دفاع تمام‌قد مدیران شهرداری از عملکرد خود در نشست خبری؛

سند و مدرک، پاسخ توهین و اتهام و «بگم بگم»

تی تی خبر (حرف تازه) به نقل از رشت رویایی : نشست شهردار رشت با اصحاب رسانه روز پنجشنبه ۱۳ خرداد با همراهی شهرداران مناطق، معاونین و مدیران برخی از سازمان‌ها در ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد. نشست خبری شهرداری رشت که تحت‌الشعاع جلسه اخیر شورا شهر رشت بود در حالی برگزار شد که دکتر […]

تی تی خبر (حرف تازه) به نقل از رشت رویایی : نشست شهردار رشت با اصحاب رسانه روز پنجشنبه ۱۳ خرداد با همراهی شهرداران مناطق، معاونین و مدیران برخی از سازمان‌ها در ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

نشست خبری شهردار و مدیران شهرداری رشت - خرداد ۱۳۹۵

نشست خبری شهرداری رشت که تحت‌الشعاع جلسه اخیر شورا شهر رشت بود در حالی برگزار شد که دکتر سید محمدعلی ثابت‌قدم، شهردار رشت با ارائه اسناد و مداراک لازم به تمام اتهامات بر علیه شهرداری پاسخ داد، اتهامات ریز و درشت بسیاری که از ابتدای حضور ثابت‌قدم در ۱۵ ماه گذشته و آغاز و تا جلسه روز یکشنبه شورای شهر رشت ادامه داشت و در نهایت با عدم اجازه به شهردار رشت برای دفاع از عملکرد خود و پاسخگویی به شبهات به جنجال کشیده شد.

شهردار رشت در کنفرانس خبری با تیمی حضور پیدا کرد که در جلسه شورا او را همراهی می‌کردند. در حالی که مجموعه شهرداری می‌توانست این شفاف‌سازی و پاسخگویی را در صحن علنی شورا داشته باشد، اما حاشیه‌سازی برخی از اعضای شورا موجب شد قسمت عمده‌ای از زمان کاری شهرداری رشت به جلسه‌ای سه ساعته صرف شود.

تاکید پورناصرانی بر رعایت روال قانونی در تهاتر میلیاردی شهرداری
نشست خبری شهردار و مدیران شهرداری رشت - خرداد ۱۳۹۵
در ابتدای این جلسه محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک با اشاره به شبهات پیش آمده در اذهان عمومی و موارد ذکر شده توسط شورای شهر در خصوص پرونده ملک کارخواه، توضیح داد: این ملک با بدهی بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال بابت تخلف ساختمانی در منطقه سه درخواست تهاتر ملکی نمودند. درخواست ایشان به کانون کارشناسی استان ارجاع شد تا ارزیابی ملک صورت بگیرد. و کانون پس از معرفی آقای مهندس رحمت موسی پور به عنوان کارشناس مساحت‌های کاربری اعلام شده را به مبلغ ۷۱ ریال برآورد کرده و به شهرداری اعلام کرد.

شهردار منطقه یک با اشاره به مساحت‌های واقعی که طبق سند قرار است به شهرداری واگذار شود، افزود: در ارزیابی‌ها علیرغم اینکه این حیاط تنها راه دسترسی و اختصاصی ملک تهاتر شده است اما در محاسبات لحاظ نشده است.

او با بیان اینکه مبلغ برآورد شده با درخواست متقاضی به کارشناس هیئت سه نفره ارجاع داده شد، افزود: در هیئت کارشناسی برخلاف نظر مالک مبلغ یک میلیارد ریال باز هم کاهش پیدا کرد و ۶۱ میلیارد ریال برآورد جدیدی بود که با همان مساحت انجام گرفت. با توجه به اینکه شهرداری متممی در قرارداد اضافه کرد تا به امضای مالک برسد اما به دلیل اختلاف نظرها این اتفاق هنوز رخ نداده و پرونده همچنان مفتوح است. اما آنچه مشخص است از این پرونده، روال قانونی است که شهرداری رشت سپری کرده است.

