فیروز فاضلی:

سایت های خبری فاقد مجوز، خود را با مقررات وفق دهند

حرف تازه : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از سایت های خبری استان که فاقد مجوز هستند، خواست خود را با مقررات و قوانین وفق دهند. فیروز فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه در زمان حاضر ۴۹ پایگاه خبری تحلیلی دارای مجوز در استان فعالیت می کنند، […]

حرف تازه : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از سایت های خبری استان که فاقد مجوز هستند، خواست خود را با مقررات و قوانین وفق دهند.

فیروز فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه در زمان حاضر ۴۹ پایگاه خبری تحلیلی دارای مجوز در استان فعالیت می کنند، افزود: در ماه های آینده با دریافت مجوز پایگاه های در صف انتظار، به تعداد این رسانه ها افزوده خواهد شد.
وی اظهار کرد: سایت های فاقد مجوز نیز باید تلاش کنند خود را با مقررات و قوانین وفق داده، مدیر واجد شرایط را معرفی کرده و در سامانه e-rasaneh.ir برای دریافت مجوز قانونی از هیأت نظارت بر مطبوعات، ثبت نام نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: بدون شک این اقدام فعالیت آنها را قانونی کرده و امکان فعالیت هدفمند را برای این پایگاه ها فراهم خواهد کرد.
وی اضافه کرد: چنانچه سایت پایگاه های خبری، ثبت شده نباشد باید حتماً در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایران به نشانی samandehi.ir ثبت نام کرده و فرم گواهی ثبت نام را به همراه مشخصات خود به این اداره کل تحویل دهند.
فاضلی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش تعداد مطبوعات استان به ۱۶۲ عنوان، تأکید کرد: مدیران نشریاتی که لغو مجوز شده اند، نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سامانه جامع رسانه های کشور اقدام کنند.
وی ادامه داد: مجوز برخی از مطبوعات گیلان به دلیل ثبت نام نکردن و تکمیل اطلاعات در سامانه جامع رسانه های کشور لغو شده است که این موضوع، موجب کاهش تعداد مطبوعات دارای مجوز استان از ۱۸۵ عنوان به ۱۶۲ عنوان شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مدیران نشریاتی که لغو مجوز شده اند باید نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سامانه جامع رسانه های کشور اقدام کنند، تصریح کرد: برای این امر از طریق سایت e-rasaneh.ir و قسمت تشکیل پرونده اولیه، باید در بخش درخواست مجوز در هر سه قسمت مربوطه نام نشریه خود را به صورت نام نشریه – ماده ١۶ وارد کنند.
در زمان حاضر گیلان دارای ۹ روزنامه، ۴۳ هفته نامه، ۱۶ دوهفته نامه، ۴۲ ماهنامه، شش دوماهنامه، ۳۶فصلنامه و ۱۰دوفصلنامه است.

ایرنا