سه امتیاز شیرین در غیاب تماشاگران در ورزشگاه عضدی؛

سپیدرود بار دیگر به صدر جدول تکیه زد

حرف تازه – سپیدرود جایگاه خود را در صدر جدول لیگ یک مستحکم تر کرد.  سپیدرود ۲ (سهیل حق شناس -پنالتی- دقایق ۱۷ و ۵۳) – ۱ (احمد الجبوری دقیقه ۹) استقلال اهواز هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول آزادگان – سه شنبه سوم اسفند ماه ساعت ۱۵:۰۰ – ورزشگاه دکتر عضدی رشت هوا: […]

حرف تازه – سپیدرود جایگاه خود را در صدر جدول لیگ یک مستحکم تر کرد. 

سپیدرود ۲ (سهیل حق شناس -پنالتی- دقایق ۱۷ و ۵۳) – ۱ (احمد الجبوری دقیقه ۹) استقلال اهواز

هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول آزادگان – سه شنبه سوم اسفند ماه

ساعت ۱۵:۰۰ – ورزشگاه دکتر عضدی رشت

هوا: ابری – تماشاگر: –

نتیجه بازی رفت: استقلال ۰ – ۱ سپیدرود

داور وسط: وحید صالحی.

کمک داوران: محمدعلی پورمتقی و محمدرضا فتحی.

داور چهارم: رضوان سرشار.

کارت زرد:

ترکیب سپیدرود رشت:

سید محمد حسینی، میثم تهیدست، محمدرضا الماسخاله، هادی موسوی، امیر تیزرو (از دقیقه ۶۲ احسان عبدی)، سید محمد میری (از دقیقه ۶۹ محمد رستمی)، میثم فردوسی، سهیل حق شناس، عماد مودب پور (از دقیقه ۴۶ شایان مصلح)، حسین کعبی، پویا نزهتی.

سرمربی: علی نظر محمدی.

ترکیب استقلال اهواز:

 سجاد مسعودی، معین راشدی، مهدی اسلامی، مصطفی کیانی، سامی بنی خالد (از دقیقه ۶۰ جابر یوسفی)، پدرام اردلانی، ستار دراجی، مصیب جمعه زاده، رحیم آلبوغبیش (از دقیقه ۸۱ حمید جرفی)، احمد الجبوری، هادی دغاغله (از دقیقه ۶۵ علی رضا کاکه).

سرمربی: حمیدرضا علی بابایی.

شرح بازی:

در حسن ختام این هفته، یک دیدار برگزار می‌شود که سپیدرود رشت صدرنشین و ۴۳ امتیازی به مصاف استقلال اهواز قعرنشین و ۱۰ امتیازی می‌رود. هر دو تیم بیشتر از هر تیم دیگری توانسته اند صدر و قعر جدول را حفظ کنند. سپیدرود ۱۰ هفته صدرنشین لیگ یک بوده و استقلال اهواز با ۱۹ هفته قعرنشینی، قعرنشین بلامنازع لیگ دسته اول فوتبال ایران بوده است. نکته جالب این دیدار این است که استقلال اهواز، این هفته بدون سرمربی به رشت رفته است.

با توجه به میزبانی سپیدرود در این دیدار و اوضاع نامناسب استقلال اهواز، به نظر نمی‌رسد که رشتی ها کار سختی مقابل اهوازی‌ها داشته باشند و می‌توانند با یک برد بی‌دردسر، صدر جدول رده‌بندی را برای خودشان حفظ کنند. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه‌ یک بر صفر به سود سپیدرود رشت به پایان رسید.

نیمه نخست:

سپیدرود در ورزشگاه خالی از هوادار که به شدت جایشان در عضدی پیدا بود دقایق ابتدایی را به مانند گذشته نتوانست کوینده آغاز نماید تا در دقیقه ۹ احمد اجبوری از غفلت مدافعان سپیدرود سود بجوید و گل نخست را به ثمر برساند.

