سپیدرود صدر جدول را پس گرفت

حرف تازه – سپیدرود که در نیمه دوم چهره برتر میدان بود موفق شد تا مزذ زحمات خود را بگیرد و با کسب سه امتیاز این بازی و حقیقی شدن جدول بازی ها دوباره به صدر بازگردد و با این بازی جذاب به حریفان پیام دهد که قصد پس دادنش را هم به هیچ وجه […]

حرف تازه – سپیدرود که در نیمه دوم چهره برتر میدان بود موفق شد تا مزذ زحمات خود را بگیرد و با کسب سه امتیاز این بازی و حقیقی شدن جدول بازی ها دوباره به صدر بازگردد و با این بازی جذاب به حریفان پیام دهد که قصد پس دادنش را هم به هیچ وجه ندارد!

سپیدرود ۲ (میثم فردوسی دقیقه ۳۴، هادی موسوی دقیقه ۶۴) – ۰ فجرسپاسی

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – بازی عقب افتاده از هفته دوم دور برگشت (هفته نوزدهم) لیگ دسته اول آزادگان – پنجشنبه بیست و یکم بهمن ماه

ساعت ۱۴:۰۰ – ورزشگاه دکتر عضدی رشت

هوا: بارانی – تماشاگر: هشت هزار نفر

نتیجه بازی رفت: فجر سپاسی ۱ – ۲ سپیدرود

داور وسط: رضا کرمانشاهی.

کمک داوران: محمد عطایی و علی اکبر نوری.

داور چهارم: مرتضی عابدی.

کارت زرد:

محمد میری دقیقه ۶۷، محمد لطفی دقیقه ۹۰ (سپیدرود) – محمد صالح خلیل آزاد دقیقه ۶۷ (فجر سپاسی)

ترکیب سپیدرود رشت:

سید محمد حسینی، میثم تهیدست، هادی موسوی، محمدرضا الماسخاله، امیر تیزرو، سید محمد میری، میثم فردوسی، محمدرضا مهدوی (از دقیقه ۷۰ محمد رستمی)، حسین کعبی، میلاد قربانزاده (از دقیقه ۸۰ عماد مودب پور)، سهیل حق شناس (از دقیقه ۷۷ محمد لطفی).

سرمربی: علی نظر محمدی.

ترکیب فجرسپاسی شیراز:

محمد صالح خلیل آزاد، رضا مرادی، حامد حیدری، محمد جواد جلالی، سید احمد حیات منش، ایمان سلیمی (ازدقیقه ۵۶۲ نادر محمدنژاد)، محسن فیاض بخش، میلاد صفایی (از دقیقه ۷۹ محمد حاتمی)، علی غلامرضا پور، سعید زارع (از دقیقه ۶ احسان جودکی)، ایمان باصفا.

سرمربی: غلام پیروانی.

شرح بازی:

شاگردان علی نظرمحمدی در حالی به مصاف تیم هفدهم جدول می‌روند که می‌توانند با پیروزی در این دیدار به صدر جدول لیگ دسته اول بازگردند و جایگاه خود را که چند هفته در اختیار ملوان بود پس بگیرند. سپیدرود با تکیه بر هواداران پرشورش و با وجود مشکلات زیاد مالی توانست در این فصل نتایج خوبی بگیرد و تقریباً تمام هفته‌ها جزو تیم‌های بالانشین جدول بوده است.

از سوی دیگر غلامحسین پیروانی بعد از تساوی تیمش مقابل اکسین البرز از سمتش استعفا کرد اما با مخالفت مدیران فجر دوباره به این تیم برگشت. شوک حاصل از رفت و برگشت پیروانی باعث شد این تیم در دیدار مقابل نساجی نتیجه بگیرد و پس از چند هفته طعم شیرین پیروزی را بچشد، حال باید دید شوک پیروانی چند هفته جواب خواهد داد.

نیمه نخست:

اگر از تعویض زودهنگام بازیکن فجرسپاسی به سبب مصدومیت در دقیقه ۶ بگذریم مهمترین اتفاق بازی در دقیقه ۸ بر روی یک ضربه ایستگاهی برای سپیدرود بدست آمد که شوت محمدرضا مهدوی با فاصله اندک از پشت خط هجده قدم به خارج رفت.

دقیقه ۲۲ پاس محمدرضا الماسخاله با تیزهوشی سهیل حق شناس به میلاد قربانزاده رسید که ضربه ی مهلک او به زیبایی توسط محمدصالح خلیل آزاد راهی کرنر شد.

سپیدرود در دقایق میانی نیمه نخست مالم مطلق توپ و میدان بود و در این دقایق چند موقعیت مناسب گلزنی را از دست داد.

