سفر به مالدیو سرزمین آب های کریستالی

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و جنوب غربی هند است. جزیره‌های مرجانی این کشور زیبا با درخت‌های نخل و نارگیل پوشیده شده‌اند و منظره‌ی این درخت‌ها در کنار شن‌های سفید، مرداب‌های زلال، ماهی‌ها و دلفین‌های بازیگوش و کلبه‌های لب ساحل بیشتر شبیه رویا می‌ماند.

به گزارش حرف تازه ، امروزه مالدیو یا بهشت مرجانی با جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز خود یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران سراسر دنیا محسوب می‌شود. اگر شما هم قصد سفر به مالدیو را دارید با الی گشت همراه باشید تا بیشتر با این سرزمین آب‌های کریستالی آشنا شویم.

راهنمای مسافرتی به مالدیو | Travel Guide To Maldives

سفر به مالدیو برای هر مسافری می تواند جذاب باشد چرا که به بهشت استوایی پا می گذارد. مالدیو مجمع الجزایری در کنار اقیانوس هند است که طبیعت بی نظیری دارد و امروز مقصد مسافرهای بی شماری است که برای گرفتن آرامش و دیدن طبیعت بسیار زیبا به این مکان سفر می کنند. در این مقاله الی گشت به ویژگی جغرافیایی مالدیو، فرودگاه مالدیو، شرایط ویزا، جاذبه ها و دیدنی های مالدیو، سوغات مالدیو و نکاتی که در باره ی سفر به مالدیو باید بدانید می پردازد تا اگر قصد سفر به این بهشت استوایی را داشته باشید تا حدودی با آن آشنا شوید.

مالدیو کجاست؟

نام کشور مالدیو برای اکثر ما آشناست اما شاید ندانیم که مالدیو کجاست و موقعیت جغرافیایی این کشور چگونه است؟ مجمع‌الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان و در اقیانوس هند واقع شده است. این کشور کوچک‌ترین کشور قاره آسیا محسوب می‌شود. مالدیو ۷ استان و ۱۱۹۲ جزیره مرجانی کوچک دارد و مساحت کل خشکی آن ۲۹۸ کیلومترمربع است. جالب است بدانید فقط ۲۰۰ عدد از جزیره‌های مالدیو مسکونی بوده و ۸۸ جزیره آن دارای اقامتگاه‌های گردشگری هستند و از توریست‌ها پذیرایی می‌کنند.

اقامتگاه مالدیو

مسیرهای سفر به مالدیو

مسیرهای سفر به مالدیو شامل مسیر دریایی و مسیر هوایی است. علاقه‌مندان به سفر دریایی باید ابتدا ویزای توریستی هند را اخذ کرده و سپس از مبدا هند سوار اتوبوس‌های دریایی و کشتی‌ها به مقصد مالدیو شوند. مالدیو فاصله کمی تا هند دارد و بسیاری از مسافران هندی هم این جزیره زیبا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

برای داشتن سفر هوایی به جزیره مالدیو باید بلیط پرواز تهران به جزیره هول هوله را انتخاب کنید. برای خرید این بلیط با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید از سایت الی گشت استفاده کنید.

اطلاعات کلی جزایر مالدیو

زبان رسمی: زبان دیوهی
واحد پول: روفیه
نوع برق شهری: برق شهری در مالدیو ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
کد کشور: +۹۶۰
شماره ‌های اضطراری: ۱۱۹
فرودگاه‌ های بین‌المللی: فرودگاه بین‌المللی ابراهیم نصیر

فـرودگاه بین‌المللی گن

فرودگاه مالدیو

فرودگاه بین المللی ولانا  (Velana International Airport) مهم ترین فرودگاه مالدیو است. این فرودگاه در جزیره هول هوله واقع شده است. ماله سه کیلومتر با فـرودگاه مالدیو فاصله دارد که دسترسی به آن هم از طریق دریا است. فرودگاه ولانا یک باند آسفالت در ابعاد ۴۵ در ۳۲۰۰را دارد و هواپیماهای آبی که متناسب با دریا هستند در این فرودگاه فعالیت دارند. این فرودگاه در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد و امروزه صدها ایرلاین معتبر از جهان به آن پرواز دارند. در سفر به مالدیو برای خرید بلیط سفر هوایی خود باید این فرودگاه را انتخاب کنید.

