اندر احوالات شهرداری رشت در بحران ناشی از تنها نیم متر برف!

سازمان خدمات موتوری منحل؛ منطقه پنج در انتظار شهردار!

حرف تازه – در یک هفته اخیر هشدار های رسیده از سازمان هواشناسی و رسانه های استان، خبر از برف و سرمای شدیدی می داد و انتظار می رفت با آمادگی به مراتب بهتری به استقبال این برف زمستانی برویم. روزهای گذشته بعد از تشکیل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان همه دستگاه ها آمادگی خود را برای […]

حرف تازه – در یک هفته اخیر هشدار های رسیده از سازمان هواشناسی و رسانه های استان، خبر از برف و سرمای شدیدی می داد و انتظار می رفت با آمادگی به مراتب بهتری به استقبال این برف زمستانی برویم. روزهای گذشته بعد از تشکیل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان همه دستگاه ها آمادگی خود را برای حل این بحران اعلام کردند. شب گذشته با شروع بارش برف اما آنچه شاهد بودیم، مختل شدن شهر رشت بعد از تنها چند ساعت از آغاز بارش برف بود. اختلالی که نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی را به مصاحبه واداشت و وی از عدم مدیریت صحیح بحران در شهر رشت به شدت انتقاد کرد. 

اما با بررسی بیشتر وضعیت شهرداری رشت به موضوعات تاسف باری برمیخوریم که شاید نشان از سیاست زدگی در این نهاد مسئول دارد. در حالی که محلات و معابر بسیار مهم شهر رشت از جمله مبادی ورودی شهر، جاده تهران و مسکن مهر با هزاران خانوار در منطقه پنج قراردارد؛ شهردار رشت در کوران رسیدگی به موضوع استیضاح خود، در اقدامی عجیب و شتابزده شهردار منطقه پنج را عزل و شخصا مدیریت آن را برعهده گرفت!! و پس از گذشت چندین روز هنوز هیچ مدیری برای این منطقه معرفی نکرده است! باید از شهردار توسعه گرا و مقتدر شهر رشت جناب آقای ثابت قدم! پرسید در حالی که هنوز هم هیچ مدیری برای این منطقه منصوب نکردید دلیل این شتابزدگی در عزل مدیر منطقه در همان روزهای استیضاح و در نتیجه آشفتگی در خدمات این منطقه چه بوده است؟!! که امروز شاهد مسدود شدن خیابان های مسکن مهر و ورودی شهر رشت باشیم؟!!

شهردار رشت در حالی که هیچ مصوبه ای از  شورای محترم شهر مبنی بر انحلال سازمان خدمات موتوری، تنها سازمان متولی مدیریت ماشین آلات بخصوص در مواقع بحران، نداشت در هفته های گذشته به یکباره این سازمان را منحل و شهرداری را به شوک دیگری فرو برد تا امروز این سوال را از شهردار توسعه گرا بپرسیم که ده ها ماشین سنگین شهرداری رشت در روز بحران تحت مدیریت کدام زیرمجموعه شهرداری رشت در حال فعالیتند که اینچنین در مقابل یک بارش چند ساعته و نیم متری برف با مشکل مواجه شده اند؟! و اینکه مقایسه کنند سال های قبل با مدیریت این سازمان کدام خیابان های شهر رشت با این حجم از برف چندساعته مسدود شده بود؟! 

در حالی که ساعت های پایانی این برف و سرما را تجربه میکنیم اما باز هم از مدیران استانی و شورای محترم شهر رشت پرسید آیا برخی تصمیمات را نباید بازی ها و تسویه حساب های سیاسی در شهرداری رشت دانست؟ و اگر چنین است این تصمیمات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ که امیدواریم اصلا چنین موضوعی وجود نداشته نباشد. آیا عدم مدیریت صحیح بحران امروز در شهر رشت ناشی از اقتدارگرایی شهردار رشت نمی باشد؟ که بدون توجه به توصیه های دیگران گاهی به صورت فردی تصمیم می گیرد؟ دلیل انحلال سازمان خدمات موتوری متولی اصلی مدیریت بحران در شهرداری بدون مصوبه شورا چیست؟ اگر تعداد ماشین آلات شهرداری جوابگوی نیاز های این شهر نیست آیا نمی توانستید به جای بسیاری از هزینه هایی که اولویت چندانی نداشتند بر ماشین آلات خدماتی شهرداری رشت بیفزایید؟ 

در پایان باید دید آیا شهرداری از سایر شهرهای کشور با تقدیم قطعه آهنگی  پیرامون بحران برف و تلاش های شهردار رشت در حل این بحران تلاشی مثمر ثمر در راستای تسکین مردم شهر رشت خواهد داشت یا خیر!!!