سمینار ازدواج پایدار در گیلان برگزارشد

حرف تازه : سمینار ازدواج پایدار از منظر حقوقی و روانشناسی پیش از ظهر دیروز در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزارشد. سمینار ازدواج پایدار از منظر حقوقی و روانشاسی پیش از ظهر دیروز با حضور دکتر رفیعی رئیس مرکز آموزش و پژوهش مجمع متخصصین گیلان، مهندس محمدرضا عابدی محزون قائم مقام و حاج اسفندیار زیال عضو هیات رئیسه […]

حرف تازه : سمینار ازدواج پایدار از منظر حقوقی و روانشناسی پیش از ظهر دیروز در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزارشد.

سمینار ازدواج پایدار از منظر حقوقی و روانشاسی پیش از ظهر دیروز با حضور دکتر رفیعی رئیس مرکز آموزش و پژوهش مجمع متخصصین گیلان، مهندس محمدرضا عابدی محزون قائم مقام و حاج اسفندیار زیال عضو هیات رئیسه مجمع ، ریاست انجمن تخصصی بانوان مجمع و اعضای هیئت رئیسه انجمن، جمعی از اساتید و با استقبال خوب دانشجویان در سالن خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برگزارشد.

در ابتدای این سمینار رئیس مجمع متخصصین ایران مرکزآموزش وپژوهش گیلان ضمن بیان خیر مقدم از تلاش دکترصدیقه مراد ی رئیس دپارتمان حقوق مجمع متخصصین گیلان قدردانی کرد و افزود: مجمع متخصصین ایران مرکزآموزش و پژوهش گیلان ۲۲ دپارتمان فعال دارد که متخصصین استان گیلان در غالب دپارتمان های مختلف در سه زمینه آموزش ،پژوهش و برگزاری همایش ها و کارگاههای آموزشی فعال است .
دکتر محمد رفیعی ادامه داد: در سال آتی با امضاء تفاهم نام هایی که داشته ایم قرار است با همکاری ومشارکت سازمان ها و ادارت کل همایش هایی را در سطح ملی در استان برنامه ریزی و برگزار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هدف مرکزآموزش وپژوهش محمع متخصصین استان گیلان ایجاد هم افزایی هرچه بیشتر در بین متخصصان این استان است .
معاون دانشجویی و فرهنگی لاهیجان نیز در ادامه این سمینار ضمن قدردانی از مجمع متخصصین گیلان اظهار کرد: مرکز آموزش و پژوهش مجمع متخصصین استان گیلان قدم در راه بزرگی در راستای آموزش گذاشته است و ماهم به عنوان یک واحد آموزشی هرگونه همکاری را با این مجمع خواهیم داشت.
وی ادامه داد: برگزاری سمینار ازدواج پایدار با مشارکت این دانشگاه در راستای اهمیت ازدواج پایدار برای دانشجویان و قشر جوان است و خوشبختانه با توجه به حضور گسترده و استقبال خوب دانشجویان بازهم چنین سمینارهای کاربردی را قطعا در این دانشگاه برگزار خواهیم کرد.
زندگی مشترک جای قانون گذاشتن نیست
در ادامه این سمینار علی اصغر حیدرنژاد به عنوان کارشناس حقوقی با اشاره به اینکه زندگی مشترک جای قانون گذاشتن نیست و در زندگی مشترک تنها عواطف، عشق و احساسات است که زندگی را پایدار نگه می دارد اظهار کرد: زوجین در زندگی زناشویی لازم است مسابقه احترام دهند و از تک روی به شدت خود داری کرده و در صورت بروز اختلاف به یکدیگر فرصت جبران دهند.
وی خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی صورت می گیرد که معمولا ۹۰ درصد این افراد به صورت غیر سنتی و در کوچه و خیابان و سایر محافل باهم آشنا شده اند.
حیدرنژاد با اشاره به فرهنگ غنی در ایران تاکید کرد: با وجود فرهنگ غنی که داریم متاسفانه نتوانسته ایم بر روی خانوادهایمان تاثیر گذار باشیم و امروزه شاهد ترویج فرهنگ های غربی در بین خانوادهایمان هستیم.
این کارشناس حقوقی همچنین به تکالیف زوجین و حقوق آنها نسبت به هم اشاره و اضافه کرد: جوانان ما متاسفانه در خصوص ازدواج و حقوق زوج یا زوجه خود آگاهی لازم را ندارد و لازم است که این امور به جوانان آموزش داده شود.
برای پایداری ازدواج نیاز است که زبان بدن یکدیگر را بفهمیمم
درقسمت دوم این سمینار محسن مشکبید حقیقی مشاور ازدواج با اشاره به اینکه مهریه سنگین برای زوج هایی که نابالغ هستند لازم و ضروری است اظهارکرد: طلاق همیشه بد نیست بلکه اگر قرار است طلاقی صورت گیرد بهتر است طلاق بالغانه باشد اما متاسفانه در شرایط کنونی با زوجینی مواجه هستیم که به بلوغ فکری نرسیده اند وهدفشان از زندگی و طلاق مشخص نیست.
وی با اشاره به اینکه برای پایداری ازدواج نیاز است که زبان بدن یکدیگر را بفهمیمم افزود: در ارتباط با یکدیگر به پیامی که چهره یا نحوه بدنتان به گیرنده پیام می دهد حتما توجه داشته باشید لازم است بین دو موضوع ارتباط و انتخاب موضوع سومی را که بسیار مهم است یعنی شناخت را مد نظر قرار دهید و اگر ارتباط معنا داری را برقرار کردید نیاز است برای حفظ این ارتباط بسیار محتاط عمل کرده و با تمامی جنس های مخالف خود قطع ارتباط کنید.
این استاد دانشگاه همچنین به احترام متقابل در بین زوجین بسیار تاکید و اضافه کرد: نیاز است زوجین اعتماد به نفس به یکدیگر دهند و از تحقیر هم جدا خود داری کنند.
درپایان این مراسم از دست اندرکاران برگزاری این سمینار علمی قدردانی بعمل آورده شد.

photo_2016-02-15_19-20-49photo_2016-02-15_19-20-58photo_2016-02-15_19-20-32photo_2016-02-15_19-20-37photo_2016-02-15_19-21-12photo_2016-02-15_19-21-08