سفر به کازابلانکا در مراکش

کازابلانکا بزرگترین شهر در کشور مراکش است که در کنار اقیانوس زیبای اطلس قرار گرفته است، این شهر لقب عروس شهرهای آفریقا را دارد و دلیلش هم زیبایی های بی نظیری است که در کازابلانکا قابل مشاهده است. اگر از زندگی پر هیاهوی شهری خسته شدید کازابلانکا در مراکش گزینه ی بسیار مناسبی می تواند برایتان باشد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، در راهنمای سفر به کازابلانکا قصد داریم تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر کازابلانکا در مراکش همراهی کنید.

راهنمای سفر به کازابلانکا

سفر به کازابلانکا

موقعیت جغرافیایی شهر کازابلانکا

کازابلانکا از لحاظ جغرافیایی در کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته است و از همین رو دارای جنبه های مهم اقتصادی است و بزرگترین بندر مصنوعی جهان به شمار می رود. این شهر حدود ۲۲۰ کیلومتر از خاک مراکش را برای خود اختصاص داده است و در سال ۲۰۱۴ مطابق با آمار سرشماری که انجام شده حدود ۳ میلیون نفر در این شهر مراکشی زندگی می کرده اند که این عدد تا کنون حتما تغییر کرده است.

کازابلانکا مراکش

اطلاعات کلی شهر کازابلانکا

زبان رسمی: آمازیغی و عربی

واحد پول: درهم مراکشی مراکش

نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز

شماره‌های اضطراری:

  • پلیس: ۱۹
  • آمبولانس و آتش‌نشانی: ۱۵

اختلاف ساعت با تهران: ۳ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

فرودگاه ‌های بین‌المللی: فرودگاه کسابلانک-انفا

شهر کازابلانکا

آب و هوای شهر کازابلانکا

شهر کازابلانکا، با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد دارای شرایط آب و هوایی ملایمی بوده و جریان خنک اقیانوس اطلس در صبح به طور کلی حال و هوای ویژه ای به شهر می دهد. میانگین دمای هوا در کازابلانکا ۱۳ درجه در ژانویه و ۲۳ درجه در آگوست است. بارش باران در کازابلانکا زیاد معمول نیست و میانگین آن سالانه حدود ۴۲۵ میلیمتر است و معمولا بین اکتبر تا آوریل می‌بارد و تابستان خشک است. بهترین زمان سفر به کازابلانکا بین ماه های فروردین تا مهر است.

شهر کازابلانکا

هزینه اقامت در شهر کازابلانکا

مراکش تقریبا کشور ارزانی است و هتل های متنوعی در آن وجود دارد که برای تمامی اقشار جامعه مناسب باشد، تنها کافی است که شما میزان بودجه ای که می خواهید برای سفرتان به کازابلانکا هزینه نمایید را مشخص کنید و سپس بین هتل های ۲ تا ۵ ستاره این شهر یکی را انتخال کنید. در رابطه با اقامت در هاستل باید بگوییم که نباید همان انتظاری که در مورد امکانات و امنیت در هتل را دارید از هاستل های این شهر هم داشته باشید، اما به مراتب هزینه ی کمتری دارند و اگر دسته جمعی سفر کرده باشید آنچنان خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی الی گشت در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به کازابلانکا به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هزینه اقامت در کازابلانکا

هتل های پیشنهادی در شهر کازابلانکا

  • هتل سوفیتل | Hotel Sofitel Casablanca Tour Blanche

هتلی ۵ ستاره در شهر کازابلانکا، که می توان گفت یکی از بهترین هتل های این کشور است. تمامی امکاناتی برای اقامت مسافران نیاز هست، این هتل نیز فراهم آورده است.

شماره تلفن: ۰۰۲۱۲۵۲۲۴۵۶۲۰۰

آدرس: Rue Sidi Belyout، Casablanca ۲۰۲۵۰، Morocco

هتل سوفیتل در کازابلانکا
  •  هتل نووتل | Hotel Novotel

هتل نووتل، هتلی ۴ ستاره است که در مرکز شهر کازابلانکا مراکش قرار گرفته است. امکانات خوب و بی نظیر این هتل آن را بین مسافران بسیار محبوب کرده است.

شماره تلفن: ۰۰۲۱۲۵۲۰۴۸۰۰۰۱

آدرس: Rue Sidi Belyout، Casablanca ۲۰۲۵۰، Morocco

  • هتل آی بیس | Hotel ibis

هتل آی بیس هتلی نقلی در شهر کازابلانکاست، اتاق های کوچکی دارد ولی برای اقامت توریستی گزینه بسیار خوب و مقرون به صرفه ای است.

