نفت با تمام ستاره هایش حریف سپیدرود نشد؛

صعود سپیدرود با جوان تر ها به ساحل امن لیگ

حرف تازه – عصر امروز در نخستین دیدار از هفته ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور تیم سپیدرود رشت از ساعت  ۱۸:۴۵ به مصاف صنعت نفت آبادان رفت و در پایان با دو گل به برتری دست یافت و تا میانه های جدول صعود کرد. سپیدرود که در روزهای گذشته با شکست مقابل ملوان […]

حرف تازه – عصر امروز در نخستین دیدار از هفته ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور تیم سپیدرود رشت از ساعت  ۱۸:۴۵ به مصاف صنعت نفت آبادان رفت و در پایان با دو گل به برتری دست یافت و تا میانه های جدول صعود کرد.

سپیدرود که در روزهای گذشته با شکست مقابل ملوان در ورزشگاه عضدی و کنار رفتن از جام حذفی تحت شدیدترین انتقادات از سوی هواداران قرار داشت امروز با ترکیبی که کمی جوان تر و متفاوت تر بود به میدان رفت.

قضاوت این دیدار را موعود بنیادی فر بر عهده داشت و محمد عطایی و بابک عباسقلی زاده کمک های او بودند. ناصرجنگی هم داور چهارم این دیدار بود.

ترکیب سپیدرود:

علی نظرمحمدی سرمربی سپیدرود در این دیدار سید محمدحسینی، احمد آهی، میثم فرودسی، پویا نزهتی، علی دهقان (میعاد یزدانی ۷۰)، حسین کعبی، حسین ابراهیمی (شهاب کرمی ۷۲) ، مهرداد جماعتی، میثم تهیدست، امید سام کن و میلاد قربانزاده (رضا الماسخاله ۸۷) برای سرخ پوشان رشتی به میدان فرستاد. 

نیمکت سپیدرود:

حمید ملکی، عماد میرجوان، محمد لطفی، شهاب کرمی، رضا الماسخاله، میعاد یزدانی و ایمان صادقی هم روی نیمکت سپیدرود حضور داشتند و خبری از غلامرضا رضایی، توحید غلامی و البته هادی موسوی که امروز مصدوم شد نبود.

ترکیب نفت آبادان:

در سوی دیگر میدان فراز کمالوند تیمش را با ترکیب داوود نوشی، علی عبداله زاده، مگنو باتیستا، مرتضی اسدی، سزار دوسانتوس، جاسم کرار، محسن حمیدی، محمد شادکام، محمد امین درویشی (نیک نفس ۴۶) ، لوسیانو پریرا و مسعود ابراهیم زاده روانه میدان کرد.

نیمکت نفت آبادان:

روی نیمکت نفت آبادان هم ناصر سالاری، میلاد جهانی، حسین ساکی، رضا جبیره، محمد زبیر نیک نفس، محمد دریس و مسلم مجدمی حضور داشتند.

دقایق حساس بازی:

دقیقه ۶ – پنالتی برای سپیدرود

بازی از همان ابتدا از سوی سپیدرود که شدیدا به دنبال سه امتیازبود هجومی آغاز شد و مقاومت نفتی ها تنها ۶ دقیقه ادامه داشت تا اینکه روی فراری زیبا پویا نزهتی در شرایط تک به تک با حرکت به سمت کنار زمین قصد عبور از دروازه بان را داشت با خطای دروزاه بان حریف متوقف شد و دارو اعلام پنالتی کرد و یک کارت زرد به داوود نوشی نشان داد.

دقیقه ۷ – گل اول سپیدرود توسط حسین ابراهیمی 

حسین ابراهیمی زننده پنالتی سپیدرود بود و با ضربه ای مطمئن به گوشه دروازه خیلی زود توض را به تور دروازه نفت آبادان چسباند و حساب کار را یک بر صفر به نفع سپیدرود کرد.

دقیقه ۱۵ – گل دوم سپیدرود توسط پویا نزهتی

باز هم زوج ابراهیمی و نزهتی زهرناک ظاهر شد و روی پاس هوشمندانه حسین ابراهیمی پویا نزهتی پشت مدافعین صاحب توپ شد و با ضربه ای دقیق اختلاف را به دو گل افزایش داد.

دقیقه ۳۰ – پنالتی باداورده برای نفت آبادان

در حالی که سپیدرود با دو گل از حریف پیش بود و بازی را تحت کنترل داشت در صحنه ای مشکوک داور خطای آهی را روی جاسم کرار اعلام کرد و پنالتی به سود نفت اعلام شد.