فرودگاه مالدیو - الی گشت

بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو را می‌توان ماه ژوئن تا نوامبر و فصل زمستان دانست. در فصل زمستان دمای هوای این کشور جزیره‌ای معمولا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و هزینه اقامت و امکانات گردشگری هم کاهش پیدا می‌کند. اما تابستان‌های مالدیو هم بسیار جذاب هستند و بسیاری از مسافران تابستان را برای مسافرت به مالدیو انتخاب می‌کنند.

سفر به مالدیو – آب و هوای مالدیو در فصول مختلف سال

آب و هوای مالدیو در فصول مختلف سال برای توریست ها بسیار جالب است و این کشور فقط دو فصل را دارد. هوای مالدیو در پایان نوامبر/ آبان ماه رو به گرما است. تابستان مالدیو از آذر فرا می رسد و تا پایان اردیبهشت طول می کشد و کاملا متفاوت است. از ماه دسامبر مقارن با آذر ماه تا پایان اردیبهشت مقارن اواسط ماه می هوای مالدیو گرم و خشک است. میانگین دمای هوا از آذر تا دسامبر بین ۳۳ درجه تا ۳۷ درجه متغیر است. به خاطر گرما و خشکی  هوا این  زمان از سوی مسافرها انتخاب نمی شود.

آب و هوای مالدیو - الی گشت

در عوض زمستان مالدیو بسیار مطبوع است. زمستان مالدیو اواخر اردیبهشت همزمان با ماه می شروع می شود و تا پایان نوامبر ادامه می یابد. این فصل بهترین زمان سفر به مالدیو هم است. مالدیو در کل دارای دو نوع آب و هوا است که یکی فصل تابستان است و دیگری هم فصل زمستان است. شاید برایتان جالب باشد که زمستان های مالدیو سرد نیست و شروع باران های موسمی فراوان در این کشور است.

راه های سفر به مالدیو

بهترین گزینه سفر به مالدیو سفرهای هوایی است. البته باید به شما بگوییم که از کشور هند هم می توانید سفر دریایی به مالدیو را داشته باشید اما برای چنین سفری باید ویزای توریستی هند را هم اخذ کنید. از هند به مالدیو اتوبوس های دریایی و کشتی برای حمل و نقل وجود دارد. این سرزمین به خاطر نزدیکی که به کشور هند دارد همواره از سوی مسافرهای هندی هم انتخاب می شود. بسیاری از مسافر ها مسیر مستقیم هوایی را برای رفتن به مالدیو انتخاب می کنند. یکی از جذابیت های سفر به مالدیو سفر با کشتی است که مسافران بتوانند تجربه سفر دریایی را داشته باشند.

راه های سفر به مالدیو - الی گشت

برای  تهیه بلیط سفر هوایی مالدیو باید مسیر پرواز تهران به جزیره هول هوله را انتخاب کنید و بلیط پرواز خودی را خریداری کنید. یکی از راه های سفر به مالدیو از ایران می تواند سفرهای دریایی باشد که تا به امروزه هیچ زیر ساختی برای آن  طراحی و برنامه ریزی نشده است. برای خرید بلیط سفر به مالدیو می توانید وارد سامانه سایت الی گشت شوید و بلیط سفر خود را خریداری کنید.

سفر به مالدیو ویزا میخواهد؟

قطعا یکی از سوالات اصلی علاقه‌مندان سفر به جزیره‌های مرجانی مالدیو این است که سفر به مالدیو ویزا میخواهد؟ خوشبختانه ویزای مالدیو در فرودگاه صادر می‌شود و نیازی نیست مسافران قبل از سفر ویزا دریافت کنند. برای دریافت ویزای فرودگاهی این کشور باید مدارک لازم شامل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار، گواهی معتبر رزرو هتل و اقامتگاه، یک قطعه عکس پرسنلی و مبلغ ۵۰ دلار به ازای هر روز حضور در این کشور داشته باشید.