پورناصرانی در خصوص ابهامات مطرح شده در صحن علنی شورا، تصریح کرد: حیاط مورد محاسبه قرار نگرفته و به صورت رایگان به شهرداری واگذار شده است. و نکته دوم شیوه محاسبه مبلغ و دلیل ارجاع به کانون کارشناسان است که باید عرض شود شهرداری به خواست خود به کانون کارشناسان مراجعه نکرده بلکه این مسئله را قانون مشخص کرده است؛ ضمن اینکه به نظر نمی‌رسد معتبرتر از کانون کارشناسان جای دیگری باشد که چنین مبلغی را ارزیابی کنند، سوای اینکه مجدداً این پرونده به هیئت سه نفره نیز ارجاع داده شده است.

توضیح درباره ساختمان دانا
شهردار منطقه یک با اشاره به موضوع ساختمان دانا واقع در پل بوسار و تخلف چهار میلیاردی این ساختمان، گفت: طی جلسات مکرر و توافق صورت گرفته در صورت‌جلسه ۱۲۳/۱۱۰/۵۸۴ در تاریخ ۹۴/۸/۲ دو پلاک ثبتی مجزا واقع در جنب پل بوسار و مابین ساختمان دانا و رودخانه با ارزش بالغ بر ۵ میلیارد و نیم به شهرداری واگذار شد.

پورناصرانی در ادامه با اشاره به ساختمان انتهای خیابان ۱۷۲ گلسار واقع در حریم فضای سبز شهرداری، که دستور توقف آن در زمان بتن ریزی صادر شده بود، تصریح کرد: بنا به درخواست متقاضی در همان مرحله درخواست واگذاری آن به شهرداری ارائه شد و پس از آن به هیئت کارشناسی سه نفره ارجاع شد. کارشناسان رسمی ارزش ملک با مساحت ۴۲۱ متر بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برآورد شد.

او با بیان اینکه مجدداً شهرداری منطقه طی نامه به کارشناسان ضمن تاکید به کاربری فضای سبز درخواست بررسی دقیق‌تر را کرد، افزود: کارشناسان محترم ضمن تأیید و تاکید بر گزارش قبلی اعلام کردند که چون مالک در حال اجرای عملیات ساختمانی بوده و همچنین کلیه هزینه‌های صدور پروانه را پرداخت نموده و قانوناً شهرداری نیز قادر به جلوگیری از ادامه عملیات ساختمانی نمی‌باشد بنابراین صحت گزارش قبلی را تاکید و طی نامه مجزا به منطقه یک اعلام داشتند.

پورناصرانی با تاکید بر اینکه شهرداری هیچ‌وجه نقدی را بابت این ملک پرداخت نکرد، خاطرنشان کرد: نحوه پرداخت کلاً به صورت غیرنقد، بهره‌مندی از خدمات شهرداری و کمیسیون‌های ۱۰۰‌، ۷۷ است و در قبال ملکی که به شهرداری واگذار کردند می‌توانند در آتی بابت پروانه‌های ساختمانی که از ما دریافت می‌کنند از حق و حقوق خود برخوردار باشند.

این مسئول در خصوص مسئله قرارداد مبلمان شهری و شرکت ایستون گوهر صبا، تصریح کرد: از ۳۱ مورد قرارداد به ارزش ۱.۵ تنها دو مورد جمعاً به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان از طریق استعلام بها به شرکت ایستون گوهر صبا (برنده‌ی مناقصه) واگذار گردیده که کلیه اقلام‌های خریداری شده نصب و یا در حال نصب برای پارک‌های محله‌ای موجود قدیمی و یا پارک‌های در حال احداث است.

رستگار: مُر قانون رعایت شده است
نشست خبری شهردار و مدیران شهرداری رشت - خرداد ۱۳۹۵سمیه رستگار شهردار منطقه سه رشت سخنران بعدی بود که به اتهامات مطروحه با ارائه اسناد پاسخ داد.

