جامع بانکی خواند و تصریح کرد: از سال ۸۳ شعب بانک انصار یکپارچه شده و تمامی سپرده های جاری، سرمایه گذاری، تسهیلاتی و پس اندازی آنلاین شده و در هر نقطه از کشور مشتریان به سپرده ها و تسهیلات دسترسی دارند.
وی با ارائه توصیحاتی در خصوص خدمات بانک انصار اظهار داشت: بانک انصار تلاش می کند شرایط لازم برای جذب سپرده های مردمی را با هدف تحقق بانکداری اسلامی و از طریق توسعه کسب و کار، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و حفظ مشاغل موجود فراهم کند.
میرپور سپرده های پس انداز قرض الحسنه را برگرفته از فرهنگ غنی اسلام و آیات شریف الهی دانست و عنوان کرد: این سپرده ابزار مهمی برای ورود به بانکداری اسلامی است و بانک انصار شرایط مناسبی برای افتتاح سپرده قرض الحسنه و مشارکت مردم در این امر خداپسندانه فراهم کرده است و سپرده گذاران علاوه بر حضور فعال در فرآیند توسعه اقتصادی، کمک به افزایش تولید و ایجاد اشتغال از اجر معنوی و امتیازات ویژه این سپرده بهره مند میشوند.
رئیس بانک انصار شعبه رودبار، سپرده پس انداز حق عضویت را به عنوان یکی دیگر از خدمات مهم بانک انصار معرفی کرد و گفت: سپرده گذار به منظور عضویت در این طرح، هر ماه مبلغی را به این سپرده واریز کرده و بانک نیز بدون تعهد قبلی و به منظور قدرشناسی، تشویق و ترغیب سپردهگذاران و بنا به درخواست، به صـاحب این نوع سـپرده تـسهیلاتی در قـالب قرض الحسنه یا عقود مبادلهای اعطا می نماید.
وی در ادامه سپرده امتیازی را معرفی کرد و افزود: با در نظر گرفتن پارامترهای مدت زمان سپرده گذاری و میانگین سپرده، مشمول حق امتیاز دریافت انواع تسهیلات قرض الحسنه، مبادله ای و مشارکتی بنا به نیاز و درخواست مشتری می گردد.
سید حسن میرپور ، سپرده قرض الحسنه جاری را یکی از ابزارهای مهم در مبادلات پولی و بازرگانی دانست و تصریح کرد: با افتتاح این سپرده میتوانید از خدمات صدور آنی دسته چک در شعبه با قابلیت وصـول در تمامی شـعب این بانک به صورت آنلاین و وصول ازطریق واگذاری درسـایر بانک ها نیز بهره مند شوید.
رئیس بانک انصار شعبه رودبار انواع سپرده های سرمایه گذاری را نیز معرفی کرد و گفت: سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی ، سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه (۶،۴ و ۹ ماهه) و سپرده های سرمایه گذاری بلند مدت یکساله انواع سپرده های سرمایه گذاری این بانک هستند.
وی همچنین از ارائه تسهیلات و اعتبارات از سوی بانک انصار گفت و تشریح کرد: بانک انصار در راستای تامین منابع مالی مـورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور بکارگیری در فعالیتهای مختلف اقتصادی، در قالب عقود اسلامی نسبت به ارایه انواع تسهیلات و ایجاد تعهدات به شرح ذیل اقدام می نماید:
- تسهیلات مرابحه؛ تامین تمام یا قسمتی از نیازهای مالی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور تهیه اموال و خدمات مورد نیاز
- تسهیلات خرید دین؛ تنزیل اسناد تجاری به کمتر از مبلغ اسمی برای رفع مشکلات نقدینگی اشخاص حقیقی و حقوقی
- تسهیلات مشارکت؛ مدنی مشارکت در قالب اعطای تسهیلات کلیه بخش های اقتصادی، تولیدی، بازرگانی، خدماتی و …
- تسهیلات مضاربه؛ اعطای تسهیلات به منظور انجام امور بازرگانی.
- تسهیلات اجاره به شرط تملیک؛ جهت تامین قسمتی از منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی، ساختمانی، مسکن و خدماتی
- تسهیلات قرض الحسنه؛ به منظور تامین جهیزیه، ازدواج، درمان، تعمیرات مسکن و رفع احتیاجات ضروری
- تخصیص اعـتبار به دارندگان سـپرده قـرض الحـسنه جـاری؛ به منظور ارج نهادن به مـشتریانی که دارای سپرده های دیداری و سرمایه گذاری در بانک می باشند نسبت به اعطای امتیاز تسهیلات و تعهدات جهت رفع نیاز های معرفی شدگان از سوی سپرده گذار اقدام می نماید.
- حق تقدم دریافت تسهیلات درقبال سپرده امتیازی ؛ مشتریانی که مبادرت به افتتاح سپرده امتیازی مینمایند تسهیلات مورد دلخواه خود را درقالب های عقود قرضالحسنه، مبادله ای ومشارکتی پس از افتتاح حساب تحت عناوین طرح احسان و وفاق دریافت خواهند کرد.
- طرح قرض الحسنه رضوان؛ بانک به منظور قدردانی وتشکر از مشتریان و ترویج سنت قرض الحسنه، امتیاز تسهیلات قرض الحسنه به مشتریان گرامی اعطا می نماید و در حقیقت بین سپرده گذاران و بانک رابطه تعهدی ایجاد نمی گردد اما رویه بانک انصار درراستای ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه و تشویق و تشکر از مشتریان با اعطای امتیاز قرض الحسنه می باشد. سید حسن میرپور نرخ کارمزداین طرح را ۲% و مدت بازپرداخت اقساط را حداکثر ۶۰ ماه اعلام کرد و گفت که تعیین تعداد اقساط توسط متقاضی صورت می گیرد و مشاهده روزانه امتیاز ازطریق نرم افزار تلفن همراه امکان پذیر است.
- تسهیلات وجوه اداره شده؛ وجوهی است که طبق قرارداد یا قانون برای مصارف مشخصی در اختیار بانک گذارده می شود و بانک به نیابت واگذارنده، این وجوه را به مصارف تعیین شده می رساند.
رئیس بانک انصار شعبه رودبار در ادامه به معرفی خدمات بانکداری الکترونیک پرداخت و تصریح کرد: بانکداری الکترونیک، شیوه نوین بانکداری مبتنی بر فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی است که در مقایسه با بانکداری سنتی از عـملکرد سـریع تر و دقـیق تری برخـوردار است. اسـتفاده از خدمات الکترونیک بانکی، امروزه یک ضرورت در صنعت بانکداری به شمار میرود و اگر در گذشته می توانست به عنوان مزیت رقابتی مطرح شود در حال حاضر یک ضرورت قطعی محسوب می شود. مشتریان محترم می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک انصار و تکمیل فرم درخواست از کلیه امکانات بانکداری الکترونیک استفاده نمایند.
سید حسن میرپور همراه بانک انصار را شیوه کارامدی در بانکداری دانست و تصریح کرد: باتـوجه به اینکه بـسیاری از فـعالیت های روزانه افراد صـرفاً با استفاده از تـلفن همراه انجام میپذیرد، ارسال و دریافت اطلاعات به صورت خدمات پیام کوتاه توسط دستگاه تلفن همراه، دارای مزایایی چون سریعتر به مقصد رسیدن، پایین تر بودن هزینه و سهولت استفاده فردی است. سیستم همراه بانک انصار، مشتریان را قادر می سازد با استفاده از تلفن همراه خود، بدون حضور در بانک و در زمان دلخواه، اقدام به انجام امور بانکی نمایند. همچنین ضمن سرعت و دقت بالا در ارایه پاسـخ، عدم اشـغالی خط و پاسـخگویی شـبانه روزی، میتواند باعث صرفه جویی در انرژی شود. مشتریان بانک میتوانند بوسیله بلوتوث در شعب و یا از طـریق اینترنت، نرمافزار همراهبانک را دریافت کرده و در تلفن همراه خود نصب نمایند.
وی در تشریح مزایای همراه بانک انصار گفت: انتقال وجه بین سپرده های خود و دیگران اعم از سپرده، کارت، پایا و ساتنا ، دریافت اطلاعات موجودی سپرده و چند گردش مشخص صورتحساب، ۱۰ گردش آخر ، مشخصات تسهیلات و دریافت اقساط ، اطلاعات شعب (نشانی، تلفن و …) ، پرداخت قبوض با استفاده از بارکد خوان ، پرداخت خیریه (بهزیستی ، زلزله زدگان ، زندانیان و …) از جمله مزایای همراه بانک انصار هستند.
رئیس بانک انصار شعبه رودبار اطلاع رسانی از طریق پیام کوتاه بانکی (SMS Bank)، صدور آنی کارت، تلفن بانک، کارت اعتباری، ارایه خدمات پایانه فروشگاهی(POS) ، ارایه خدمات پایانه شعبه ای(Pin Pad)، ارایه خدمات خود پرداز و خود پرداز سیار را از دیگر خدمات این بانک معرفی کرد.
میرپور سایر خدمات بانک انصار را نیز تشریح کرد و گفت: صدور انواع ضمانت نامه بانکی، کارت شهروندی و خدمات ارزی از دیگر خدمات این بانک است.
ارسال دیدگاه