سفارت آمریکا در کشورهای همسایه ایران

همان‌طور که حتما می‌دانید برای مهاجرت به کشور آمریکا باید ویزای این کشور را دریافت کنید، اما آمریکا در ایران سفارتی ندارد و باید برای گرفتن ویزای آن، به سفارت آمریکا در اطراف ایران مراجعه کنید.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، مکان دریافت ویزای آمریکا از بیشتر کشورها وجود دارد، اما کشورهای اطراف از قبیل ترکیه، ارمنستان، امارات و غیره برای ایرانی‌ها گزینه‌های بهتری هستند.

اگر قرار است برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کنید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم؛ چراکه قرار است به معرفی سفارت‌های آمریکا در اطراف ایران بپردازیم و نکات مثبت و منفی هر یک را بیان کنیم، بنابراین تا انتها همراه الی گشت باشید.

سفارت آمریکا در ترکیه

کشور ترکیه از جمله کشورهای محبوب برای ایرانیان است که می‌توانند برای دریافت ویزای آمریکا از این کشور اقدام کنند. ساختمان سفارت آمریکا در کشور ترکیه بسیار بزرگ است و رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان با سرعت بالایی صورت می‌گیرد.

اگر برای گرفتن ویزای آمریکا عجله دارید، بهتر است کشور ترکیه را انتخاب کنید تا بتوانید هر چه سریع‌تر ویزای این کشور را دریافت کنید. در سفارت آمریکا در ترکیه، مصاحبه به زبان فارسی انجام می‌شود و امکان ورود به این کشور بدون ویزا نیز امکان‌پذیر است، این دو مورد از اصلی‌ترین مزیت‌های سفارت آمریکا در ترکیه به‌شمار می‌رود. از طرفی پروازهای زیادی به کشور ترکیه انجام می‌شود و از راه زمینی نیز می‌توانید به این کشور سفر کنید.

از معایب کشور ترکیه برای اخذ ویزای آمریکا می‌توان به هزینه‌های بالای آن اشاره کرد، زیرا ترکیه یک کشور توریستی است و هزینه هتل و اقامت در این کشور بالا است. همچنین اگر درخواست ویزای شما از سفارت آمریکا در ترکیه رد شود تا ۲۴ ماه نمی‌توانید از این سفارت وقت بگیرید. امکان پیکاپ پاسپورت در این سفارت امکان‌پذیر نیست و باید خودتان یا یکی از اقوام درجه یک شما برای دریافت ویزا به این سفارت مراجعه کند.

سفارت آمریکا در کشور ترکیه، شهر آنکارا و در نزدیکی بلوار آتاتورک واقع شده است. این سفارت در روز‌های تعطیل رسمی ترکیه، مانند سال نو و یادبود آتاتورک تعطیل است.

سفارت آمریکا در ترکیه - الی گشت

سفارت آمریکا در آنکارا

آدرس سفارت آمریکا در آنکارا: U.S. Embassy Ankara 1480 Sokak No. 1 Cukurambar Mahallesi 06530 Çankaya Ankara – Türkiye

ساعت کاری سفارت آمریکا در آنکارا: ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰

شماره تلفن سفارت آمریکا در آنکارا: ۹۰۳۱۲۲۹۴۰۰۰۰

بهتر است این نکته را بدانید که کشور آمریکا در شهر استانبول نیز کنسولگری دارد و بیشتر پرونده‌های این مرکز مربوط به ویزاهای توریستی و تحصیلی آمریکا است. اگر می‌خواهید ویزای غیر مهاجرتی دریافت کنید بهتر است که به کنسولگری آمریکا در استانبول مراجعه کنید.

سفارت آمریکا در ترکیه - الی گشت

سفارت آمریکا در آنکارا

آدرس سفارت آمریکا در آنکارا: U.S. Embassy Ankara 1480 Sokak No. 1 Cukurambar Mahallesi 06530 Çankaya Ankara – Türkiye

ساعت کاری سفارت آمریکا در آنکارا: ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰

شماره تلفن سفارت آمریکا در آنکارا: ۹۰۳۱۲۲۹۴۰۰۰۰

بهتر است این نکته را بدانید که کشور آمریکا در شهر استانبول نیز کنسولگری دارد و بیشتر پرونده‌های این مرکز مربوط به ویزاهای توریستی و تحصیلی آمریکا است. اگر می‌خواهید ویزای غیر مهاجرتی دریافت کنید بهتر است که به کنسولگری آمریکا در استانبول مراجعه کنید.