همه چیز درباره ی ویزای مالدیو و شرایط آن برای ایرانیان

یکی از موارد جالب که درباره ی سفر به مالدیو نمی دانید ویزای سفر به این کشور است. باید به شما بگوییم که برای سفر به مالدیو نیازمند به ویزا نیستید. نه تنها ایران بلکه تمامی کشورها نیازی به پرداخت ویزا ندارند و از همین رو گردشگرهای بی شماری به این منطقه سفر می کنند. به خاطر نبودن قانون ویزا مالدیو مقصد محبوبی برای مسافرها شده است. در فرودگاه  ولانا شما باید مدارک سفر خود را نشان بدهید. بلیط رفت و برگشت شما از سوی پلیس فرودگاه بین المللی ولانا چک می شود و هم چنین محل اقامت شما بررسی می شود. از سوی مسئولان گمرگ برای شما مجوز اقامت توریستی صادر می شود که با آن حدود ده الی بیست روز می توانید در خاک کشور مالدیو باشید.

ویزای مالدیو - الی گشت

در فرودگاه باید فرم های اقامت را پر کنید و نوع و مدت زمان اقامت خود را مشخص کنید. وجهی هم پس از تشکیل پرونده درفرودگاه هم باید پرداخت که قیمت آن به دلار است و با توجه به محل اقامت شما متفاوت است. پس از گرفتن مجوز اقامت توریستی در مالدیو می توانید از فرودگاه خارج شوید و به سفر خود ادامه دهید. مجوز اقامت برابر با همان ویزا است که برای آن بلیط رفت و برگشت، گواهی رزرو هتل و پاسپورت خود را باید ارائه دهید. در الی گشت تمام کارهای مربوط به تورهای مالدیو توسط راهنمای تور انجام می شود. در این پاراگراف همه چیز درباره ی ویزای مالدیو و شرایط آن برای ایرانیان توضیح داده شد.

سفر به مالدیو – روش های حمل و نقل بین جزایر مالدیو

همان طور که ذکر شد  ۱۸ جزیره در مالدیو هست که شما می توانید در آن اقامت داشته باشید. از روش های حمل و نقل بین جزایر مالدیو کشتی ferry، اتوبوس های دریایی و قایق های دریانوردی است. هر کدام از وسایل نام برده هزینه مخصوص به خود را دارد. کشتی های ferry گران ترین وسیله حمل و نقل بین جزایر مالدیو است و باید به شما بگوییم که در فصل های سیزن مالدیو که معادل ژوئن تا آخر نوامبر می شود هزینه های کشتی هم بالا می رود. این کشتی ها از شش صبح تا شش عصر دارای ارائه خدمات دهی هستند. چون مالدیو کشور مسلمانی است، روز تعطیل آن ها جمعه است و در این روز ساعت کاری کشتی های بین جزایر مالدیو محدود می شود و برای حمل و نقل باید به این مورد توجه داشته باشید.

حمل و نقل بین جزایر مالدیو - الی گشت

 یکی دیگر از وسایل حمل و نقل بین  هیجده جزیره مالدیو قایق های بادبانی است که برای افرادی که دنبال ماجراجویی  هستند گزینه هیجان انگیزی به شمار می رود و قیمت بالاتری را دارند. سنتی ترین وسیله برای سفر در جزایر مالدیو دونی، نوعی قایق دست ساز است که ارزان ترین وسیله برای حمل و نقل بین جزایر هم محسوب می شود و باید زمان بیشتری بر روی پهنه دریا سپری کنید. در سفر به مالدیو باید هر روز برای حمل و نقل دریایی بین جزایر موقعیت دریا را بسنجید.

