نگاهی گذرا به سوابق برت فن مارویک؛

سرمربی احتمالی تیم ملی ایران؛ انتخابی با ریسک بالا

پس از خداحافظی کارلوس کی روش با تیم ملی فوتبال ایران از گزینه های مختلفی برای سرمربیگری ایران نام برده شد اما در این بین به نظر می رسد فن مارویک جدی ترین گزینه باشد؛ گزینه ای که در تیم های ملی نتایج سینوسی و گاهی نگران کننده داشته است.

حرف تازه – پس از خداحافظی کارلوس کی روش با تیم ملی فوتبال ایران از گزینه های مختلفی برای سرمربیگری ایران نام برده شد اما در این بین به نظر می رسد فن مارویک جدی ترین گزینه باشد؛ گزینه ای که در تیم های ملی نتایج سینوسی و گاهی نگران کننده داشته است.

به گزارش حرف تازه، با خداحافظی کی روش، اسامی مختلفی از جمله زین الدین زیدان، خوزه مورینیو و یورگن کلینزمن شنیده شد که از همان ابتدا به نظر می رسید برای آرام کردن اوضاع و غلبه بر جو به وجود آمده از سوی حامیان کی روش مطرح شده اند.

اما در بین تمام گزینه ها گفته می شود برت فن مارویک به احتمال فراوان برای مدت ۴ سال هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده خواهد گرفت.

فن مارویک سابقه سرمربیگری تیم های ملی فوتبال هلند، استرالیا و عربستان و همچنین باشگاه هایی چون فاینورد، دورتموند و هامبورگ را در کارنامه دارد.

وی در جام جهانی ۲۰۱۸ هدایت استرالیا را برعهده داشت. شکست ۲ بر یک مقابل فرانسه، تساوی یک بر یک مقابل دانمارک و شکست ۲ بر صفر مقابل پرو هیچ دستاورد چشمگیری را برای او و استرالیا در این جام به همراه نداشت. او پیش از آن سابقه سرمربیگری عربستان را در کارنامه داشت و صعود به جام جهانی از جمله نقاط مثبت کارنامه این سرمربی بود.

برت فن مارویک  هرچند در جام جهانی ۲۰۱۰ هلند را برای سومین بار نایب قهرمان جهان کرد اما این مربی ۶۶ ساله سابقه سه باخت پیاپی با هلند در دور گروهی مسابقات یورو ۲۰۱۲ را نیز در کارنامه دارد.

فن مارویک در بخشی از دوران بازیگری خود ۲۰ گل برای باشگاه آلکمار و ۳۵ گل برای باشگاه ماستریخت به ثمر رسانده است.

با نگاهی کوتاه به کارنامه این مربی احساس می شود نمی توان امید چندانی به تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات آینده داشت چرا که این مربی هلندی نتایج سینوسی و پرفراز و نشیبی را در تیم های ملی ثبت کرده است.

با تمام این تفاسیر باید منتظر تصمیم نهایی در خصوص سرمربی تیم ملی ایران باشیم و هنوز هیچ چیز نهایی و قطعی نیست؛ هرچند گفته می شود توافقات اولیه حاصل شده است.