سخنی با سه ریش سفید شورای رشت؛ آرامش رشت در گرو تصمیم امروز شماست

شورای شهر رشت همچنان درگیر جناح بندی ها و طیف های نانوشته و تقابل های ادامه دار است. اما امروز عملا مهلت قانونی برای استعفای علوی جهت حضور در انتخابات مجلس به پایان می رسد و تصمیم شورانشینان در این خصوص می تواند به نقطه عطفی برای شورای پنجم تبدیل شود.

اختصاصی حرف تازه – شورای شهر رشت همچنان درگیر جناح بندی ها و طیف های نانوشته و تقابل های ادامه دار است. اما امروز عملا مهلت قانونی برای استعفای علوی جهت حضور در انتخابات مجلس به پایان می رسد و تصمیم شورانشینان در این خصوص می تواند به نقطه عطفی برای شورای پنجم تبدیل شود.

اتفاقات ماه های گذشته سبب شد تا دلخوری های شدیدی برای حامد عبدالهی، حجت جذب، احمد رمضانپور و به طور کلی طیف شش نفره به جا بماند و آنها کارشکنی های همکارانشان را مانع اصلی در مسیر شهردار شدن عبدالهی و جذب می دانند. شاید این تفکر بیراه نباشد و آنان که کمی بیشتر از مسائل شهری مطلعند بر این ادعا صحه می گذارند. 

طیف شش نفره از لجبازی هایی سخن گفت و در مقابل خود، طیفی را مقصر می دید که علوی به عنوان رییس شورا نیز در جمع آن طیف حضور داشت. حالا چرخ گردون چرخیده و سرنوشت حضور علوی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی به دست اعضایی افتاده است که دل خوشی از او ندارند.

آنها احتمالا سخنان شیرزاد در خصوص اینکه ترجیح داده بود حامد عبدالهی به عنوان عضو شورا در کنار سایر اعضا باشد را با خود مرور می کنند. آنها احتمالا آن سفرهایی که برای پرونده سازی و بازی با آبروی یک عضو شورا بود را به یاد می آورند. تمام مخالفت ها و آبستراکسیون ها و به تعویق انداختن انتخاب شهردار را در ذهن خود یاد آوری می کنند و دلشان به این سادگی به رفتن علوی راضی نمی شود. شاید مساله آنها امیرحسین علوی نیست بلکه مساله اصلی این است که دلخوری های طیفی در وجودشان باقی مانده است و جز خدا کسی نمی تواند قضاوت کند که حق با چه کسی است.

در این شرایط روی کاغذ دو حالت وجود خواهد داشت. یا شورانشینان با استعفای علوی موافقت کنند تا او راهی انتخابات مجلس شود و یا با این استعفا مخالفت کنند و او را در جمع خود نگه دارند اما مساله قطعا به همین سادگی نیست.

روی سخنمان با سه عضو ریش سفید شورا یعنی اسماعیل حاجی پور، محمدحسن عاقل منش و احمد رمضانپور نرگسی است. با سه ریش سفید شورا صحبت می کنیم چون گره کور رشت دیگر جز با ریش سفیدی باز نمی شود. 

امروز روزی است که شما سه ریش سفید شورا باید تصمیم بگیرید شورای پنجم تا روز آخر در مسیر تقابل و جنگ و درگیری گام بردارد و یا باقی راه با آرامش و اتحاد و همدلی بیشتر طی شود.

امروز همان روزی است که تصمیم شما می تواند تضمین آرامش فردای شورا و یا بر باد دهنده تمامی آرزوهای شهروندان رشت باشد.

شما می توانید حساب ۱۰ ماه گذشته را با مخالفتتان با امیرحسین علوی تسویه کنید اما شورا را در سراشیبی سقوط قرار دهید و یا می توانید بزرگ منشانه رفتار کنید و سرنوشت نمایندگی مجلس را به دست مردم بسپارید.

شما می توانید انتقام شهردار نشدن حامد عبدالهی و حجت جذب را از سید امیرحسین علوی بگیرید و یا می توانید شورا را به سمت کار و خدمت برای مردم سوق دهید. می توانید اجازه دهید شایعه کنند و بگویند برای راضی کردن دل نماینده ای دیگر مخالفت کردید و یا اینکه به همه نشان دهید برای مردم شهرتان تصمیم گرفته اید.

آقایان ریش سفید شورا امروز همان روزی است که رشت بیش از هر زمانی به ریش سفیدی شما نیاز دارد. بیایید چند لحظه چشمتان را ببندید و برای مردم شهرتان تصمیمی بگیرید که به صلاح شهر و شهروندان است.

حاج اسماعیل حاجی پور که با اتفاقات دیشب در فینال جام حذفی به الگوی حق طلبی تبدیل شدید؛ بدانید حق مردم رشت این جنگ و جدل ها نیست. حق طلبی دیشب را در صحن شورا نیز به نمایش بگذارید و گامی به سوی آرامش شهر بردارید. 

آقای عاقل منش شما با آن سابقه فرهنگی نمونه ای از متانت و وقار هستید و همچون حاج اسماعیل سابقه سه دوره حضور در شورا را در کارنامه دارید. امروز رشت به ریش سفیدی شما نیاز دارد.

آقای رمضانپور شما نیز از بزرگان این شهر هستید و سابقه دو دوره حضور در مجلس را در کارنامه دارید. مردم با چنین وزنه هایی انتظار وزن بیشتری از این شورا داشته اند. کمک کنید تا آرامش به این شهر بازگردد.

بی شک با ریش سفیدی شما، اعضای جوان و فرهیخته شورا نیز با شما همراه خواهند شد. شما بهتر از هر کسی می دانید مخالفت با این استعفا چگونه تعبیر می شود و بهتر از ما می دانید که موافقت با این استعفا چه گام مثبتی به سوی همدلی شورا تلقی می گردد. آیا بهتر نیست با تصمیمتان نقطه عطفی در شورای پنجم رقم بزنید؟