سفر به بلغارستان | بهترین زمان سفر چه وقتی است؟

با راهنمای سفر به بلغارستان همراه شما هستیم و بررسی خواهیم کرد بهترین زمان سفر به این کشور اروپایی چه وقتی است؟

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، بهترین زمان سفر به بلغارستان بدلیل آب و هوای این کشور اهمیت فراوانی دارد. کشور بلغارستان کشوری اروپایی است که در منطقه جنوب شرقی قرار گرفته و آن را سرزمین کوهستان ها می نامند. کشوری که جاذبه های گردشگری در کنار فرهنگ غنی و سواحل زیبا، سبب شده‌اند تا مسافران و گردشگران زیادی مقصد خود را برای تفریح، کشور بلغارستان قرار دهند. در این کشور فرهنگ مدرن و سنتی با یکدیگر ادغام شده و به واسطه آثار باستانی متعدد شما شاهد شگفتی های فراوانی هستید. معماری منحصر به فرد در کنار طبیعت بکر و همیشه سرسبز این کشور که آرمیده در جوار دریای سیاه است، بدون شک نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

بهترین زمان سفر به بلغارستان

یکی از بی‌نظیر ترین جذابیت های کشور بلغارستان، کوه هایی است که دارد. شما در این کشور با دو فرهنگ ترکی و اروپایی روبرو هستید. در سال های اخیر به دلایل کاملاً مشخصی کشور بلغارستان یکی از مقاصد گردشگری مهم برای ایرانیان بوده است. البته سرزمین سرسبز بلغارستان جاذبه ها و ویژگی های فراوانی دارد که سبب می شوند شما سفر به این کشور را در اولویت خود قرار دهید. ما در ادامه قصد داریم تا شما را با این ویژگی ها آشنا کرده و بهترین زمان سفر به بلغارستان را برای شما مشخص کنیم.

ساحل آلبنا

معرفی آب و هوا و بهترین زمان برای سفر به بلغارستان

همانطور که اشاره کردیم کشور بلغارستان کشوری کوهستانی است که تقریباً نیمه سرد محسوب شده، اما در ناحیه شرقی آب و هوای مدیترانه ای و مناسبی دارد. آب و هوای بلغارستان درحالت کلی نیمه سرد و نیمه معتدل است و با توجه به مناطق مختلف می تواند تفاوت بسیار زیادی را در آن مشاهده کرد. در قسمت های کوهستانی سرد و در جوار دریای سیاه معتدل است و این اختلاف آب و هوا سبب شده که این کشور در دسته مناطق چهار فصل قرار گیرد.

درباره ی آب و هوا و همچنین بهترین زمان برای سفر به بلغارستان به این نکات بسیار مهم توجه کنید:

  • بلغارستان دارای آب و هوای نیمه گرمسیری ولی مرطوب است و به صورت کلی از جریان های دریایی آب و هوای قاره ای تاثیرات بسیار زیادی را می پذیرد.
  • قبل از سفر به این کشور، گزارش آب و هوایی را بررسی کنید.
  • با این که آب و هوای این کشور به صورت کلی متعادل و مطبوع است اما همیشه باید حواستان به این باشد که برخی از ماه ها در فصل تابستان در این کشور دارای آفتابی تند و برخی از ماه ها در فصل زمستان نسبتا سرمایی گزنده دارند.
  • پر طرفدارترین ماه ها از نظر بهترین زمان سفر به بلغارستان از نظر آب و هوایی، ماه های می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)، جولای (۱۰ خرداد تا ۹ تیر) و آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) است.

در ادامه ما به بررسی آب و هوای این کشور در ۴ فصل و ۱۲ ماه سال می پردازیم تا به اتفاق یکدیگر ببینیم که بهترین زمان برای سفر به بلغارستان برای شخص شما چه زمانی است.

وارنا در بلغارستان

سفر به بلغارستان در فصل بهار (اواخر ماه های مارچ، آوریل، می و اوائل ژوئن)

در تمام دنیا مردم، بهترین زمان برای سفر کردن را فصل بهار می دانند. بارش ها در فصل بهار در کشور بلغارستان زیاد نبوده و آزاردهنده نیستند. با اینکه کشور بلغارستان سرزمین کوهستانی محسوب می شود اما در فصل بهار، آب و هوای بی نظیری دارد. ناگفته نماند که آب و هوا در این فصل و در نقاط مختلف بلغارستان اصلاً به یکدیگر شبیه نیستند. برای مثال در نواحی مرکزی و جنوبی هوا به شدت سرد و در نواحی شرقی این کشور هوا بشدت خنک و ملایم است. در میانه ‌های فصل بهار نیز هوای این منطقه آهسته آهسته به سمت گرما پیش میرود. به همین دلیل به عنوان بهترین زمان سفر به بلغارستان ، بهار دومین انتخاب گردشگران از سراسر دنیا محسوب می شود.