در دقیقه ۳۱ اشتباه هادی موسوی در دفع توپ موجب شد تا در یک موقعیت مناسب توپ زیر پای محسن فیاض بخش افتاد و ضربه ی او پس از برخورد به پای مدافع سپیدرود راهی کرنر شد.

در دقیقه ۴۰ فرار ایمان باصفا اورا در موقعیت تک به تک قرار داد که ضربه ی او را از روی خط شش قدم سید محمد حسینی مهار نمود.

دقیقه ۴۳ بر روی حرکت در عمق میلاد قربانزاده و پس از جا گذاششتن دو مدافع پیش رویش توپ را به مهدوی سپرد و شوت سرکش او از داخل محوطه هجده قدم با فاصله اندک راهی اوت شد.

در نهایت نیمه نخست با برتری یک بر صفر سرخ پوشان خاتمه یافت تا دو تیم برای گوش دادن به فرامین مربیان راهی رختکن شوند.

نیمه دوم:

دو تیم نیمه دوم را بدون تغییر آغاز نمودند.

در دقیقه ۵۹ سرخ پوشان در شلوغی محوطه جریمه فجرسپاسی اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که از چشم داور دور ماند!

مهمترین موقعیت فجر برای گل زنی در دقیقه ۷۲ به دلیل خطای هادی موسوی بر روی مهاجم فجر با اعلام پنالتی از سوی داور روی داد که سید محمد حسینی با مهارتی جالب در پنالتی گیری موفق شد توپ ایمان باصفا را در جهت ضربه مهار نماید.

سپیدرود که در نیمه دوم چهره برتر میدان بود موفق شد تا مزذ زحمات خود را بگیرد و با کسب سه امتیاز این بازی و حقیقی شدن جدول بازی ها دوباره به صدر بازگردد و با این بازی جذاب به حریفان پیام دهد که قصد پس دادنش را هم به هیچ وجه ندارد!

شرح گل:

سپیدرود ۱-۰ فجرسپاسی: نفوذ تند و تیز حسین کعبی از جناح راست و سانتر دقیق و مواج او داخل محوطه شش قدم روی سر میثم فردوسی نشست تا او به زیبایی گل نخست سپیدرود را به ثمر برساند.

سپیدرود ۲-۰ فجرسپاسی: سانتر ضربه ی کرنر توسط محمدرضا مهدوی با تاثیر ضربه سر کاپیتان سهیل به هادی موسوی رسید تا هادی با ضربخ سری دقیق گل دوم سپیدرود را به ثمر برساند.

اتفاقات ویژه:

۱- با وجود سرمای صفر درجه و هوای به شدت زمستانی پنجشنبه رشت، بیش از هشت هزار هوادار علاقه مند خود را به ورزشگاه عضدی رشت رسانده بودند.

۲- سعید زارع مهاجم فجرسپاسی به دلیل شدت مصدومیت در دقیقه ۶ تعویض و بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

۳- در ترکیب امروز سپیدرود هادی تامینی به سبب اخراج در بازی پیشین و پویا نزهتی به دلیل سه کارته شدن و شایان مصلح به خاطر مصدومیت در میدان حضور نداشتند و از جایگاه ویژه نظاره گر بازی تیمشان بودند.

۴- علی نظرمحمدی با سپری کردن یک جلسه محرومیتش به دلیل اخراج در بازی با خونه به خونه توانست مجددا با نشستن بر روی نیمکت سرخ پوشان رهبری تیمش را برعهده بگیرد.

۵- هواداران سپیدرود در ابتدا و دقایق میانی مسابقه چندین بار اقدام به تشویق غلام پیروانی نمودند و شاغلام نیز به گرمی به ابراز احساسات آنها پاسخ گفت.

۶- این مسابقه به دلیل حضور تیم فجر سپاسی در مسابقات ارتش های جهان به تعویق افتاده بود و به همین دلیل سپیدرود مجبور شده در یک ماه اخیر بازی هایش را هر ۵ روز یکبار برگزار نماید.

۷- به دلیل بارش باران تیم فجر که در نیمه نخست با لباس سپید حضور پیدا کرده بود در نیمه دوم با لباس زرد و مشکی به زمین آمدند.

۸- علی رغم اینکه شدت بارش باران در نیمه دوم فزونی گرفته بود اما در تمام طول مسابقه هواداران سپیدرود به شکل ایستاده جو خاصی را به ورزشگاه عضدی بخشیده بودن. هواداران سپیدرود در شعاری جالب حتی برای سرمای هوا هم کری می خواندند!

۹- جایگاه ویژه ورزشگاه عضدی روز شلوغی را سپری می کرد و ثایت قدم شهردار و رضا رسولی، امیرحسین علوی از اعضای شورای ککلانشهر رشت، الماسخاله رییس هیات فوتبال گیلان از جمله چهره های شاخص این قسمت پر طرفدار ورزشگاه بودند.