شماره تلفن: ۰۰۲۱۲۵۲۰۴۸۴۹۷۰

آدرس: Boulevard Zayid Ou Hmad، Casablanca ۲۰۲۵۰، Morocco

هتل آی بیس

هزینه خورد و خوراک در شهر کازابلانکا

مراکشی های تقریبا غذاهایی که میل می کنند شبیه به اسپانیایی ها است و گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند تقریبا مشکلی بابت غذا ندارند.  در ادامه راهنمای سفر به کازابلانکا به رستوران های بی نظیری که دراین شهر مراکشی و همچنین هزینه های مربوط به غذا بر اساس آمار سایت رسمی Numbeo می پردازیم.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۳۰ درهم مراکش را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۲۰۰ درهم مراکش پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر کازابلانکا به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۵۵ درهم مراکش می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۴ درهم مراکش و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۱۵ درهم مراکش بپردازید.

هزینه خورد و خوراک در کازابلانکا

غذاهای محبوب مراکشی

تاگینه | Tagine:  این غذا در ظرفی سفالی با درب مخروطی شکل پخته می شود. مواد تشکیل دهنده ی این غذا گوشت گاو، گوشت بره، مرغ و سبزیجات می باشد.  تقریبا غذای سنتی مراکشی ها تاگینه هست حتما سعی کنید که آن را میل کنید.

ماهی چرمولا | Fish chermoula: این غذای مراکشی ترکیبی از سبزیجات و ادویه جات می باشد که با ماهی بریان، ماهی کبابی و غذاهای دریایی سرو می شود.

غذای سنتی مراکشی | Couscous: طبق سنت هایی که در کشور مراکش وجود دارد این غذا را روزهای جمعه و در مناسبت های خاص میل می کنند، که ترکیبی از گوشت سبزیجات است.

غذاهای دیگری هم هستند که می توانید آن ها در سفرتان به این شهر انتخاب کنید که عبارتند از بیسارا (bisara)، حریرا (Harira)، بریوات (Briwat)، ماکودا (Makouda) و زالوک (Zaalouk)

غذاهای مراکشی

رستوران های پیشنهادی در شهر کازابلانکا

  • رستوران Basmane

یکی از بهترین رستوران ها در شهر کازابلانکا به گفته توریست ها رستوران basmane است. طعم فوق العاده به همراه موسیقی از جمله ویژگی های برتر این رستوران است.

آدرس: Rue Ali Ibn Harazm، Casablanca ۲۰۲۵۰، Morocco

رستوران باسمانه
  • رستوران Restaurant du Port de Peche

شاید یکی از بهترین رستوران های دریایی کازابلانکا که درست در کنار اسکله این شهر قرار گرفته همین رستوران باشید. لذت خوردن غذای دریایی در کنار اسکله هیجان دیگری دارد.

آدرس: Casablanca 20250, Morocco

رستوران د پورت دد پچ
  • رستوران ایتالیایی | Bacco E Venere Italian Restaurant

در شهر کازابلانکای مراکش اگر خواستید که غذای ایتالیایی میل کنید مثل انواع پاستا و پیتزاهای خوش طعم می توانید به این رستوران بروید و در فضای خوب و به همراه موسیقی آن حسابی لذت ببرید.

آدرس: Avenue Hassan Souktani، Casablanca ۲۰۲۵۰، Morocco

رستوران ایتالیایی

هزینه ی حمل و نقل در شهر کازابلانکا

هزینه بلیط تک سفره ۴ درهم مراکشی

هزینه بلیط ماهانه  ۱۶۰ درهم مراکشی

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید  ۶ درهم مراکشی  و به ازای هر یک کیلومتر ۵ درهم مراکشی به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۵ درهم مراکشی  باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۹٫۶۴ درهم مراکشی

هزینه حمل و نقل در کازابلانکا

جاذبه های گردشگری در کازابلانکا

  • مسجد حسن || | Hassan II Mosque

در خط ساحلی و در قسمت شمالی منطقه ی مدینا، یکی از بزرگترین و مشهورترین جاذبه های کازابلانکا نهفته است: مسجد حسن ||. این مسجد که کار ساخت آن در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید، دومین مسجد بزرگ جهان است که در مساحت وسیع ۲ هکتاری ساخته شده است و مناره ی آن با ۲۰۰ متر ارتفاع، بلندترین مناره ی جهان است. قسمت داخلی این مسجد می تواند ۲۵۰۰۰ نمازگزار را در خود جای دهد. معماری این مسجد فوق العاده بی نظیر است و سنگ های مرمر آن با روکش هایی طلایی رنگ در زیر نور آفتاب مانند نگینی درخشان هستند. دقت کنید که غیر مسلمان ها فقط با تور می توانند از این مسجد دیدن کنند.

آدرس: Boulevard Sidi Mohammed ben Abdullah

راهنمای سفر به کازابلانکا
  • منطقه ی مدینا | medina district

اگر چه مناطق قدیمی شهر کازابلانکا ممکن است به اندازه ی مناطق قدیمی شهر مراکش دیدنی نباشند اما کوچه هایی دارد که مثل هزارتویی درهم، آن را جذاب کرده اند. در جای جای آن تاجرانی که کالاهای خودشان را به مردم و مغازه دارها می فروشند، دیده می شوند و حس یک جای شلوغ و سرزنده و تا حدی درهم برهم را می دهند، در واقع منطقه ی مدینا یک جای عالی برای تجربه ی نبض زندگی در کازابلانکا است.