بهترین هتل های مالدیو برای اقامتی به یاد ماندنی

در مالدیو هتل های لوکس و لاکچری با امکانات فوق العاده است که می توانید آن ها را در سفر  به مالدیو انتخاب کنید. بهترین هتل های مالدیو برای اقامتی به یادمانی عبارتند از هتل کوکو پالم دهونی کولهو/،  Coco Palm Dhuni Kolh ، هتل فان آیلند ریزوت مالی/ Fun Island Resort & Spa Maldives، هتل نیکا آیلند ریزورت اند اسپا/ Nika Island Resort & Spa، هتل ویستا بیچ ریتریت مالدیو / Vista Beach Retreatو ده ها مورد دیگر است. تمامی این هتل دسترسی به ساحل دارند و هم چنین چند مورد هم مانند هتل نیکا آیلند ریزورت اند اسپا و هتل فان آیلند بر روی کف دریا ساخته شده اند و دارای ساحل اختصاصی هستند که یکی از مزیت های مهم این هتل ها هستند.

اقامت برای این هتل از شبی ۵۰۰ یورو است و در جزایر مالدیو واقع شده اند. با فرودگاه  هوله فاصله دارند و معمولا با وسیله حمل و نقل دریایی می توانید به محل این هتل ها برسید. این هتل بسیار گران هستند اما هاستل و هتل های دو ستاره و سه ستاره با قیمت کمتر هم در مالدیو وجود دارد که می توانید آن را  انتخاب کنید. هتل های نام برده شده دارای چندین رستوران، بالکن های دلباز و رو به دریا، معماری پیشرفته با تلفیق معماری بومی و مدرن، اسپا و ماساژ هستند. این هتل ها در لیست گشفت انگیز ترین هتل های جهان هم قرار دارد.

بهترین هتل های مالدیو - الی گشت

سفر به مالدیو – دیدنی ترین جزایر گردشگری مالدیو

همان طور که در ابتدا مقاله ذکر شد حدود ۱۱۹۰ جزیره مرجانی در مالدیو و اطراف آن وجود دارد که  هجده مورد آن دارای امکانات گردشگری و مکان های اقامتی است. از دیدنی ترین جزایر گردشگری مالدیو می توان به ماله اشاره کرد. ماله پایتخت مالدیو است که یکی از بزرگ ترین شهرهای این کشور است و امکانات رفاهی بالایی در آن وجود دارد. در سفر به مالدیو قطعا یکی از مکان های رفت و آمد شما جریره ماله خواهد بود. واوو یکی از کم جمعیت ترین جزایر مالدیو است و در جنوب کشور مالدیو قرار دارد و برای کسانی که چشم انداز بکر اقیانوس هند را در کنار آرامش می خواهند بهترین گزینه است.

جزیره ادو که در جنوب مالدیو است تکه ای از بهشت است و از نظر طبیعت گردی بسیار بینظیر است و هتل های گران قیمتی در آن وجود دارد. جزیره هول هوماله مالدیو یکی دیگر از هجده جزایر جذاب مالدیو است. در این جزیره شما ساختمان های مدرن و پیشرفته ای را می بینید. جزیره مافوشی یکی دیگر از جزایر جذاب مالدیو به شمار می رود که بخشی از این جزیره در وقوع سونامی سال ۲۰۰۴ویران شد اما در طی دو دهه زیر ساخت های خوبی در آن ساخته شد و دارای اقامتگاه های محلی با قیمت مناسب است.

جاذبه ها و دیدنی های جزایر مالدیو

جاذبه ها و دیدنی های جزایر مالدیو لیست بلند بالایی دارد ولی معروف ترین جاذبه های جزایر مالدیو را برای شما نام می بریم. مالدیو کشوری مسلمان نشین است و مسجد جامع مالدیو در شهر ماله یکی از جاذبه های این شهر است که معماری منحصر به فردی دارد و هر ساله گردشگرهای زیادی از آن بازدید می کند. ساحل مصنوعی ماله یکی از مکان های پرطرفدار در کشور مالدیو است و انواع ورزش های آبی در این ساحل تعبیه شده است.