در فصل بهار که از اواخر مارچ، آوریل، می و اولین روزهای ماه ژوئن (اواخر اسفند تا تا ۱۱ روز اول تیر به ماه های شمسی) آغاز می گردد، بلغارستان به زیباترین ورژن خودش تبدیل می شود!

نکاتی درباره سفر در فصل بهار

در این فصل چنان طبیعت بلغارستان شکوفا می شود که زیباییشچشم های شما را پر خواهد کرد.درباره ی فصل بهار در بلغارستان باید این نکات را بدانید که:

  • در فصل بهار فستیوال های مختلف و گوناگونی در بیشتر شهرهای توریستی و گردشگری بلغارستان برگزار می شود.
  • این فستیوال ها هم داخلی هستند و هم بین المللی.
  • از این فستیوال ها به طور مثال می توانیم از فستیوال گل رز و همچنین جشنواره ی انیمیشن بلغارستان را مثال بزنیم.
  • اگر دوست دارید تا از همه نظر بهترین فصل را برای سفر به بلغارستان انتخاب کنید بدون شک بهار همان فصل است.
  • در فصل بهار طبیعت بلغارستان شکل و روح تازه ای به خود می گیرد.
  • برای آشنا شدن با بهترین مسیرهای طبیعت گردی در سرتاسر کشور بلغارستان، بر روی دکمه ی زیر کلیلک کنید.

هتل های وارنا

سفر به بلغارستان در فصل تابستان (اواسط ماه های ژوئن، ژوئیه ،اوت و اوئال سپتامبر)

فصل تابستان در کشور رز های رنگارنگ، به شدت محبوب است و بهترین زمان سفر به بلغارستان محسوب می شود.  هوا در فصل تابستان دمای شدید و طاقت ‌فرسایی ندارد و از ۳۰ درجه بیشتر نمی شود. مردم در فصل تابستان به سواحل رنگارنگ و دلنشین این کشور رفته و از آفتاب ملایم و شنا کردن در آب و هوای دلپذیر این فصل لذت می برند. باد های خنک در فصل تابستان ورزش زیادی دارند و بارش باران در این فصل بسیار اندک است.

از لحاظ ماه های شمسی، فصل تابستان برابر است با ۱۱ خرداد تا آخر فصل شهریور است.

با این که در تابستان ها گاهی بادهای تند هم می وزد اما باز هم، به علتی جریان گرمایی که در این بادها وجود دارد تغییری در دمای بدن شما ایجاد نمی شود.

اما به هر حال همین آفتابی بودن برای این کشور یک مزیت محسوب می شود و جاذبه های بسیار ترغیب کننده ای را برای سفر به این کشور پدید آورده است.

این جاذبه ها به حدی هستند که بدون شک همه ی آژانس های هواپیمایی نه تنها در ایران بلکه در اکثر نقاط جهان، تور بلغارستان را می گذارند و اتفاقا مسافرین زیادی را به این کشور می برند.برای این که از بحث آب و هوا و بهترین زمان سفر به بلغارستان دور نشویم باید بگوییم که؛ با تمام این تفاصیل باز هم ممکن است در برخی نقاط بلغارستان به منطقه ای برسید که آب و هوایش آن قدرها هم گرم نباشد.

در فصل تابستان در طول روز معمولا درجه دمای هوا در بین ۲۵ تا ۳۵ درجه ی سانتیگراد می باشد.

البته در طول شب درجه ی هوا در بین ۱۸ و تا ۲۱ درجه ی سانتیگراد نیز تغییر می کند.

نکاتی درباره سفر در فصل تابستان

  • با وجود گرما، پر سفرترین فصل در بلغارستان فصل تابستان است.
  • سفارت بلغارستان در فصل تابستان خیلی راحت تر نسبت به دیگر فصل ها ویزای توریستی صادر می نماید.
  • رطوبت هوا در ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) تقریبا در بلغارستان زیاد است.
  • از آن جایی که تابستان به صورت رسمی فصل سفر به بلغارستان و شروع سفرهای تابستانی به این کشور محسوب می شود، هزینه ی خدمات توریستی و گردشگری نسبتا بیشتر است.

ساحل سانی در وارنا

 سفر به بلغارستان در فصل پاییز (اواخر ماه سپتامبر، اکتبر و نوامبر و اوائل دسامبر)

بلغارستان فصل خنکی محسوب می‌شود که از ابتدای ماه سپتامبر شروع شده و تا پایان ماه نوامبر ادامه دارد. در این فصل دمای هوا به ۵ درجه خواهد رسید و در نواحی غربی به ‌طور معمول بارش باران خواهد داشت. البته در ماه مهر هوا هنوز گرم است و سردی هوا چندان قابل لمس نیست. فصل پاییز بعد از تابستان و بهار، بهترین زمان سفر به بلغارستان محسوب می شود که به راحتی می توانید در آن از مناطق گردشگری و تفریحی شهر دیدن کنید.

اگر در ماه نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر) در بلغارستان باشید بدون شک باران این کشور را خواهید دید چون شما در ماه شروع فصل باران به بلغارستان سفر کرده اید.