اما فشار سپیدرودی ها خیلی زود جواب داد تا در بیست دقیقه نخست شاهد به ثمر رساندن دو گل از سوی دو تیم باشیم.

در دقیقه ۳۱ مهمترین اتفاق پس از گل، روی فرار پویا نزهتی و شوت سرکش او بدست آمد که توپ به تیرک عموی اصابت کرد و ضربه ی برگشتی پس از برخورد به سر سهیل حق شناس به بیرون رفت.

در دقایق ۳۳ و ۳۴ دو موقعیت خوب دیگر برای سپیدرود بر روی دو سانتر و ضربه سر پویا نزهتی و سهیل حق شناس از دست رفت.

در نهایت نیمه نخست علی رغم حملات سرخ پوشان و موقعیت هایی که داشتند با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نیمه دوم:

سپیدرود نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد تا بتواند از خیل حملات پرشمارش بهتر نتیجه بگیرد.

پس از گل دوم سپیدرود پاس در عمق الماسخاله و نفوذ حسین کعبی داخل محوطه جریمه با خطای مدافع استقلال برای بار سوم پنالتی از سوی اعلام شد که سومین ضربه پنالتی سهیل این بار به تیرک عموی دروازه اصابت نمود.

دقیقه ۷۰ سرخ پوشان می توانستند توسط سهیل سه گله شوند که تعلل حق شناس داخل محوطه شش قدم این فرصت را از خودش و سپیدرود گرفت.

شوت میثم فردوسی دقیقه ۷۵ با فاصله اندک راهی اوت شد.

دقیقه ۸۶ بازهم سهیل حق شناس می توانست شمار گل های خود را افزایش دهد که به مانند صحنه ی قبلی تعلل وی در زدن ضربه ی آخر مانع این اتفاق شد.

شرح گل:

سپیدرود ۰-۱ استقلال: یک توپ پشت دفاع سپیدرود کافی بود تا ماجم تند و تیزی به نام جبوری از پشت مدافعان جا مانده سپیدرود بگریزد و با یک ضربه نوک پا توپ را از بالای سر دروازه بان سپیدرود وارد دروازه کند.

سپیدرود ۱-۱ استقلال: فشار حملات سپیدرود خیلی زود جواب داد تا خطای هند مدافعان استقلال را داور پنالتی تشخیص دهد تا کاپیتان سهیل توپ را در جهت عکس مسعودی وارد دروازه استقلال نماید.

سپیدرود ۲-۱ استقلال: فرار شایان تازه به میدان آمده داخل رمین استقلال و سرنگون شدنش داخل محوطه جریمه موجب شد تا داور دومین پنالتی را برای سپیدرود اعلام نماید و سهیل پنالتی دوم خود را نیز وارد دروازه مهمان نماید.

اتفاقات ویژه:

۱- این مسابقه به دلیل جریمه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بدون حضور هواداران پرشمار باشگاه سپیدرود برگزار شد.

۲- علی نظرمحمدی و علی عشوری زاد سرمربی و مربی سپیدرود این مسابقه را به سبب محرومیت از جایگاه ویژه تماشا می کردند. همچنین میلاد قربانزاده به دلیل سه کارته بودن و هادی تامینی به دلیل حکم محرومیت کمیته انضباطی در این مسابقه غایب بودند.

۳- به مانند تمامی بازی های خانگی سپیدرود، این مسابقه به صورت زنده از شبکه باران پخش شد.

۴- مسعود رهنما رییس سازمان ورزش و جوانان گیلان، فرامرز الماسخاله رییس هیات فوتبال گیلان، هدایتی رییس هیات کشتی گیلان، هادی طباطبایی سرمربی داماش، محمد مومنی بازیکن سابق استقلال و کمک مربی داماش در زمان مهدی تارتار، فرهاد حسین پور سرمربی سال های پیش سپیدرود از جمله چهره های سرشناس جایگاه ویژه بودند.