جزایر مالدیو - الی گشت

جزیره مافوشی یکی دیگر از جاذبه های مالدیو است که یک ساعت و نیم با پایتخت مالدیو فاصله دارد و طبیعت بکر و بینظیر دارد که در سفر به مالدیو می توانید آن را ببینید. ساحل درخشان جزیره وادهو برای گردشگرهای خارجی مکانی شناخته شده است زیرا می توانند بهترین و بزرگ ترین پدیده شب تابی را در این ساحل ببینید. در این ساحل هیچ آلودگی نوری وجود ندارد و انعکاس نور فیتوپلاکتون ها موجودات ریز دریایی در آن مشخص است. در جزیره باآتول که بهشت مالدیو هم است گردشگرها می توانند از قایق های سنتی استفاده کنند و آب های شفاف و کریستالی و صخره های مرجانی، ساحل هایی با شن سفید را ببینند.

مالدیو چه تفریحات جالبی دارد؟

یکی از سوال کاربرها این است که مالدیو چه تفریحات جالبی دارد؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که در این کشور ده ها ورزش آبی را می توانید انجام دهید. غواصی، اسکی روی آب، تیوب سواری، چتربازی روی آب، موج سواری، آب درمانی و اسپا از امکانات تفریحی جزایر مالدیو هستند. اگر دوست دارید ورزش های آبی را در محیطی خاص تجربه کنید مالدیو بهترین مکان است. در سفر به مالدیو بیشتر گردشگرها ورزش های آبی را برای تفریح انتخاب می کنند. قایق رانی کاتاماران یکی از دیگر تفریحات کشور مالدیو است و با این قایق های بادبانی می توانید سفرهای دریایی  جذابی را در جزیره را داشته باشید. مالدیو طبیعت باورنکردنی دارد و دور جزایر آن آب های اقیانوس هند است و غروب ها و طلوع ها خورشید این جزایر زبانزد گردشگرها است.
قایق رانی کاتاماران - الی گشت

سفر به مالدیو – مکان های مناسب برای غواصی در مالدیو

غواصی در مالدیو یکی از بهترین تفریحات آبی به شمارمی رود. مالدیو  از جزایری اشمیل شده است که در میان اقیانوس هند قرار دارد و شما با غواصی می توانید موجودات دریایی خاصی  در کف دریای آن ببینید که به خاطر پوشش جانوری خاص منطقه و اقیانوس هند تنوع بالایی را دارد.  یکی از مکان های مناسب برای غواصی در مالدیو ساحل های اختصاصی  هتل ها هستند. از هتل هایی که امکان غواصی را دارند می توان هتل کوکو پالم دهونی کولهو/،  Coco Palm Dhuni Kolh، هتل فان آیلند ریزوت مالی/ Fun Island Resort & Spa Maldives، هتل نیکا آیلند ریزورت اند اسپا/ Nika Island Resort & Spa، را نام برد.

 امکان غواصی در ساحل مصنوعی ماله هم وجود دارد. در این هتل های نام برده و ساحل مصنوعی ماله گردشگرها می توانند تجربه بینظیر غواصی را انجام دهند و گیاهان دریایی، و هزاران ماهی، عروس دریایی، هشت پا، خرچنگ، مار آبی و صد ها گونه آبی را در کف اقیانوس مشاهده کنند. در سفر به مالدیو یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید تجربه کنید غواصی است.

دیدنی های جزایر مالدیو - الی گشت

خوشمزه ترین غذاهای مالدیو

در مالدیو شما می توانید طعم های مختلف غذای این منطقه را تجربه کنید. از خوشمزه ترین غذاهای مالدیو ماس هونی است که یکی از صبحانه های معروف این کشور است. مواد اصلی این غذا نارگیل، ماهی دودی و پیاز است که از مقوی ترین صبحانه های دنیا هم به شمار می رود. بیس کمیا یکی دیگر از غذاهای خوشمزه مالدیو است که به سبوسه هم شباهت دارد. در بیس کمیا از تن ماهی دودی، کلم و انواع ادویه استفاده می کنند. هونی روشی غذای مشترک هند و مالدیو است. این غذا یک نوع نان خاص است. این نان از نارگیل درست می شود و تنها جایی که می توانید نان نارگیلی را نوش جان کنید مالدیو و جنوب هندوستان است. در سفر به مالدیو حتما غذاهای خاص این منطقه را تجربه کنید.