رستگار در خصوص بازگشایی پاکات اظهار کرد: به استناد آئین‌نامه معاملات و سقف اختیاراتی که قانون گذار تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان به شهرداری‌های مناطق داده در خصوص کلیه اقدامات عمرانی و خدمات شهری مبالغ بالای ۱۲ میلیون تا ۱۲۰ میلیون را مکلف به بازگشایی پاکات و برگزاری استعلام است که در اختیار شرکت‌های مرتبط قرار می‌گیرد و تا کنون در شهرداری منطقه سه مر قانون رعایت شده و تمامی آنچه را که در خصوص خریداری موضوعات مرتب با خدمات شهری و اقدامات عمرانی در شهرداری منطقه سه اتفاق افتاده است را برابر قانون با ارائه برگه‌های استعلام به پیمانکارانی که دارای سابقه خوشی از نظر توان مالی و رعایت قوانین و مقررات شهرداری برقرار کردیم.

این شهردار زن افزود: در مرحله بعد با حضور کارپرداز، معاون اداری مالی، حراست و بازگشایی پاکات صورت گرفته است و بعضاً برخی پاکات به دلیل اینکه رعایت شکلی و ماهوی قانونی نشده، ابطال شده است. تمامی پاکات موجود است و تمامی مواردی که شرکت‌ها قیمت‌گذاری کردند و شرکتی که طبعاً قیمت کمتری داده و طبق قانون برنده استعلام بوده، وجود دارد.

او با اشاره به نتیجه استعلامی که در شهرداری منطقه سه اتفاق افتاد، تصریح کرد: شهرداری منطقه ۳ از تاریخ ۹ مهر ماه لغایت ۸ فروردین ماه اقدام به برگزاری تعداد ۸ جلسه در خصوص معاملات شهرداری صورت داده است که از این تعداد جلسات، استعلامات شرکت ایستون گستر صبا با کمترین قیمت ۵ بار به مبلغ کل ۱.۶۵۲.۲۰۰.۰۰۰ ریال و شرکت شعاع بتن شرق با کمترین قیمت برنده ۳ بار به مبلغ کل ۸۳۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشند که جمع کل مبالغ دو شرکت از تاریخ مهر ۹۴ تا اسفند ۹۴ برابر با ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال بوده است.

عبدالهی: دوره بگم بگم‌ها سر آمده است
نشست خبری شهردار و مدیران شهرداری رشت - خرداد ۱۳۹۵
پس از شهردار منطقه سه، محمدتقی عبدالهی در خصوص مسائل مطروحه شهرداری منطقه پنج به ارائه توضیحات خود پرداخت و با شفاف‌سازی بر پایه ارائه اسناد و مدارک، اظهار داشت: دوره «بگم بگم»ها و کلی‌گویی‌ها به سر آمده است و ای‌کاش به جای فرافکنی به فکر منافع مردم باشیم.

شهردار منطقه پنج با اشاره به پرونده دعوی یک پلاک ثبتی واقع در طرح مسیر رینگ ۹۰ متری میدان گیل به لاکان، تصریح کرد: این پرونده از سال ۹۰ در خصوص زمینی به مساحت ۴۸ هزار متر در شهرداری مطرح است که بر این اساس توافقنامه‌ای در زمان شهردار وقت بابت تعریض و بازگشایی این مسیر به ارزش ۴ میلیارد تومان تنظیم شده بود. پس از اتفاقات شورای سوم دستگاه‌های نظارتی، شهرداری را از این معامله منع کرد.

عبدالهی با بیان اینکه فرایند بررسی مجدد منجر به این شد که مالک شکایتی را بر علیه شهرداری تنظیم کنند، افزود: دادگاه شعبه ششم بنا به یک سری مستندات و دلایلی که از سوی مالک مطرح شده بود باعث شد زمین به قیمت روز کارشناسی شود و از ۴ میلیارد به ۱۷ میلیارد تومان برسد. شهرداری در دادگاه بدوی محکوم شد و اعتراض قانونی خود را در وقت مقرر انجام داد. اما ما بر اساس مستندات خود اعم از عدم تصرف شهرداری که اسناد آن موجود است، عدم ضرورت بر اجرای طرح و تأمین اعتبار این پروژه، حسن نیست شهرداری نسبت اعمال ماده واحده پلاک‌های مجاوری که همین شخص داشته و اشتباه تفسیر دادگاه نسبت به پاسخ استعلام راه و شهرسازی و عدم دقت دادگاه نسبت به متراژ خیابان توانستیم در دادگاه تجدید نظر به نفع شهرداری حکم بگیریم.

