رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان :

سرمایه گذاری در فرهنگ ، اقتصاد و اشتغال را دگرگون می کند

در آستانه هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از فعالان واحد خبری صدا و سیمای مرکز گیلان تقدیر بعمل آورد. به گزارش حرف تازه به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، در این مراسم که عصر روز شنبه ۱۴ مرداد ماه، پیش از گفتگوی ویژه خبری ساعت […]

در آستانه هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از فعالان واحد خبری صدا و سیمای مرکز گیلان تقدیر بعمل آورد.

به گزارش حرف تازه به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، در این مراسم که عصر روز شنبه ۱۴ مرداد ماه، پیش از گفتگوی ویژه خبری ساعت ۲۰ شبکه باران در دفتر مدیرکل صدا و سیما برگزار شد، رئیس  سازمان در سخنانی ضمن گرامیداشت شهید محود صارمی و شهید محسن خزایی (خبرنگار صدا و سیما که  درآبان ۱۳۹۵ در حلب به شهادت رسید) و ابراز خوشحالی از حضور در جمع مسئولین و خبرنگاران صدا و سیمای مرکز گیلان، بر توجه ویژه به حوزه فرهنگ تأکید کرد و گفت: اگر فرهنگ را بسازیم اقتصاد درست، آموزش و پرورش به صورت بنیانی تغییر و محیط زیست نجات خواهد یافت.

کیوان محمّدی افزود: وقتی ساعت‌ها در خصوص محیط‌زیست و آب و فاضلاب و.. صحبت شود ولی پایه فرهنگی نباشد فایده‌ای نخواهد داشت. لذا معتقدم کسانی که که در این عرصه فعالیت دارند اعم از صداو سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه باید مانور بیشتری در خصوص فرهنگ داشت ادامه داد: خوشبختانه همه در حرف این موضوع را تأیید می‌کنند ولی وقتی پای عمل و امکانات می‌رسد  گمان می‌شود اگر  اعتبارات را در اختیار اقتصاد بگذاریم مشکلاتی مانند بیکاری حل خواهد شد، در حالی‌که اگر در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری کنیم فرهنگ اقتصاد و اشتغال ما دگرگون خواهد شد. لذا هرچقدر به فرهنگ بپردازیم جا دارد، چراکه بسیاری از آسیب‌هایی که می‌بینیم به علت کم‌توجهی به بعد فرهنگ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تصریح کرد: امروز به طور ویژه خدمت بخش خبر به واسطه تلاش جهت آگاهی‌رسانی به مردم رسیدیم تا صرفاً جهت یادآوری قدردان آنها هرچند کوچک باشیم. امیدواریم همه دوستان صدا و سیما در جهت توسعه و آگاهی‌رسانی استان موفق باشند.

در پایان این مراسم که با حضور مدیر کل، معاونین صدا و خبر صدا و سیمای مرکز گیلان، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، رئیس حوزه ریاست و روابط‌عمومی و مشاور  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و فرهاد مهرانفر از فیلمسازان استان برگزار شد با اهدای لوح سپاس از تعدادی از خبرنگاران واحد مرکزی خبر، باشگاه خبرنگاران و شبکه خبر به نمایندگی از مجموعه صدا و سیما تقدیر بعمل آمد.