مالدیو پر از رستوران‌ها و کافه‌‌های متعدد است و گردشگران براساس ذائقه و سلیقه خود می‌توانند طعم‌های مختلفی را در این کشور امتحان کنند. اما خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی مالدیو که پیشنهاد می‌کنیم طعم آن‌ها را بچشید شامل صبحانه معروف این کشور با نام ماس هونی، غذای بیس کمیا و غذای مشترک هند و مالدیو به نام هونی روشی هستند. در تهیه ماس هونی از نارگیل، ماهی دودی و پیاز استفاده می‌شود. بیس کمیا هم شباهت زیادی به سمبوسه دارد و مواد تشکیل دهنده آن شامل کلم، ماهی دودی و انواع ادویه است. همچنین هونی روشی که غذای مشترک هند و مالدیو است در واقع نوعی نان است که از نارگیل تهیه می‌شود.

غذاهای مالدیو - الی گشت

چطور ارزان به مالدیو سفر کنیم؟

یکی از سوال های مهم کاربرها این است که چطور ارزان به مالدیو سفر کنیم؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که شما باید از آذر تا اردیبهشت که تابستان مالدیو است به این کشور سفر کنید. زیرا به خاطر خشکی هوا و گرما لو سیزن low season سفری محسوب می شود و بسیاری از هتل و هاستل ها و پروازها هم آف دارند و برای سفر به مالدیو می توانید این زمان را انتخاب کنید. یکی دیگر از راه های سفر ارزان به مالدیو استفاده از کارهای داوطلبی است که در بسیاری از وب سایت ها بین المللی کار داوطلبی می توانید عضو شوید و کارهای دواطلبی مالدیو را با توجه به توانمندی خود انتخاب کنید و سپس به مالدیو سفر کنید. با کار داوطلبی بخشی از هزینه های عظیم سفر شما کاهش می یابد.

از مالدیو سوغاتی چی بخریم؟

یکی دیگر از سوال های کاربرها و گردشگرها این است که از مالدیو سوغاتی چی بخریم؟ از مالدیو لباس محلی به نام فیلی feyli  را به عنوان سوغات می توانید بخرید. حصیرهای دست بافت متنوعی در  بازار بزرگ مالدیو  وجود دارد که در سفر به مالدیو می توانید آن را به عنوان سوغات انتخاب کنید. دست ساز های لاکی که از چوب ساخته می شوند یکی دیگر از صنایع دستی معروف مالدیو است و شما می توانید محصولات چوبی از جمله گلدان، عطر دان، کاسه و ده های وسایل چوبی لاکی دیگر را برای خرید انتخاب کنید. طناب هایی با الیاف نارگیلی هم یکی از معروف ترین سوغات کشور مالدیو است. در مالدیو قایق های مینیاتوری کوچک به عنوان دکور ساخته می شوند که می توانند یادگاری جذاب از این سرزمین شگفت انگیز باشند.

سوغاتی های مالدیو - الی گشت

سفر به مالدیو – گذری بر تاریخ فرهنگ مالدیو

اگر بخواهیم گذری بر تاریخ فرهنگ مالدیو را داشته باشیم باید از ورود اسلام به این کشور بگوییم. مالدیو کشوری است که اکثر جمعیت آن مسلمان هستند و با توجه به منطقه جغرافیایی خاص منطقه این سوال برای گردشگرها به وجود می آید که چطور دین اسلام به این سرزمین راه باز کرده است؟ پاسخ این پرسش در کتاب سفرنامه ابن بطوطه است که در قرن چهارم شخصی به نام ابوالبرکات از مراکش با کشتی به این منطقه رسیده است و اهالی این منطقه را به پذیرش آیین اسلام دعوت می کنند و سپس ساکنان آنجا به تدریج مسلمان می شوند.