البته اگر آب و هوا خیلی هم سرد بشود و تغییر کند بدون شک با بارش برف هم روبرو خواهید شد.

اگر سرمای نسبی را دوست دارید و ترجیحتان برای سفر، کمی سرما است پس حتما بهترین زمان سفر به بلغارستان برای شما فصل پاییز خواهد بود.

از ۸ مهر تا اواخر ماه نوامبر در این کشور به تقویم شمسی؛ در این کشور فصل پاییز محسوب می شود.

نکاتی درباره سفر در فصل پاییز

اگر می خواهید در فصل پاییز به عنوان یکی از زمان های مناسب سفر به بلغارستان سفر کنید باید بدانید که:

  • طبیعت بلغارستان در فصل پاییز به شدت زیبا و دیدنی می شود.
  • در این فصل هم می توانید به طبیعت گرید بپردازید و هم از جاذبه گردی و دیگر تفریحات استفاده ببرید. حتی در اوائل پاییز هنوز هم می توانید به ساحل بروید.

بهترین هتل های وارنا

سفر به بلغارستان در فصل زمستان ( ماه اواخر دسامبر، ژانویه، فوریه و اواسط مارس)

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم بلغارستان یک منطقه جغرافیایی کوهستانی است که به واسطه حضور کوه ها در این منطقه، بارش های سنگین و شدید برف دارد. برای مثال اگر قصد دارید تا کریسمسی جذاب و پر خاطره داشته باشید، بهترین زمان سفر به بلغارستان برای شما فصل زمستان است. ناگفته نماند که ورزش های زمستانی مانند اسکی یکی از پرطرفدار ترین ورزش ها در مناطق کوهستانی کشور بلغارستان محسوب می شوند.

بنابراین باید بگوییم که اگر از سرما خوشتان نمی آید و طرفدار گرما یا آب و هوای معتدل هستید، بهترین زمان سفر به وارنا قطعا برای شما فصل زمستان نیست!

بدون شک شما از ۱۰ دی، بهمن و اسفند که قبل از اتمام ماه مارچ که در اسفند و فرودین می افتد شما شاهد سرما و برف در بلغارستان خواهید بود!

نکاتی درباره سفر در فصل زمستان

اگر تصمیم دارید که در فصل زمستان به بلغارستان سفر کنید باید این نکات را بدانید:

  • سرعت بارش برف در این فصل خیل زود به پایان می رسد.
  • در مناطق کوهستانی بلغارستان و شهرهایی که از لحاظ موقعیت مکانی نزدیک به کوهستان قرار گرفته اند، حجم بارش برف و سرما طبیعتا بیشتر است.
  • در فصل زمستان هزینه ی خدمات توریستی مثل رزرو هتل و یا قیمت تور و بلیط کاهش می یابد.
  • اگر اهل اسکی کردن هستید باید این را بدانید که زمستان بلغارستان تبدیل به بهشت اسکی بازها می شود.

سفر به بلغارستان در فصل زمستان

توصیه های طلایی برای سفر به بلغارستان

  • فاصله ی زمانی ایران و بلغارستان به این گونه است که این کشور نسبت به ما نزدیک به ۱ ساعت و نیم عقب تر است.
  • در بلغارستان می توانید به زبان انگلیسی با مردم محلی و بومی ارتباط بگیرید.
  • اگر بهترین زمان سفر به بلغارستان را به نسبت علایق و شرایط خود پیدا کردید و برای سفر به این کشور عزمتان را جزم کردید، بهتر است که قبل از سفر به بلغارستان پول خود را تبدیل به لف (lev) که واحد پول رسمی این کشور است نمایید اما اگر هم لف های شما تمام شد، اشکالی ندارد! می توانید از واحدهای پولی همچون یورو و دلار هم استفاده کنید.
  • پیشنهاد می کنیم که برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی همچون: مترو، اتوبوس و یا حتی دیگر وسایل حمل و نقل استفاده کنید که با این که هزینه ی کمتری دارند ولی خب به هر حال مقداری شلوغ هستند! اگر هم بخواهید می توانید با استفاده از تاکسی های آرم دار و یا سفارش داده شده از طریق اپلیکیشن های درخواست ماشین با پرداخت هزینه ای بیشتر به مقصد مورد نظر خود بروید.

سفری پرخاطره به بلغارستان چهار فصل

در این مطلب سعی کردیم تا با یک معرفی اجمالی از کشور رُزها و رنگ ها، بهترین زمان سفر به بلغارستان را برای شما مشخص کنیم. بد نیست بدانید که این کشور در کنار جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی که دارد از فستیوال ها، مراکز خرید و آثار تاریخی فراوانی نیز تشکیل شده که در کنار سایر جذابیت ها، از این سرزمین مقصدی ایده آل و رویایی ساخته‌ اند. سفر به این کشور می تواند متفاوت و پر از اتفاقات پیش بینی نشده و رویدادهای عجیب باشد.