ستاره‌شناس: شهردار به دنبال چابک سازی و منطقی‌سازی اداری است
نشست خبری شهردار و مدیران شهرداری رشت - خرداد ۱۳۹۵
بخش دیگر این جلسه به توضیحات صدیقه ستاره‌شناس مدیر منابع انسانی شهرداری اختصاص داشت که او با اشاره به این نکته که شهردار به دنبال بیشترین کارایی، چابک سازی و منطقی‌سازی اداری است گفت: طبق بررسی‌هایی که در ابتدای حضور شهردار انجام گرفت روشن شد شهرداری با مشکلاتی مانند عدم توزیع مناسب نیروها در طول یک دهه گذشته، انتصابات بر مبنای وابستگی‌های سیاسی، گروهی و جناحی، از بین رفتن انگیزه، ابتکار، خلاقیت و نوآوری در مدیران،‌ وجود انتصاباتی در گذشته به دلیل برخورداری افراد از رانت و وابستگی به افراد دارای سمت‌های مدیریتی استان، عدم وجود معیار ارزیابی عملکرد جهت رصد سیستماتیک نیروها، میزان کار مفید کمتر از یک ساعت و هدر رفتن وقت، سرمایه و ظرفیت‌های منابع سازمانی روبرو است.

این مسئول با برشمردن دلایلی چون عدم توجه به سیاست‌های توسعه‌طلبانه، عدم نظم سیستماتیک جهت اتصال ارگانیک و سایر علت‌ها موجب شد که شهرداری به دنبال چارت سازمانی جدید باشد، گفت: برای برون‌رفت از این مشکلات راه موقت این بود که مناطق چهار و پنج شهرداری و دفتر سرمایه‌گذاری را راه‌اندازی کند و معاونت برنامه ریزی را از مجموعه معاونت حمل و نقل جدا کند و راه حل نهایی آن ارسال ساختار جدید شهرداری رشت که فلوچارت آن با پنج معاونت مشتمل بر دو معاونت فوق و پنج منطقه و ۹ سازمان و تأیید شورای اداری و استخدامی و معاونت محترم امور عمرانی استانداری گیلان و موافقت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز با ساختار جدید و طی کردن روند اداری آن و غیره بود.

ستاره‌شناس در خصوص دلایل جابه‌جایی و ساماندهی منابع انسانی، توضیح داد: پایین بودن میزان کار مفید به ازای هر یک از کارکنان، عدم تناسب در توزیع مشاغل و وظایف کارکنان، تسهیل در اجرای فرآیندهای اداری، به‌کارگیری منابع انسانی در جهت تحقق اهداف شهرداری، جلوگیری از هدر رفتن وقت و سرمایه سازمانی، به‌کارگیری کارکنان بر مبنای تخصص و تجربه، تسریع در اجرای وظایف سازمانی و کارآمد سازی ساختار سازمانی و استفاده از تفکر و انگیزه و توانمندی منابع انسانی بخشی از الزامات در این تغییر و تحولات می‌توان عنوان کرد.

او افزود: شهرداری رشت پیش از ورود دکتر ثابت‌قدم دارای یک ستاد فربه، چاق و مناطق و نواحی ضعیف و بی‌جانی بود. به منظور برون‌رفت از این مشکل ما می‌بایست روند جابه‌جایی نیروهای انسانی از ستاد به مرکز دنبال می‌کردیم که این امر به خوبی در زمان دکتر ثابت‌قدم انجام شد.

مدیر منابع انسانی شهرداری با بیان اینکه فروردین ۹۴ نیروهای مرکز ۵۱۴ نفر بود، اما اکنون این نیروها به ۳۷۰ نفر تقلیل پیدا کرد، گفت: منابع انسانی در مرکز ۲۹ درصد کاهش داشته است. و این تغییرات در شهرداری مناطق از ۶۸۶ نیرو به ۸۱۸ نفر رسید و تعداد نیروها در سازمان‌ها از ۸۳۹ نفر به ۸۲۱ نفر رسید.

