سخنی دلسوزانه با آقای نیکومنش و برخی رسانه های باجگیر

تی تی خبر (حرف تازه) : خدایا تو خود شاهد باش که برای پیشرفت شهرمان و تذکر به مسئولان و عدم بهره برداری سوء استفاده گران دست به قلم شده ایم. آقای نیکومنش از شروع به کار شورا بسیاری از رسانه ها این انتقاد را داشتند که مدیریت شهری با همفکری و خرد جمعی است […]

تی تی خبر (حرف تازه) : خدایا تو خود شاهد باش که برای پیشرفت شهرمان و تذکر به مسئولان و عدم بهره برداری سوء استفاده گران دست به قلم شده ایم.

آقای نیکومنش از شروع به کار شورا بسیاری از رسانه ها این انتقاد را داشتند که مدیریت شهری با همفکری و خرد جمعی است که به موفقیت منجرب می شود اما اعضای شورا بیشتر وقت خود را صرف دعواهای بیهوده کردند و برخی دیگر هم در شورا فقط سکوت کردند حتی یک نطق، یک تذکر و یا یک پیشنهاد هم نسبت به مصوبات شورا، شهرداری و مسائل و مشکلات شهر نداشتند البته تا چند وقت گذشته شما هم از این قضیه مستثنا نبودید. اما چه اتفاقی رخ داده که شما تازه امروز که یک سال به انتخابات شورا باقی مانده به دنبال همفکری هستید، آیا واقعا این همفکری با رسانه ها برای پیشرفت شهر و شهروندان است یا برای انتخابات سال آینده و ورود مجدد به شورا و تبدیل این قضیه به شوی انتخاباتی؟

شما در نشستی که با رسانه ها داشتید شهرداری رشت را از نظر بودجه با ارومیه مقایسه کردید: که در سال ۹۲ بودجه رشت بیش از ارومیه بوده اما به مرور زمان تا سال ۹۴ بودجه ارومیه ۲ برابر رشت شده است، شما با این سخن خودتان هم اعلام کردید که حضور این شورای شهر رشت نه تنها برای رشت خوب و سازنده نبوده بلکه باعث عقب افتادن و تعلل در کارها و پروژه ها و دفع سرمایه گذار شده، که این اوضاع نابسامان باعث شده نزدیک انتخابات شما برای اوضاع رشت نگران شده و به فکر همگرایی باشید.
شما پیشنهاد تشکیل کار گروهی برای توسعه شهر رشت و جذب سرمایه گذار دادید که تمامی رسانه ها در این امر کمک حال باشند این مسئله بسیار خوب است اما اگر توسط شما کار گروهی برای توسعه شهر رشت تشکیل شود فقط به قصد پیشرفت شهر است یا تبدیل به جمعی برای فعالیت های انتخاباتی و به دست آوردن رای برای شما خواهد شد؟ که شما بتوانید در انتخابات در آن جولان دهید.
قصد ما نتیجه گیری منفی از صحبت ها و هدف  شما نیست اما تجربه ثابت کرده که چنین کارهای پوپولیستی آن هم نزدیک انتخابات فقط برای سوء استفاده از عشق مردم به شهرشان و بالا بردن کفه رای است اما امیدواریم که شما قلبتان واقعا برای رشت بتپد.

روی دیگر سخن ما با برخی سایت های باجگیر یا راحتر بگوییم برخی وبلاگ هایی که فکر می کنند سایت خبری هستند است، کسانی که تا دیروز منتقد نه بلکه مخالف سرسخت شهردار رشت بودند و از هیچ توهینی فروگذار نمی کردند و سال گذشته به مدیر مسئول یکی از سایت های حامی شهردار انواع دروغ و تهمت را نسبت دادند و وی را متهم به باجگیری از شهرداری برای حمایت از شهردار کردند اما ناگهان باد باعث شده پرچم آنها نیز تغییر جهت دهد. و در برخی جلسات با شهرداری و شهردار به نوعی میزبان به حساب می آیند.
شهردار رشت در یکی از نشست های خود اعلام کرد اگر نقد سازنده باشد باعث همدلی و پیشرفت می شود؛ اما سوال ما این است: شما که اسم رسانه را به خود داده اید تا امروز انتقادی از شهردار و شهرداری یا حتی حامیانشان بدون توهین به آنها و تهمت زدن به آنها داشته اید؛ پس این تغییر جهت ناگهانی شما نشان می دهد که مسائلی به دور از شأن رسانه ها وجود دارد و شما نقشه های شومی در سر دارید که به این شکل تغییر موضع داده اید. البته همیشه در بین این قشر فرهیخته چنین رسانه هایی وجود دارند که باعث خدشه دار شدن اعتبارشان شوند ولی ما امیدواریم شهردار و مدیران شهرداری رشت با دست رد زدن به سینه چنین به اصطلاح رسانه هایی باجگیر مانع اجرای نقشه ها و برنامه های شوم آنها شوند.

گیلان تایمز