در دیدار با اعضای شورا

سردار ملکی: انتخاب شهردار رشت صورت گرفته و ان شاء الله مراحلش انجام می شود/ تاکید فرمانده انتظامی گیلان بر بحث مانیتورینگ و افزایش دوربین ها

دهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به ریاست محمد حسین واثق کارگرنیا با حضور اعضای شورا و علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت عصر امروز در ساختمان شورا برگزار شد. در این جلسه سردار ملکی فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان و معاونین وی نیز به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی حضور داشتند. در بخشی از این جلسه سردار ملکی فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به انتخاب سید امیرحسین علوی به عنوان شهردار رشت اظهار داشت: انتخاب شهردار رشت صورت گرفته و ان شاء الله مراحلش انجام می شود.

اختصاصی حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار: دهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به ریاست محمد حسین واثق کارگرنیا با حضور اعضای شورا و علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت عصر امروز در ساختمان شورا برگزار شد. در این جلسه سردار ملکی فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان و معاونین وی نیز به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی حضور داشتند. در بخشی از این جلسه سردار ملکی فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به انتخاب سید امیرحسین علوی به عنوان شهردار رشت اظهار داشت: انتخاب شهردار رشت صورت گرفته و ان شاء الله مراحلش انجام می شود.

کارگرنیا: مباحثی چون حاشیه نشینی، ترافیک و محیط زیست نیازمند تعامل بیشتر مدیریت شهری و نیروی انتظامی است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای جلسه طی سخنانی وجه تمایز پلیس ایران و سایر ملل را وجود نیروهای مومن و مقتدر این مجموعه دانست و گفت: نیروی انتظامی ما دارای هویت مکتبی و اسلامی است.

محمدجسین واثق کارگرنیا همچنین تصریح کرد: بحث پسماند از مشکلات حاد و امنیتی رشت است. مشکل ترافیکی روز به روز بیشتر شده و نیازمند نزدیک شدن نیروی انتظامی و مدیریت شهری است. رودخانه ها و ناامنی های حاشیه آنها و همچنین حاشیه نشینی ها و مشکلات پیرامون آن از دیگر مشکلاتی است که نیاز است حاشیه امنیتی برای قشر مستضعف ایجاد کنیم.

واثق کارگرنیا با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه های تخصصی و برگزاری جلسات در کمیسیون های تخصصی اظهار داشت: با شرکت نیروی انتظامی در این جلسات هم موانع و مشکلات مطرح می شود و هم جایی که نیاز است مدیریت شهری ورود می کند و تعامل به حداکثر ممکن خواهد رسید تا در کنار هم به عنوان یک مجموعه واحد در کنار مردم باشیم.

در ادامه علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه های تخصصی خاطر نشان کرد: طبق قانون شهرداری ها، در بسیاری از مواقع موارد و وظایف مختلف با همکاری نیروی انتظامی قابل انجام است.

سردار ملکی: انتخاب شهردار رشت صورت گرفته و ان شاء الله مراحلش انجام می شود

سردار عزیز الله ملکی فرمانده انتظامی استان گیلان نیز تصریح کرد: اعضای شورای ششم هریک سوابق قابل اتکایی دارند و وفاق و همدلی مناسبی بین اعضا دیده می شود. وظیفه شورای ششم از ادوار گذشته سنگین تر است. این شورای انقلابی کارهای بزرگتری نیز می تواند انجام دهد و با این پتانسیل می تواند در همین وضعیت مالی فعلی نیز اتفاق خوبی را در شهر رشت رقم بزند.

سردار ملکی افزود: نیاز است ارتباط تنگاتنگی میان نیروی انتظامی و شورا ایجاد شود تا شهری امن از حیث ترافیکی و امنیتی و… را داشته باشیم. اگر این کم کاری دیده شود کسانی که آسیب می بینند مردم هستند. ما هیچ جدایی بین شورای شهر و فرماندهی انتظامی نمی بینیم.

فرمانده انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی در کنار شماست گفت: انتخاب شهردار رشت صورت گرفته و ان شاء الله مراحلش انجام می شود. مردم از شورا و شهرداری انتظاراتی دارند و این انتظارات باید براورده شود. اهداف کوتاه مدت باید به بهره برداری برسد تا مردم لمس کنند که مشکلاتی از سرراهشان برداشته شده است.

تاکید فرمانده انتظامی گیلان بر بحث مانیتورینگ و افزایش دوربین ها

وی در خصوص مباحث زیرساختی اظهار داشت: بعضی موارد زیبنده رشت و مردم رشت نیست. ساماندهی خوبی باید در این زمینه صورت بگیردو در بحث مانیتورینگ شهری، در دو سال گذشته به جایی نرسیده است. مرکز استانی در کنار ما بالای ۲۰۰ دوربین شهری دارد اما در شهر رشت با اینکه بودجه دیده شده اما هنوز انجام نشده است. امروز در دنیا پلیس آنچنان حضور فیزیکی ندارد و مانیتورینگ در خدمات رسانی به مردم کمک بسیاری خواهد کرد.

سردار ملکی در خصوص سرقت اخیر از پیرمردها و پیرزن ها به بهانه تست کرونا تصریح کرد: سیستم مانیتورینگ در چنین مواردی کمک بسیاری خواهد کرد و انتظار داریم به طور جدی دنبال شود.

فرمانده انتظامی گیلان در پایان در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز و حاشیه نشینی اعلام کرد: ما در این زمینه در کنار شهرداری هستیم. هرچه حاشیه نشینی بیشتر شود جرائم بیشتر خواهد شد. ما آمادگی داریم یک گروه تشکیل دهیم و برای این موضوع چاره ای بیندیشیم.

وی با بیان اینکه آقای کارگرنیا در نیروی انتظامی سابقه خوبی دارند افزود: ان شاء الله شورای ششم کارنامه درخشانی در پایان چهارسال ارائه بدهد.

در ادامه پیام جعفری نیا مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت لوح تقدیر مجموعه شورا و شهرداری به فرمانده انتظامی را قرائت کرد و با اهدای این لوح از زحمات نیروی انتظامی قدردانی شد.

 

سردار ملکی: انتخاب شهردار رشت صورت گرفته و ان شاء الله مراحلش انجام می شود