سوپرمن رشت به دنبال خرید داماش!

تی تی خبر (حرف تازه) :بالاخره هواداران بی شمار داماش گیلان هم روزهای خوش را خواهند دید و این تیم به زودی به شهرداری رشت واگذار می شود تا شهردار رشت نقش یک ناجی و سوپرمن را برای تیفوسی های داماش بازی کند. روز گذشته شهردار رشت طی نامه ای درخواست خرید یکی از دو […]

تی تی خبر (حرف تازه) :بالاخره هواداران بی شمار داماش گیلان هم روزهای خوش را خواهند دید و این تیم به زودی به شهرداری رشت واگذار می شود تا شهردار رشت نقش یک ناجی و سوپرمن را برای تیفوسی های داماش بازی کند.
روز گذشته شهردار رشت طی نامه ای درخواست خرید یکی از دو تیم داماش و سپیدرود را ارائه کرد. محمد علی ثابت قدم در نامه ای که صبح روز یکشنبه بیست و سوم خرداد ماه ارسال کرد، از اداره کل ورزش و جوانان گیلان خواست در جهت حمایت از تیم های فوتبال این شهر، یکی از دو تیم داماش گیلان و یا سپیدرود رشت را جهت تیمداری به شهرداری معرفی نماید. در متن این نامه آمده است: نظر به ادامه برنامه حمایتی شهرداری رشت از تیم های فوتبال این شهر، تیم های سپیدرود و داماش، متمنی است دستور فرمائید برابر برنامه های آن اداره کل، نسبت به معرفی یکی از تیم های فوق الذکر جهت خرید به این اداره، اقدام لازم مبذول گردد. همین چند خط کفایت می کرد تا مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را بکند و طی دستوری به معاونت ورزشی خواستار فراهم کردن مقدمات واگذاری داماش به شهرداری رشت شد.
رهنما که پیشتر قول یک مشتری قابل اعتماد را داده بود ظاهرا این روزها مشتریانش وقتی از رقم پنهان بدهی های داماش مطلع شدند پا پس کشیدند و در بلاتکلیفی محض به سر می برد که نامه شهردار به دادش رسید.
مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان، با تایید این موضوع گفت: آقای رهنما از معاونت ورزشی خواست تا با هماهنگی هیأت فوتبال استان مقدمات واگذاری باشگاه داماش شهر باران را به شهرداری رشت فراهم می کند.
خود رهنما نیز در گفتگو با خبرگزاری برنا با تاکید براینکه باشگاه سپید رود مالک خودش را دارد، گفت: باشگاه سپید رود رشت صاحب دارد و به کار خود ادامه خواهد داد و باید در لیگ دسته اول از اعتبار فوتبال گیلان دفاع کند. این داماش بود که بلاتکلیف بود که خوشبختانه بالاخره سرنوشت تیم داماش گیلان در حوزه مالکیت مشخص شد.
اگرچه قطعا مجموعه ورزش و فوتبال استان این فرصت را غنیمت شمرده و بسیار سریعتر از آنچه فکر بکنید مقدمات واگذاری تیم را به شهرداری رشت فراهم خواهند کرد اما باید دید شهردار هم با شنیدن رقم واقعی بدهی های یک تیم دسته دومی باز هم تمایلی به تیمداری خواهد داشت یا نه؟
شنبه شب وقتی قائم مقام داماش در برنامه با ورزش شبکه باران میزان بدهی باشگاه را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد، این موضوع واکنش شدید مدیرکل ورزش و جوانان استان را در پی داشت و وی با تماس با این برنامه گفت: کدام حساب رسی میزان بدهی های این باشگاه را محاسبه کرده است؟
واقعا چه کسی این میزان بدهی را تایید می کند؟ اگر نگاهی به وضعیت مالی این تیم بعد از اختلاس سه هزار میلیاردی بیاندازیم بدهی آن را بیش از هفت هشت میلیارد تومان می بینیم.
آن چیز که واضح است علاوه بر ۵۰۰ میلیون تومانی که محمودی قائم مقام داماش شهر باران آن را تایید کرد و قاعدتا باید تنها برای بدهی های باشگاه شهر باران (نه داماش گیلان) در فصل اخیر باشد، بازیکنی چون آدمیر که در لیگ دسته اول فصل ۸۹-۹۰ در داماش توپ می زده است نیز مشخصا مبلغی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان از این باشگاه طلب دارد که حتی بازیکن نامبرده پیرامون طلبش از باشگاه داماش در فیفا نیز اقامه دعوی کرده است همچنین به نظر می رسد که در فصولی که داماش در لیگ برتر حضور داشت نیز اکثر بازیکنانش از این تیم طلب هایی دارند که مبلغش میلیاردی است. برای مثال همین دو ماه پیش شاهد منتشر شدن خبری پیرامون پیگیری چند تن از بازیکنان داماش درباره طلب هایشان از باشگاه در کمیته انظباطی بودیم یا در مثالی دیگر بازیکنی چون محمد غلامی که در لیگ برتر فصل ۹۰-۹۱ در داماش توپ می زده است نیز بارها اعلام کرده که از این باشگاه طلب دارد.همه این مثال ها ثابت می کند که میزان بدهی های باشگاه داماش فراتر از آن چیزی است که توسط مدیران این تیم عنوان می شود.

photo_2016-06-13_04-18-01
به هر روی ابهامات پیرامون مسائل مالی و بدهی های باشگاه داماش فراوان است و حضور فردی چون عابدینی در راس هرم مدیریتی داماش باعث شده که هیچ پایانی بر این ابهامات متصور نباشیم. روزی از پرداخت بدهی ها با فروش اموال امیر منصور آریا سخن به میان می آید و روزی دیگر بدهی ۷۰۰ میلیونی باشگاه داماش پس از مطرح شدن بحث واگذاری در ابتدای فصل گذشته یک شبه دو میلیارد می شود و در وقتی دیگر واگذاری باشگاه داماش منوط به پرداخت بدهی هایی می شود که مبلغ دقیقش همچنان مبهم است.
حال که ثابت قدم با نامه اخیرش سوپرمن شهر شده امیدواریم با شنیدن بدهی های واقعی این باشگاه رنگ عوض نکند و با ترفند خود فروشنده، نام تیم را مجددا به داماش گیلان تغییر دهد تا لااقل ۵۰۰ میلیون تومان بدهی باشگاه شهرباران بر دوش شهرداری نیفتد.

روزنامه معین

طراح: ایمان رنجکش