کنسولگری آمریکا در استانبول

آدرس کنسولگری آمریکا در استانبول: Poligon Mahallesi, Sariyer Caddesi No Istinye 34460 Sariyer:75

شماره تماس سفارت آمریکا در استانبول: ۹۰۲۱۲۳۳۵۹۰۰۰

ساعت کاری سفارت آمریکا در استانبول: دوشنبه تا جمعه از ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰

کنسولگری آمریکا در استانبول - الی گشت

سفارت آمریکا در ارمنستان

اخذ ویزای آمریکا از سفارت آمریکا در ارمنستان می‌تواند گزینه خوبی برای ایرانیان باشد، زیرا برای سفر به این کشور به ویزا احتیاج ندارید و به دلیل نزدیکی این کشور به ایران می‌توانید از طریق راه‌های زمینی به ارمنستان سفر کنید.

همچنین امکان مصاحبه به زبان فارسی برای شما امکان‌پذیر است؛ چراکه کارکنان این سفارت به زبان فارسی، ارمنی و انگلیسی تسلط دارند. مزیت دیگر کشور ارمنستان در مقایسه با دیگر کشورها به هزینه اقامت پایین آن مربوط می‌شود، همچنین امکان پیکاپ پاسپورت نیز از این کشور امکان‌پذیر است. سفارت آمریکا در ارمنستان در مقایسه با کشورهای ترکیه و امارات کوچک‌تر است و خدمات آن نیز با ظرفیت آن هماهنگی دارد.

به‌دلیل هزینه‌های پایین، ایرانیان زیادی به این کشور برای اخذ ویزای آمریکا مراجعه می‌کنند، همین امر موجب صف‌های طولانی می‌شود که از معایب سفارت آمریکا در ارمنستان به شمار می‌آید. اگر درخواست ویزای شما از این سفارت رد شود تا ۶ ماه نمی‌توانید از این سفارت وقت بگیرید.

طبق اطلاعاتی که از بین متقاضیان دریافت ویزای آمریکا موجود است، ارمنستان از بهترین گزینه‌های سفارت آمریکا در اطراف ایران است. این سفارت در شهر ایروان ارمنستان قرار دارد و فاصله سفارت از فرودگاه ۸ کیلومتر است.

آدرس سفارت آمریکا در ارمنستان: ارمنستان، ایروان، منطقه ۰۰۸۲، خیابان اول آمریکایی

ساعت کاری سفارت آمریکا در ارمنستان: یکشنبه تا جمعه از ۹ تا ۱۸

شماره تماس سفارت آمریکا در ارمنستان: ۳۷۴۱۰۴۶۴۷۰۰

سفارت آمریکا در ارمنستان - الی گشت

سفارت آمریکا در امارات

برای انتخاب سفارت آمریکا در اطراف ایران امارات نیز یکی از کشورهای محبوب برای ایرانیان است. کنسولگری اصلی کشور آمریکا در کشور دبی قرار دارد و حجم متقاضیانی که از این کشور درخواست ویزای آمریکا دارند به‌خصوص در ایام تعطیلات بسیار بالا است. آمریکا در شهر دبی کنسولگری و در شهر ابوظبی سفارت دارد. اگر می‌خواهید ویزای توریستی و تحصیلی آمریکا را دریافت کنید، باید به کنسولگری آمریکا در دبی مراجعه کنید.

از مزیت‌های اخذ ویزای آمریکا در امارات می‌توان به مصاحبه به زبان فارسی، برخورد مناسب کارکنان سفارت با ایرانیان، فضای بزرگ و سرعت بالای انجام کار اشاره کرد. همچنین اگر درخواست ویزای شما از این سفارت رد شود، هیچ محدودیتی برای درخواست دوباره نخواهید داشت.

همچنین پروازها به سمت دبی هر روزه انجام می‌شود و شما محدودیتی برای سفر به امارات ندارید. از دیگر مزیت‌های سفارت آمریکا در دبی، این است که شما از نظر اقامت در این کشور به مشکلی برخورد نمی‌کنید زیرا دبی کشوری زیبا و توریستی است. از مزیت‌های دیگر این سفارت می‌توان به امکان پیکاپ پاسپورت اشاره کرد و شخصا لازم نیست برای دریافت ویزا پس از انجام مراحل در آن سفارت حضور پیدا کنید و می‌توانید از طریق پست ویزای خودتان را دریافت کنید.