در سفر به مالدیو شما به یکی از عجیب ترین کشورهای مسلمان سفر می کنید. مصرف الکل هم برای مردم این کشور ممنوعیت قانونی دارد. این کشور معدن صدف نرم تن دریایی است که به خرمهره هم معروف است و نماد پول این کشور هم صدف کوری است. مالدیو به تاثیر فرهنگ هند و سریلانکا هم هست و معمولا غذاهای این منطقه هم مانند هند و سریلانکا تند است و پر از ادویه است. ساکنان کشور مالدیو برای تقویت موهای خود از روغن نارگیل استفاده می کنند.

فستیوال های مالدیو

از مهم ترین فستیوال های مالدیو می توان جشن کودا را نام برد. اکثر مردم مالدیو مسلمان هستند و روز اول شوال جشن عظیمی به نام کودا را دارند. جشن استقلال مالدیو یکی دیگر از مهم ترین  فستیوال های این کشور است که در سال ۱۹۵۳  جمهوری مالدیو تاسیس شد. این جشن در روز ۲۶ جولای گرفته می شود. کارناوال های از رژه در این شهر وجود دارد  که دیدن آن جذاب است. جشن روز ماهیگیران هم از دیگر جشن های مهم مالدیو است زیرا اغلب شغل ساکنان بومی مالدیو صید ماهی هست و در روز ده دسامبر جشن مفصلی برای بزرگداشت ماهیگیران گرفته می شود. برخی از گردشگرها زمان سفرشان با فستیوال ها هماهنگ می کنند تا بتوانند جشن های پرشکوه این کشور را هم ببینید. امروزه سفر به مالدیو طرفداران بی شماری را دارد.

جشن‌های معروف مالدیو

به خاطر مسلمان بودن مردم مالدیو، جشن‌های معروف این کشور هم مرتبط با آداب و رسوم و آیین‌های اسلام هستند. از فستیوال‌ها و جشن‌های معروف مالدیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولد حضرت محمد (ص) در ده روز اول ماه ربیع‌الاول
  • عید قربان یا جشنواره کودا که مردم پس از نماز خواندن شیرینی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای را بین یکدیگر پخش می‌کنند.
  • جشن روز ماهیگیر در دهم ماه دسامبر
  • فستیوال غذاهای محلی مالدیو که معمولا در اعیاد و ماه رمضان برگزار می‌شود.
  • فستیوال قایق‌سواری، این جشن در ماه‌های آوریل تا اکتبر برگزار می‌شود و در آن قایق‌سواران با یکدیگر رقابت می‌کنند.
  • جشن استقلال مالدیو در روز ۲۶ جولای که به مناسبت تاسیس جمهوری مالدیو در سال ۱۹۵۳ برگزار می‌شود.

فستیوال های مالدیو - الی گشت

نکاتی که باید برای سفر به مالدیو بدانید

نکاتی که باید برای سفر به مالدیو بدانید این است که با دقت هتل و اقامتگاه خود را انتخاب کنید و فاصله آن را با ماله پایتخت مالدیو در نظر بگرید‌. این مورد در رفت آمد بسیار مهم است و در زمان بندی سفر شما اهمیت دارد برخی از اقامتگاه های مالدیو دارای تورهای گردشگری یک روزه و دو روزه هستند که بسیار  با کیفیت است. پروازهای بین المللی در فرودگاه  hulhule، انجام می شود و هر روز هم به مقصد سریلانکا، سنگاپور، دبی، قطر هم پرواز دارد.

اگر بعد از غروب به ماله برسید برای سفر دریایی خود و هم چنین پرواز با هواپیمای دریایی باید تا فردا صبح صبر کنید. چون سفرهای دریایی و هواپیمای دریایی از صبح تا عصر فقط حمل و نقل دارند. در مالدیو شما می توانید بهترین تجربه غواصی را داشته باشید. در مکان های عمومی مالدیو مصرف الکل ممنوع است و این مورد را به خاطر بسپارید.