ستاره‌شناس با بیان مشکلات سازمان‌ها و تعداد منابع انسانی زیاد و عدم توانایی پرداخت حقوق این منابع انسانی، گفت: یکی از کارهایی که در این مدت انجام شد متناسب کردن پرداخت میزان حقوق سازمان‌ها و درآمدزایی آنها متناسب با تعداد پرسنل‌شان بود.

او در ادامه با بیان اینکه پیش از انتصاب دکتر ثابت‌قدم نظام‌مندی پاداش و حق مسئولیت وجود نداشت، عنوان کرد: با ورود ایشان به شهرداری دستورالعمل پرداخت پاداش و حق مسوولیت، طراحی پاداش درآمدی، محاسبه پاداش بر مبنای سمت مورد تصدی و ساعات حضور در کمیسیون‌ها تدوین شد.

مدیر منابع انسانی شهرداری با اشاره به بحث پرداخت‌های میلیونی که به مدیران شهرداری داده شده است، با تاکید بر اینکه هنوز هیچ‌گونه مبلغی در این خصوص به مدیران شهرداری پرداخت نشده، تصریح کرد: در سال ۹۳ برای ۷۸ کارشناس ۸۱۵ میلیون تومان برای حضور کارشناسان در کارگروه‌های شهرداری در نظر گرفته شده بود اما در سال ۹۴ برای ۲۰۶ نفر ۹۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است. جالب است که در سال ۹۳ هیچ سر و صدا و اعتراضی وجود نداشت اما در سال ۹۴ که خیلی پایین‌تر از مبالغ سال‌های گذشته است با چنین اعتراضاتی همراه بود.

بر اساس تعهدات بیمه‌ای، دو میلیون تومان برای سزارین همسر شهردار پرداخت شد
مدیر منابع انسانی شهرداری رشت درباره اتهام اعضای شورا درباره هزینه‌ی درمان همسر شهردار رشت، گفت: این مسئله کاملاً در چارچوب قانون صورت گرفت و ۲ میلیون تومان آن بر اساس تعهدات بیمه‌ای برای جراحی سزارین ایشان پرداخت شد و همچنین دو میلیون تومان دیگر هم به صورت علی‌الحساب بر اساس جراحی‌های خاص به وی تعلق پیدا کرد.

این مدیر شهری در پایان گفت: شهرداری طبق قانون باید برای شهردار منزل مسکونی فراهم کند و بر طبق قانون، شهرداری ۴۹ میلیون تومان به شهردار رشت بدهکار است. همچنین جمع بدهکاری شهرداری بابت هزینه‌های سفر و سکونت به شهردار رشت یک میلیارد و سیصد میلیون ریال است که تا کنون این مبالغ به ایشان پرداخت نشده است.

نظری: چک کمک به تیم سپیدرود را صادر کردیم اما به دلیل اختلاف نظر اعضای شورای شهر پرداخت نشد
نشست خبری شهردار و مدیران شهرداری رشت - خرداد ۱۳۹۵در ادامه این نشست، نظری، معاون مالی شهرداری رشت درباره بحث کمک مالی به باشگاه سپیدرود تصریح کرد: یک روز پیش از بازی این تیم در تاریخ ۲۶ اردیبهشت شورای شهر مصوبه‌ای را برای کمک ۵۰ میلیون تومانی به تیم سپیدرود به شرط پیروزی در آخرین مسابقه امضا کرد. اما بعد از پیروزی این تیم هنگام حضور در رختکن اعضای تیم در خواست کردند این مبلغ افزایش یابد و با موافقت برخی اعضای شورا این مبلغ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

نظری در ادامه افزود: روز بعد از بازی چک این مبلغ صادر شد و با درخواست کادر فنی به نام بازیکنان هم کارت پارسیان با موجودی تهیه شد. اما متاسفانه با تماسی که با اکثریت اعضای محترم شورا داشتم برخی با این پرداخت موافق و برخی مخالف و برخی هم معتقد بودند که مصوبه ندارد.

