ساخت دکور بازیافتی «خندوانه» برای اولین بار در دنیا

حرف تازه : رامبد جوان مجری «خندوانه» با اشاره به دکور این برنامه توضیح داد: در این برنامه از درهای بطری و کاسه های یک بار مصرف در طراحی صحنه استفاده شده است و برای اولین بار در دنیاست که دکور برنامه ای با مواد بازیافتی ساحته می شود. ما در این ایده پردازی از جایی […]

حرف تازه : رامبد جوان مجری «خندوانه» با اشاره به دکور این برنامه توضیح داد: در این برنامه از درهای بطری و کاسه های یک بار مصرف در طراحی صحنه استفاده شده است و برای اولین بار در دنیاست که دکور برنامه ای با مواد بازیافتی ساحته می شود. ما در این ایده پردازی از جایی کمک نخواستیم، خودمان فکر کردیم و خودمان هم ایده مان را اجرای کردیم.

در ادامه بهراد جوانبخت مدیر هنری، طراح دکور و لوگوی «خندوانه» روی صحنه ظاهر شد و در توضیح دکور برنامه توضیح داد: همه می دانند که دغدغه جوان و تیم وی این بوده است که زباله نسازیم و من خواستم این مساله را درونی کنیم و در یک اثر هنری از آن بهره بگیرم. آثار هنری با این مضمون در دنیا ساخته می شود تا عمق فاجعه به مردم نشان داده شود. ما تحقیقاتی در این زمینه داشتیم و متوجه شدیم که پلاستیک مقاوم ترین عنصر در بازگشت به طبیعت است.

وی یادآور شد که ساخت این دکور در حدود دو ماه برای تحقیقات و دو ماه برای اجرا زمان برده است.

جوان به همراه این طراح دکور سراغ دکورهای مختلف برنامه رفتند و یک کفشدوزک را که با درب قوطی و یک نیلوفر آبی که با نی و قاشق و چنگال پلاستیکی ساخته شده بود نمایش دادند.

مهر