شاگردان دست نشان هم حریف سپیدرود نشدند؛

سپیدرود خونه به خونه به دنبال لیگ برتر

حرف تازه: مسابقه حساس خونه به خونه و سپیدرود با برتری سرخ پوشان به پایان رسید تا سپیدرود ضمن دبل کردن خونه به خونه همچنان مدعی شماره یک صعود به لیگ برتر باشد، آن هم با یک بازی کمتر از سایر رقبا. خونه به خونه ۰ – ۱(پویا نرهتی دقیقه ۷۷) سپیدرود هفته پنجم از دور […]

حرف تازه: مسابقه حساس خونه به خونه و سپیدرود با برتری سرخ پوشان به پایان رسید تا سپیدرود ضمن دبل کردن خونه به خونه همچنان مدعی شماره یک صعود به لیگ برتر باشد، آن هم با یک بازی کمتر از سایر رقبا.

خونه به خونه ۰ – ۱(پویا نرهتی دقیقه ۷۷) سپیدرود

هفته پنجم از دور برگشت (هفته بیست و دوم) لیگ دسته اول آزادگان – دوشنبه یازدهم بهمن ماه

ساعت ۱۴:۰۰ – ورزشگاه هفتم تیر بابل

هوا: ابری – تماشاگر: حدود دو هزار نفر

نتیجه بازی رفت: سپیدرود ۳-۱ خونه به خونه

داور وسط: تورج حق وردی.

کمک داوران: حسین طالقانی، محمدرضا فتحی.

داور چهارم: محسن سیمند.

کارت زرد:

محمد علیزاده دقیقه ۱۳، حمید کاظمی دقیقه ۷۳ (خونه به خونه) – پویا نزهتی دقیقه ۴۱، هادی تامینی دقیقه ۵۰، امیر تیزرو دقیقه ۹۱ (سپیدرود)

ترکیب سپیدرود رشت:

سید محمد حسینی، سید هادی موسوی، هادی تامینی، حافظ یعقوبی، امیرتیزرو، سید محمد میری، میثم فردوسی، محمد رضا مهدوی (از دقیقه ۶۲ سهیل حق شناس)، محمد رستمی، میلاد قربانزاده (از دقیقه ۷۴ میثم تهیدست)، پویا نزهتی (از دقیقه ۸۳ محمد دادرسی).

سرمربی: علی نظر محمدی.

ترکیب خونه به خونه بابل:

حسین ناییجی، محمد قریشی، رامتین سلیمان زاده، وفا هخامنش، محمدعلیزاده (از دقیقه ۵۹ حمید کاظمی)، هادی خیری، مازیار زارع، پژمان نوری (از دقیقه ۸۵ پوریا پورعلی)، سعید صادقی، روح اله باقری، سید جلال رافخایی (از دقیقه ۶۷ مجتبا رمضانی).

سرمربی: نادر دست نشان.

شرح بازی:

سپیدرود که هفته‌ها صدرنشین لیگ بود اکنون با یک بازی کمتر در رده سوم جدول قرار دارد. شاگردان علی نظرمحمدی هفته گذشته در رشت دو امتیاز حساس را مقابل ملوان از دست دادند.

خونه به خونه بعد از جدایی علیرضا مرزبان به دست نادر دست نشان سپرده شده است. دست نشان در ابتدای این فصل فوتبال سرمربی صنعت نفت آبادان در لیگ برتر بود و اکنون به لیگ یک بازگشته است. نادر اعلام کرده قولی برای قهرمانی و صعود تیم خونه به خونه به مدیران باشگاه نداده اما تلاشش را برای موفقیت تیم می‌کند.

علی نظرمحمدی هم که نمی‌خواهد تیمش از کورس صدرنشینی عقب بماند باید تمام تلاشش را بکند تا در این بازی پیروز شود تا بتواند رده دومی را از گل‌گهرسیرجان پس بگیرد و به یک امتیازی ملوان برسد.

نیمه نخست:

ده دقیقه آغازین مسابقه با فشار تیم میزبان بر روی دروازه سپیدرود آغاز شد و حاصل آن چند ضربه کرنر و چند ضربه ایستگاهی در زمین سپیدرود بر روی دروازه این تیم بود.

در ادامه تیم سپیدرود رشت توانست از فشار اولیه بازی خارج شود و کم کم رشتی ها خود را در زمین حریف تحمیل کردند بازی رو به تعادل بیشتری رفت.

خشونت بازیکنان خونه به خونه به حد زیاد بود که در ۲۵ دقیقه ابتدایی بازی چندین بار بازیکنان سپیدرود به دلیل مصدومیت مجبور به مدوا شدند و داور به جز اخطاری که به محمد علیزاده داد، بیشتر نظاره گر این خشونت بود.

داور در ادامه به جای دادن تذکر به تیم خونه به خونه اقدام به اخراج علی نظرمحمدی به دلیل اعتراض به بازی خشن تیم میزبان داد!!

مهمترین فرصت گلزنی برای سپیدرود در دقیقه ۳۵ توسط نزهتی شکل گرفت که فرار او از سمت راست زمین خونه به خونه و شلیک خطرناک او با فاصله اندک راهی اوت شد.

در نهایت نیمه نخست این مسابقه با همان تساوی بدون گل به پایان رسید تا دو تیم برای گوش دادن به فرامین مربیان و صد البته تعویض لباس های گل آلودشان!! به رختکن بروند.

نیمه دوم:

دو تیم بدون تغییر پای به زمین گذاشتند.

دقایق ابتدایی مسابقه به مانند دقایق پایانی نیمه نخست بازی متعادلی را شاعد بودیم و به تناوب دو تیم بر روی دروازه های هم موقعیت بدست می آوردند. مهمترین صحنه ها را برای دو تیم روح اله باقری و میلاد قربانزاده بر روی دو شوت خلق کردند.

