سیدحسین رضویان: کودکان قهرمانان نجات زمین هستند

سیدحسین رضویان گفت: کودکان قهرمانان نجات زمین هستند.

به گزارش قلم آزاد، سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در مراسم تجلیل از پاکیارن شهر رشت در خصوص مدیریت پسماند اظهار داشت: زمانی که کودک بودیم با شخصیت داستانی الفی اتکینز آشنا شدیم که خالق آن خانم بریستورم یک نویسنده سوئدی بود و کارتون آن هم از تلویزیون ایران پخش شد.

وی در ادامه افزود: خانم بریستروم به دنبال این بود که به کودکان سرزمین خود خوب بودن و درست زندگی کردن را آموزش دهد و این شخصیت در سراسر دنیا محبوب شد و امروز کتاب های الفی اتکینز در تمامی کتابفروشی ها وجود دارد.

سید حسین رضویان تصریح کرد: یک روزی در همین سرزمین هرکس با هر سرعتی بدون استفاده از کمربند ایمنی رانندگی می کرد. اصلا صحبتی از کمربند ایمنی وجود نداشت اما پلیس آمد و با  ساخت یک انیمیشن و خلق شخصیت هایی به کودکان و دانش آموزان آموزش داد که طریقه استفاده ایمن از وسایل نقلیه به چه صورت است.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار افزود: حتی اگر حواس پدر یا مادر به بستن کمربند ایمنی نبود این بچه ها بودند که به پدر و مادرشان استفاده از کمربند ایمنی را یادآوری می کردند.

رضویان در تشریح علت برگزاری جلسه مدیریت شهری رشت و نیروی انتظامی با کودکان و دانش آموزان در خصوص مدیریت پسماند، اظهار داشت: چشم امید مدیریت شهری رشت در بحث مدیریت پسماند به کودکان و نوجوانان و تاثیر آنها بر خانواده هاست و  شما را قهرمان نجات زمین می‌دانیم و در این باره می‌بایست میزان آلودگی ها را کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار عنوان کرد: اولین و اصلی ترین موضوعی که در مدیریت پسماند با کمترین هزینه می‌بایست اتفاق بیافتد کاهش تولید زباله  و بازیافت آنها به شکل دیگر است یعنی اگر خانواده ای در یک روز دو پاکت زباله تولید می‌کند این به یک پاکت برسد و یا اینکه اگر می‌شود از برخی از آنها استفاده دیگر کرد و برای مثال ظرفی پلاستیکی تبدیل به گلدانی زیبا بشود به این سو برویم.

رضویان در پایان بار دیگر کودکان را قهرمانان نجات زمین دانست و گفت: هیچ لقبی جز قهرمان نجات زمین  شایسته شما نیست و من در مقابلتان سر تعظیم فرود می آورم.