جمع‌بندی درباره سفر به مالدیو

در این مقاله درباره کشور مالدیو صحبت کردیم. همانطور که گفته شد این کشور زیبا با جزایر مرجانی، مناظر طبیعی شگفت‌انگیز و انواع تفریحات آبی خود هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. از آنجا که ویزای مالدیو برای ایرانیان در فرودگاه صادر می‌شود هموطنان ما می‌توانند به راحتی و بدون گذراندن مراحل اداری دریافت ویزا، به این کشور سفر کنند.

سوالات متداول درباره سفر به مالدیو   

مالدیو کجاست؟

مالدیو مجموعه ای از چند جزیره گردشگری است که دورتا دور آن را آب های اقیانوس هند فرا گرفته است. این سرزمین به هندوستان نزدیک است و با فاصله ی دریایی کمی با کشور هندوستان را دارد. کشور مالدیو در زیر خط استوا قرار دارد و آب و هوای این سرزمین گرم و مرطوب است. در سفر به مالدیو آب و هوای استوایی را تجربه می کنید.

چرا به مالدیو سفر کنیم؟

مالدیو  از  ۱۲۰۰ جزیره مرجانی تشکیل شده است که چشم اندازه‌ای بی نظیری را تشکیل داده است. این سرزمین حدود ۷ استان دارد و نام پایتخت آن هم ماله است. مساحت مجمع الجزایر مالدیو ۲۹۸ کیلومتر مربع است و حدود ۹۰ هراز کیلومتر مربع هم پهنه آبی دارد. خوب است بدانید که در کشور مالدیو تنها ۲۰۰ عدد جزیره از ۱۱۹۲ جزایر مرجانی دارای امکانات گردشگری و رفاهی هستند. این کشور در یک دهه اخیر از مقاصد محبوب برای توریست ها به حساب می آید. شما می توانید در کف اقیانوس هند اطراف مالدیو غواصی کنید. طبیعت آن هم زبانزد گردشگرهای جهان است.

بهترین زمان سفر به مالدیو چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به مالدیو  ژوئن تا نوامبر است. این سرزمین ژوئن تا نوامبر آب و هوای خنکی دارد. از دهم تیر تا پایان شهریور ماه فصل باران های تابستانی است و سامانه بارشی از شرق وارد این سرزمین می شود. به خاطر آب و هوای خنک و باران های موسمی بسیاری از توریست ها این فصل سال را برای سفر انتخاب می کنند.

آیا ایرانی ها برای سفر به مالدیو  نیازمند ویزا هستند؟

برای سفر به مالدیو نیازمند به ویزا نیستید. نه تنها ایران بلکه تمامی کشورها نیازی به پرداخت ویزا ندارند و از همین رو گردشگرهای بی شماری به این منطقه سفر می کنند. از سوی مسئولان گمرگ برای شما مجوز اقامت توریستی صادر می شود که با آن حدود ده الی بیست روز می توانید در خاک کشور مالدیو باشید. مجوز اقامت برابر با همان ویزا است که برای آن بلیط رفت و برگشت، گواهی رزرو هتل و پاسپورت خود را باید به مسئول گمرک تحویل دهید.

از مالدیو سوغاتی چی بخریم؟

از مالدیو لباس محلی به نام فیلی feyli  را به عنوان سوغات می توانید بخرید. حصیرهای دست بافت متنوعی در بازار بزرگ مالدیو وجود دارد که در سفر به مالدیو می توانید آن را به عنوان سوغات انتخاب کنید. دست ساز های لاکی که از چوب ساخته می شوند یکی دیگر از صنایع دستی معروف مالدیو است و شما می توانید محصولات چوبی از جمله گلدان، عطر دان، کاسه و ده های وسایل چوبی لاکی دیگر را برای خرید انتخاب کنید.

 

منبع: الی گشت