دقیقه ۶۱ جلال رافخایی بهترین موقعیت گلزنی را از ابتدای بازی بدست آورد که شوت او از داخل محوطه شش قدم را سید محمد حسینی به زیبایی راهی کرنر نمود.

هر چه به میانه های نیمه دوم نزدیک تر شدیم فشار حملات میزبان فزونی گرفت و در این میان چند موقعیت خطرناک توسط مجتبا رمضانی و پژمان نوری توسط سید محمد حسینی مهار شد.

پس از گل بازهم این سرخ پوشان بودند که بازی خود را بر حریف تحمیل کردند و در چند موقعیت می توانستند تعداد گل های خود را افزایش دهند  مهمترین موقعیت را میثم فردوسی با یک شوت سرکش خلق کرد.

در نهایت این مسابقه حساس با برتری سرخ پوشان به پایان رسید تا سپیدرود ضمن دبل کردن خونه به خونه همچنان مدعی شماره یک صعود به لیگ برتر باشد، آن هم با یک بازی کمتر از سایر رقبا.

شرح گل:

خونه به خونه ۰-۱ سپیدرود: در یک ضد حمله برنامه ریزی شده بازیکنان سپیدرود به عمق دفاع میزبان نفوذ کردند و پاس زیبا و فنی میثم فردوسی در حالت تک به تک به پویا نزهتی رسید تا او با یک ضربه زیبای چیپ دومین گل فصل خود را به ثمر برساند.

اتفاقات ویژه:

۱- به دلیل بی نظمی در اطراف استادیوم محل برگزاری مسابقه اتوبوس حامل بازیکنان تا نیم ساعت پیش از آغاز بازی نتوانست وارد ورزشگاه بشود و در نهایت با مشکلات و اتلاف وقت موفق شدند وارد ورزشگاه شوند.

۲- هواداران عاشق سپیدرود با وسایل شخصی و اتوبوس خود را به ورزشگاه بابل رسانده بودند تا تیم ریشه دار شمال ایران را تنها نگذارند و مشوق رود خروشان شمال باشند.

۳- جو ورزشگاه هفت تیر بابل در شرایطی فوق اسفناک قرار دارد و ظاهرا سه جلسه محرومیت نتوانسته ذره ای از این فضای به شدت مسموم بکاهد. در حالی که ساعاتی تا آغاز مسابقه مانده بود هواداران بابلی با رکیک ترین الفاظ نسبت به مردم گیلان زمین به تخلیه روحی روانی خود پرداخته بودند!

۴- در ترکیب ابتدایی تیم خونه به خونه چهار بازیکن گیلانی این تیم به نام های روح اله باقری، مازیار زارع، پژمان نوری و جلال رافخایی حضور داشتند.

۵- کیفیت زمین ورزشگاه هفت تیر بابل در حد محلات هم نبود و از آن زمین هایی بود که به قول ابراهیم قاسمپور پای بز هم در آن پیچ می خورد! زمینی که بیشتر گلی بود تا چمن و در گوشه گوشه آن به دلیل باتلاقی بودن توپ از حرکت باز می ماند.

۶- ورزشگاه سه هزار نفری بابل در این روز تنها نیمی از آن پر شد تا مشخص شود تفاوت تیم های ریشه دار و یک شبه شکل گرفته. مازنی ها همواره نشان داده اند که تیم محبوب و اول استان شان نساجی مازندران است و تمایلی به جایگزینی آن با سایر تیم ها ندارند.

۷- سرخ پوشان شهرباران امروز به دلیل تشابه رنگ هر دو تیم با پیراهن دوم خود و با رنگ سپید در میدان حاضر شده بودند.

۸- بعضی از گزارشگران تلویزیون شغل دوم شان گزارشگری است و شغل نخست شان کارمندی و لیدری باشگاه های مایه دار است و گزارشگر شبکه مازندران هم از آن جمله بود! وی به صراحت از حسن زاده رییس کمیته انضباطی می خواست تا به جبران سه جلسه محرومیت تیم خونه به خونه تیم های سپیدرود و ملوان را هم به بازی های بدون تماشاگر محکوم نماید! به راستی که استدلالی قانع کننده ای ارایه کرده بود!!!

۹- اخراج مربیان در فوتبال ایران و به ویژه در لیگ یک بسیار ساده و بلادرنگ از سوی داوران صورت می گیرد و کوچکترین اعتراضی از سوی مربیان با مجازات اخراج از سوی داوران مورد جریمه قرار می گیرد. حالا در نظر داشته باشید داور این مسابقه یک اخراجی از لیگ برتر بوده که به لیگ یک تبعید شده که نتیجه کار کاملن قابل پیش بینی می باشد!

۱۰- گزارشگر بابلی کمالات دیگری به جز لیدری هم داشت. مثلن او معتقد بود که فرشاد پیوس سپیدرود را از لیگ دسته سوم (لیگی که سپیدرود هرگز در ا« حضور نداشت!) به دسته دوم آورده بود! و یا وی عقیده داشت تا حدود ۱۰۰ هوادار سپیدرود توانسته بدند تا حدود دو هزار هوادار بابلی را مورد ضرب و شتم قرار دهند! خداوند فوتبال ما را از دروغگویی در امان بدارد.

۱۱- نادر دست نشان هم از گزند داور این مسابقه در امان نماند و در حالی که به اعلام ۵ دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم منسبت به داور معترض بود از سوی داور در آخرین دقایق بازی اخراج شد تا هر دو مربی این دیدار مورد عنایت داور قرار بگیرند.

منبع: وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود