از استاندار جدید گیلان تا فرماندار آستارا؛

سالاری رفت؛ سالاریون ماندند!

اگر کمی به عقب بازگردیم به این نتیجه می رسیم که هر دو فرد یاد شده مدیران دوران مصطفی سالاری استاندار سابق گیلان هستند. سالاری همان فردی است که نگاهش به استان گیلان، ظاهرا پله کردن این استان برای رسیدن به راس تامین اجتماعی بود اما به علت حضور برخی افراد در کنارش، بسیاری از رسانه ها تمایل چندانی نسبت به انتقاد از او از خود نشان ندادند. حالا او رفته و یارانش مانده اند.

اختصاصی حرف تازه – این روزها انتصاب ارسلان زارع به عنوان استاندار غیر بومی جدید گیلان و البته «فرزند خوانده» نامیدن آستارا توسط حسن رستم زاد فرماندار غیربومی این شهرستان به سوژه داغ بسیاری از محافل تبدیل شده است.

اما اگر کمی به عقب بازگردیم به این نتیجه می رسیم که هر دو فرد یاد شده مدیران دوران مصطفی سالاری استاندار سابق گیلان هستند. سالاری همان فردی است که نگاهش به استان گیلان، ظاهرا پله کردن این استان برای رسیدن به راس تامین اجتماعی بود اما به علت حضور برخی افراد در کنارش، بسیاری از رسانه ها تمایل چندانی نسبت به انتقاد از او از خود نشان ندادند. حالا او رفته و یارانش مانده اند.

سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی کشور شده و فردی که او یکباره بهمن ماه سال گذشته تا معاونت استانداری گیلان ارتقا داده بود به عنوان استاندار جدید گیلان انتخاب شده است اما هنوز هم کمتر کسی به نقش سالاری در این انتصاب می پردازد. 

این تنها یادگار سالاری نبود! او بهمن ماه سال گذشته حسن رستم زاد را نیز با پیشنهاد خود به فرمانداری شهر استراتژیک آستارا رساند. رستم زاد همان فردی است که حالا در اظهاراتی تاسف بار آستارا را فرزنده خوانده گیلان می خواند؛ آن هم در شرایطی که اختلافات بر سر اینکه آستارا در گیلان بماند یا جدا شود بالا گرفته است.

البته نمی توان انتظار داشت سالاری به عنوان فردی که از جنوب کشور به گیلان آمده است دلش برای استانمان بسوزد. سالاری آمد و به نظر می رسد گیلان را به پله ترقی برای خود تبدیل کرد و رفت و گرفتاری های دوران مدیریتی اش را برایمان به یادگار گذاشت. حالا ما مانده ایم و استانی که این روزها بین مدیرانی قسمت می شود که شاید خودشان هم باورشان نشود در چنین جایگاهی قرار گرفته اند…