اگر دبی را برای اخذ ویزای آمریکا انتخاب می‌کنید خوب است بدانید که برای سفر به دبی باید ویزای توریستی دبی را اخذ کنید. همچنین هوای گرم دبی در تابستان و هزینه‌های اقامت در دبی از معایب انتخاب دبی به‌عنوان سفارت آمریکا در اطراف ایران است.

آدرس کنسولگری آمریکا در دبی: ۸ شارع السیف، Umm Hurair 1دبی، امارات متحده عربی

شماره تماس کنسولگری آمریکا در دبی: ۹۷۱۴۳۰۹۴۰۰۰

ساعت کاری کنسولگری آمریکا در دبی: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ و جمعه‌ها ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰

آدرس سفارت آمریکا در امارات (ابوظبی): مارات متحده عربی،دبی، نبش خیابان السیف و خیابان شیخ خلیفه بن زاید

شماره تلفن سفارت آمریکا در ابوظبی: ۹۷۱۲۴۱۴۲۲۰۰

سفارت آمریکا در امارات - الی گشت

سفارت آمریکا در عمان

از دیگر کشورهایی که می‌توانید برای گرفتن ویزای آمریکا از آن اقدام کنید، کشور عمان است. کشور عمان نیز مانند دیگر کشورها مزیت‌ها و معایبی دارد که در این بخش به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

از مزیت‌های عمان برای اخذ ویزای آمریکا می‌توان به برخورد بسیار خوب کارکنان سفارت با ایرانیان اشاره کرد، همچنین ایرانیان برای رفتن به عمان نیاز به ویزا ندارند و شما می‌توانید به سادگی بعد از گرفتن وقت از سفارت عمان، خودتان را به این کشور برسانید.

از معایب عمان می‌توان به آب و هوای گرم و شلوغی بیش از حد این کشور برای گرفتن ویزا اشاره کرد که ممکن است باعث آزار و اذیت شما شود. همچنین مصاحبه در این کشور به زبان فارسی انجام نمی‌شود.

شماره تلفن سفارت آمریکا در عمان: ۹۶۸۲۴۶۴۳۴۰۰

ساعت کاری سفارت آمریکا در عمان: ساعت ۹ تا ۱۷

سفارت آمریکا در عمان - الی گشت

اخذ وقت سفارت آمریکا

مهم‌ترین مرحله دریافت ویزای آمریکا، مصاحبه سفارت است. حتما چندین ماه قبل از سفر به آمریکا برای تعیین وقت سفارت اقدام کنید تا با مشکلاتی از قبیل پرشدن وقت‌های مناسب و غیره مواجه نشوید. پس از انتخاب کنسولگری و سفارت مورد نظر خود، پرداخت هزینه ویزا و تعیین وقت مصاحبه می‌توانید مدارک خود را آماده و به سفارت مورد نظرتان مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که مدارک و هزینه‌ ویزای آمریکا در تمام کشورها یکسان است و فرقی نمی‌کند که از کدام کشور برای دریافت ویزای آمریکا اقدام می‌کنید. به این نکته توجه داشته باشید که سفارت آمریکا وقت‌های مصاحبه را برای تک تک افراد تعیین می‌کند و تمام افراد باید شخصا در مصاحبه حضور پیدا کنند. شما می‌توانید با اخذ وقت از هر کشوری که سفارت آمریکا در آن کشور فعالیت دارد ویزای خود را با توجه به شرایطتان دریافت کنید.

به غیر از کشورهای ترکیه، ارمنستان و امارات می‌توانید از کشورهای پاکستان، لبنان، گرجستان، تایلند و غیره نیز برای وقت سفارت اقدام کنید، اما همان‌طور که گفتیم سه کشور اول مزیت‌های بیشتری در مقایسه با دیگر کشورها دارند و مصاحبه سفارت در آن‌ها به زبان فارسی و انگلیسی انجام می‌شود.

اخذ وقت سفارت آمریکا - الی گشت

سخن نهایی

در این مطلب به معرفی چند سفارت آمریکا در اطراف ایران پرداختیم و مزیت‌ها و معایب هر کدام را بیان کردیم. امیدوار هستیم که این مطلب برای شما مفید باشد و بتوانید کشور مدنظر خود را برای دریافت ویزای آمریکا راحت‌تر انتخاب کنید.