آدرس: Main entry from Place des Nations Unies

میدان مدینه
  • میدان محمد پنجم | Place Mohamed V

منطقه ی Place Mohamed V، میدان مرکزی کازابلانکا است که اکثر ساختمان های مهم شهر مثل اداره پست کازابلانکا، اداره ی قضاوت و دادگستری، بانک اصلی کازابلانکا و اداره های دولتی دیگر در آن قرار گرفته اند. این میدان یک فواره ی مرکزی دارد و با باغ هایی در اطراف تزیین شده است، در غروب ها این مکان به محل گردش مردم محلی تبدیل می شود.

آدرس: Avenue Hassan II

میدان محمد پنجم
  • کورنیش | Corniche

کورنیش در کازابلانکا که منطقه ی ساحلی آن است، یک محل تفریحی دیگر در این شهر بخصوص برای افرادی است که دوست دارند مردم مختلف را ببینند و دیده شوند! در در بیشتر منطقه ی خط ساحلی آن، هتل ها و رستوران های لوکس ساخته شده است. ساحل عمومی این منطقه در آخر هفته ها بسیار شلوغ می شود و عاشقان آفتاب و ساحل و دریا را به سمت خود می کشاند…

آدرس: Boulevard de la Corniche, Ain Diab

کورنیچ
  • بازار مرکزی | Central Market

یکی دیگر از مناطق دیدنی کازابلانکا که حتما باید ببینید، بازار مرکزی آن است و برای توریست هایی که دوست دارند خودشان را در قلب شهر کازابلانکا ببینند، بهترین جا است. این بازار درست در مرکز شهر کازابلانکا قرار گرفته است و محل خرید و فروش کالاهای محلی و بومی شهر مثل انواع کفش و صندلی های محلی دست دوز، کیف ها کوله های مراکشی با نقش و نگارهای فوق العاده زیبا و هر کالای خاص دیگری است که فکرش را بکنید. اگر قصد خرید سوغاتی را دارید، جایی بهتر از این بازار نمی توانید پیدا کنید.

آدرس: Rue Allal Ben Abdallah

بازار مرکزی
  • کلیسای قلب مقدس | Cathedral du Sacre Coeur

کلیسای قلب مقدس یکی از کلیساهای شناخته شده کازابلانکا است که در سال ۱۹۳۰ ساخته شده است. معماری این کلیسا، تلفیقی از سبک معماری اروپایی و مراکشی است. متاسفانه در حال حاضر این بنا رها شده است و اکنون نیاز به مرمت و حفاظت دارد. اما باز با این وجود، عظمت و وقار خود را حفظ کرده است.

کلیسای قلب مقدس
  • پارک اتحادیه عرب |  Park De La Lique Arabe

پارک اتحادیه عرب در جنوب میدان محمد پنجم واقع شده است. این پارک در سال ۱۹۱۸ داخل خیابانی که اطراف آن با درختان نخل تزیین شده، احداث شده است. این خیابان بزرگترین فضای باز در کازابلانکا را به خود اختصاص داده است، به همین دلیل افراد زیادی برای قدم زدن، استراحت کردن، بازی کردن و گپ زدن با دوستانشان راهی این پارک می‌شوند. کلیسای قلب مقدس نیز در جوار این پارک قرار گرفته است.

پارک اتحادیه عرب

مراکز خرید شهر کازابلانکا

  • مرکز خرید مراکش | Morocco Mall

آدرس: Boulevard de Biarritz، Casablanca، Morocco

  • مرکز خرید | Anfaplace Shopping Center

آدرس: Boulevard de la Corniche، Casablanca، Morocco

مراکز خرید کازابلانکا

بایدها و نبایدهای مراکش

  • سعی کنید در طول سفرتان افراد که اصرار دارند راهنمای شما بشوند را دست به سر کنید چرا قصد کلاه برداری و اخاذی از شما را در سر دارند.
  • حتما برای سوار شدن به تاکسی و تعیین کرایه چانه بزنید و حتما قبل از سوار شدن به توافق برسید. قیمت تاکسی‌ها به خصوص در مناطق توریستی ثابت نیست و باید با چانه زدن تخفیف بگیرید و راننده‌ی تاکسی منصف پیدا کنید.
  • بهترین است خانم ها از لباس های پوشیده تری استفاده کنند.
  • در مناطق شلوغ و توریستی، مراقبل وسایل شخصی، دوربین، گوشی و کیف پول خود باشید. سعی کنید تا جایی که ممکن است وسایل قیمتی خود را همراه نبری
  • جهت کسب اطلاعات لازم درباره اخذ ویزای این کشور می توانید راهنمای سفارت مراکش  را مطالعه کنید.