او در پایان گفت: به هرحال شهرداری به وظیفه خود عمل کرد و اگر پرداخت نشده به دلیل اختلافی است که در میان اعضای شورا رخ داده است. این موضوع بسیار کوچک و بی‌اهمیت است و شهرداری و شورا باید به موضوعاتی مهم‌تر بپردازند.

قدیمی: برای مدیران یونسکو بهانه آوردم که شهردار ما درگیر یک مساله شهری است
نشست خبری شهردار و مدیران شهرداری رشت - خرداد ۱۳۹۵فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل شهرداری رشت با بیان اینکه مباحثی درباره شفاف‌سازی در خصوص قراردادهای شهرداری مطرح شده، گفت: تمامی قراردادها در بخش‌های مختلف روی پرتال موجود است و اگر به پرتال شهرداری رشت مراجعه کنید، همه اطلاعات آن اعم از زمان قرارداد، مبلغ قرارداد، شخص حقیقی یا حقوقی طرف قرارداد و موارد دیگر به تفصیل توضیح داده شده و به صورت یک فایل اکسل قابل دریافت است.

مدیر فنی ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در یونسکو در ادامه گفت: بنده به عنوان مدیر فنی ثبت رشت در شبکه شهرهای خلاق از حق فرزندم گذشتم و طی دو سال گذشته در تمام طول زمانی که شهرداری سرپرست داشت با مجموعه همکاران تلاش کردیم تا رشت را به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی ثبت کنیم.

او با اشاره به اینکه رشت اولین شهر کشور و تنها شهر مسلمان در جهان است که به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسیده، افزود: خیلی دوست داشتم که جایگاه شهردار رشت در جشنواره یونسکو حفظ می‌شد و آقای شهردار می‌توانست فردا شب عازم پکن شود و در دومین کنفرانس شهر «شهر خلاق در خوراک» شرکت کند.

مدیر روابط عمومی شهرداری با اشاره به حضور شهردار اصفهان در این همایش، گفت: متاسفانه در روزهای گذشته تماس‌های تلفنی و ایمیل‌های زیادی را در رابطه با سفر آقای شهردار دریافت کردم و با توجه به اینکه شهردار اصفهان در این کنفرانس شرکت خواهد داشت، نمی‌توانستم مسائل کشوری و ملی را بهانه قرار دهم و مسئله مهم شهری را برای عدم حضور شهردار رشت عنوان کردم.

قدیمی در پایان تاکید کرد: این اجلاس با حضور خانم بوکوآ دبیر کل یونسکو برگزار می‌شود و این افتخار کشور جمهوری اسلامی ایران و شهر رشت بود که پرچم رشت بر روی میز اجلاسیه قرار داشته باشد. این حرف را به عنوان مسئول روابط عمومی از من نشنوید، به عنوان حرف یک شهروند بشنوید که صد سال آینده این شهر را می‌بایست بر مبنای اقتصاد در حوزه گردشگری پایدار برای خود و خانواده‌اش حفظ کنید. از شما اصحاب رسانه می‌خواهم که در خصوص سرنوشت شهر خلاق رشت هم پرسشگر باشید.

شریفی: در سازمان اتوبوس‌رانی، سازمان تحویل نگرفتم، بلکه یک گاراژ تحویل گرفتم
نشست خبری شهردار و مدیران شهرداری رشت - خرداد ۱۳۹۵مرتضی شریفی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی سخنرانی بعدی این جلسه با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره ادغام غیرقانونی سازمان‌های تحت امر او مطرح می‌شود، گفت: این ادعا ابداً مبنای قانونی ندارد و کار ما سراسر قانونی است. بنده در یک سازمان به عنوان مدیرعامل و از لحاظ اختیارات قانونی در دو سازمان دیگر به عنوان سرپرست مشغول به فعالیت هستم. و این اختیارات در سازمان‌های دیگر برای حوزه‌های مالی من نیز وجود دارد. یعنی معاون اداره مالی، رئیس حسابداری و ممیز اسناد در یک سازمان مسئولیت دارد و در دو سازمان دیگر با حکم سرپرستی کار می‌کند. تمام اسناد مالی ما به صورت جداگانه، صدور چک‌ها ما نیز به صورت جداگانه است و فقط فعالیت‌های اجرایی ما یکی است تا اساسنامه سازمان به صورت ابلاغیه از وزارت کشور و استانداری به ما ابلاغ شود تا مباحث مالی را نیز یکسان‌سازی کنیم.

