معاون رئیس جمهور:

سقفی برای احیای رودخانه های رشت نیست به شرط آنکه اقدام شود

حرف تازه – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به فراهم سازی زیرساخت های لازم برای تحقق موضوع مهم کارآفرینی توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اهتمام داریم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در نشستی با استادان دانشگاه گیلان بیان داشت: در اولین ماموریت سازمان […]

حرف تازه – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به فراهم سازی زیرساخت های لازم برای تحقق موضوع مهم کارآفرینی توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اهتمام داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در نشستی با استادان دانشگاه گیلان بیان داشت: در اولین ماموریت سازمان برنامه و بودجه بعد از ابلاغ حکم به اینجانب، راهبری و توسعه کشور مدنظر بود.

وی با اشاره به ضرورت کسب جایگاه نخست فنآوری ایران اسلامی در افق ۱۴۰۴ افزود: تا زمان مطرح شده، فرصتی باقی نمانده و باید تک تک برنامه ها به طور کامل مشخص باشد تا بتوان، با رویکردهایی مهم، به اهداف پیش بینی شده برسیم.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: ۳۰ موضوع بخشی و ۱۵ برنامه فرابخشی در برنامه ششم توسعه قرار دارد و باید به نوعی مدیریت پایش این برنامه ها را انجام دهیم.

دکترنوبخت به اهمیت توجه به موضوع کارآفرینی اشاره و اضافه کرد: لازم است در یک فضای فراجناحی و اشتراک نظر برای توسعه، برنامه راهبردی تدوین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت و نیز وضعیت نامناسب پسماندها و زباله در جنگل های سراوان این شهر گفت: در دولت یازدهم، ۵۰ میلیارد تومان به صورت علی الحساب برای احیای رودخانه های یادشده تخصیص یافت و در همان زمان هم اعلام کردم سقفی برای اتمام این پروژه نداریم به شرط آنکه، این اقدام مهم انجام شود.

دکترنوبخت به اهمیت نقش آفرینی دانشگاهیان در این زمینه اشاره و اضافه کرد: استادان دانشگاه ها به طور عملی و علمی، موضوعات اشتغال، تولید و کارآفرینی را دنبال کنند.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی، دوران پرافتخار دفاع مقدس، شهدای دولت بخصوص رجایی و باهنر گفت: باید همچنان پیمان خود را با شهدا به خاطر داشته باشیم و فراموش نکنیم که امروز هم باید در میدان عمل با همان جدیت عمل کنیم.
وی ادامه داد: مردم، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، رأی کم نظیری به حجت الاسلام روحانی دادند و مسئولیت ما بویژه برای اشتغال زایی سنگین تر است.

در نخستین روز از هفته دولت دانشکده فناوری های نوین عصر امروز با حضور معاون رئیس جمهوری و استاندار گیلان در دانشگاه گیلان افتتاح شد

این دانشکده در زمینی به مساحت شش هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۸۳۱ متر مربع، با هزینه شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث شده است. برای ساخت این دانشکده تاکنون ۴ میلیارد تومان از اعتبارات ملی اختصاص یافته است. 

هفته‌ دولت امسال با محوریت شعار تدبیر و امید برای تولید و اشتغال برگزار می‌شود. گیلان در طول هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از یک هزار و ۱۷۴ پروژه عمرانی و تولیدی بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان است. 

امروز و در نخستین روز از هفته دولت با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین استاندار گیلان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث فاز ۳ کارخانه گیل راد شمال در شهرک صنعتی سفیدرود رشت به زمین زده شد. همچنین با حضور نوبخت نشست با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع برگزار شد.