دقیقه ۳۱ – درخشش سید محمد حسینی و مهار پنالتی

جاسم کرار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و قصد داشت توپ را به گوشه راست دروازه سید محمد حسینی بفرستد که دروازه بان سپیدرود با شیرجه درست به سمت توپ، پنالتی را دفع کرد و مانع از کم شدن اختلاف دو تیم شد. نفت از توپ برگشتی هم نتوانست استفاده کند.

دقیقه ۳۸ – دفع توپ زیبا از سید محمد حسینی

شوت سرکش بازیکنان نفت توسط سید محمد حسینی به خوبی دفع شد و با درخشش این بازیکنان نیمه اول با همان نتیجه دو بر صفر به سود سپیدرود به پایان رسید.

اخطاری های نیمه اول – پیش از پایان نیمه نخست به جز دروازه بان نفت، علی دهقان از سپیدرود در صحنه ای که چندان هم خطا نبود اولین کارت زرد سپیدرودی ها را به نام خود ثبت کرد. دهقان در این نیمه بازی جنگنده ای را به نمایش گذاشت و مامور مهار سزار بود. لوسیانو پریرا از نفت آبادان دیگر اخطاری نیمه اول بود.

دقیقه ۵۵ – بیرون کشیدن شوت سنگین نفتی ها از روی خط دروازه توسط کعبی

ابتدای نیمه دوم با خیمه سنگین نفتی ها روی دروازه سپیدرود، ارسال از جناحین و شوت های از راه دور آبادانی ها همراه بود. در یکی از جدی ترین موقعیت ها در دقیقه ۵۵ از درون محوطه جریمه سزار شوت سنگینی روانه دروازه سپیدرود کرد که حسین کعبی خودش را مقابل توپ قرار داد و از روی خط دروازه این توپ خطرناک دفع شد.

بازی تا دقیقه ۶۵ با حملات نه چندان زهردار دو تیم ادامه داشت اما حملات دو تیم همچنان تغییری در نتیجه بازی ایجاد نکرد. در دقیقه ۶۵ حسین کعبی در صحنه ای که بازیکن نفت قصد فرار از جناح راست سپیدرود را داشت مرتکب خطا شد و دومین کارت زرد سپیدرود به نام او ثبت شد.

ادامه تلاش های دو تیم تا دقیقه ۹۰ هم اتفاق خاصی رقم نزد و سپیدرود به خوبی از گل های خود محافظت کرد. در دقایق پایانی پویا نزهتی در زمین حریف روی اعتراض به داور کارت زرد گرفت.

وقت های تلف شده نیمه دوم – دو موقعیت خطرناک برای نفت

نفتی ها که شوت های سنگین را در دستور کار داشتند این بار هم توسط محسن حمیدی توپی را روانه دروازه کردند اما حسینی باز هم تسلیم زردپوشان نشد تا قفل دروازه سپیدرود در این دیدار نشکند.

آخرین موقعیت نفتی ها هم روی یک قیچی برگردان از کنار دروازه سپیدرود به بیرون رفت تا روی درخشش سید محمد حسینی و جنگندگی بازیکنان این دیدار با دو گل به سود سپیدرود به پایان برسد و سرخ پوشان رشتی موقتا تا رده ششم جدول صعود کنند.

دیگر نتایج این هفته از رقابت ها:

در دیگر دیدارهای امشب نفت تهران و گسترش فولاد به تساوی بدون گل رسیدند و فولاد با دو گل سپاهان را شکست داد.

حواشی و نکات این دیدار: 

  1. شعار هواداران علیه مسئولین از مهم ترین حواشی دیدار امروز بود. شعارهایی مثل “مسئولین بی غیرت هوادار باغیرت” از جمله این شعارها بود که تقریبا نیمی از تماشاگران یکصدا سر می دادند.
  2. با اینکه بخشی از ورزشگاه به علت عدم ایمنی کافی بسته شده است اما سپیدرودی ها ظاهرا هنوز دلخوری باخت مقابل ملوان را فراموش نکرده بودند و تنها حدود ۳ هزار نفر به ورزشگاه آمدند و همان سکوهای باقی مانده را هم پر نکردند.
  3. فرهام زاهد از شاخص ترین میهمانان حاضر در این دیدار بود و حضور کمرنگ مسئولین در این دیدار عجیب به نظر می رسید.
  4. سپیدرود با عبور از برخی بازیکنان نام آشنای خود و اعتماد به جوان ترها بهتر از همیشه در این فصل بازی کرد و تقریبا همه بازیکنان نمره بالایی را کسب کردند.
  5. سید محمدحسینی را باید بهترین بازیکن امروز سپیدرود دانست که با چند واکنش دیدنی مانع از کم شدن اختلاف و تحت فشار قرار گرفتن تیم شد.