شریفی با بیان اینکه وی در سازمان اتوبوس‌رانی، سازمان تحویل نگرفت، بلکه یک گاراژ تحویل گرفته است، افزود: مشکل در بحث مدیریت کلان و توجه ویژه به یک سیستم بود که با حمایت‌های بی دریغ دکتر ثابت قدم توانستیم تغییراتی را اعمال کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی با نشان دادن تصاویری از گونی‌های پر از اسناد، گفت: این گونی‌ها پر از اسنادی بود که ما داخل اتوبوس‌ها پیدا کردیم. با کارشناسی که از دادگستری گرفتیم توانستیم طی چهار ماه این اسناد مالی را طبقه‌بندی کرده و اتاقی را به آن اختصاص دهیم.

او با اشاره به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس متوقف در پارکینگ سازمان از سنوات گذشته، تاکید کرد: از مخزن مدفون در کف حیاط سازمان اتوبوس‌رانی که ۳۰ هزار لیتر ظرفیت دارد ما ۱۰ هزار لیتر آب خارج کردیم و این یکی از دلایل و عوامل فرسودگی و از کار افتادن اتوبوس‌های این شهر است.

شریفی با تکذیب انتقادهایی صورت گرفته نسبت به عدم امنیت اتوبوس‌های خریداری‌شده از سوی شهرداری و ربط دادن این انتقادها برای به انحراف کشیدن افکار عمومی گفت: در همین شهر دارند اتوبوسی را نمره می‌کنند که اگر دست بزنید بدنه آن داخل می‌رود در حالیکه در رابطه با اتوبوس‌های تازه خریداری‌شده انتقاد می‌کنند. به نظر می‌رسد این موارد تنها به دلیل زیر سؤال بردن مدیر توانمندی مثل دکتر ثابت‌قدم است و بنده از همین تریبون اعلام می‌کنم تمام مدیران شهرداری تا جان در بدن دارند پای او و سیاست‌هایش می‌ایستند.

او با اشاره به بازسازی کامل دفتر پیشخوان خدمات الکترونیک، گفت: این دفتر در حال حاضر آماده خدمات‌رسانی به تعداد ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر در روز به ارباب‌رجوعان سه سازمان تحت نظارت ما است.

شریفی در ادامه با بیان تقلیل ۴۰۰ پرسنل به ۱۲۰ نفر و کاهش یک سومی هزینه‌های پرسنلی سازمان، افزود: با ابتکاری که آقای شهردار انجام داد، یک نفر از میان رانندگان تاکسی به عنوان عضو هیئت‌مدیره سازمان تاکسیرانی انتخاب شد. یعنی یک نفر از رانندگان به عنوان ناظر بر عملکرد مدیرعامل نظارت دارد. یا در بحث کمیته انضباطی بعد از حدود ده سال که رانندگان پیگیر آن بودند، امسال توانستند یک نفر از میان خود را با انتخاباتی کاملاً آزاد انتخاب کنند و به عنوان نماینده به کمیته انضباطی بفرستند. هرچند برای رفتارهای ما و فعالیت‌های ما اهداف سیاسی تعریف می‌کنند که هیچ‌کدام صحت ندارد و بنده به شدت تکذیب می‌کنم.

او در پایان با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی رشت ماهی بیش از ۸۰۰ هزار تومان درآمد ندارند، تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی جناب شهردار مقرر شد با سپرده‌گذاری خود شهرداری و دریافت وام و تسهیلات کم‌بهره این مشکل را مرتفع کنیم.
عکس ها از سعید ابراهیم خانی