مراسم رونمایی از کتاب ساحل ، رادیو، تاکسی برگزار شد؛

ساحل فیلسوف: از طرف مسئولین حمایت زیادی نشدم / عاقل منش : چرا کتاب هدیه نمی دهیم؟

حرف تازه – مراسم رونمایی از کتاب ساحل، رادیو، تاکسی با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقمندان در سالن رحمدل مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد. محمدحسن عاقل منش از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در اسلام […]

حرف تازه – مراسم رونمایی از کتاب ساحل، رادیو، تاکسی با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقمندان در سالن رحمدل مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد.

محمدحسن عاقل منش از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در اسلام تاکید کرد و افزود: دین و تاریخ ما بر مسئله کتاب و کتابخوانی ارج نهاده است. در معجزه جاوید مکتب ما (کتاب آسمانی قرآن کریم) ۲۵۵ بار کلمه کتاب آمده است. اولین سوره ای که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد علق است که با اقرا (بخوان) آغاز شده که نشان دهنده توجه جدی اسلام بر مسئله کتاب و کتابخوانی است.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: فرهنگ محوری ترین برگ هویت یک ملت و یکی از راههای توسعه فرهنگ توجه به مسئله کتابخوانی می باشد. در این موارد چند راهکار مورد نظر است. بطور مثال خانواده که مهم ترین نهاد جامعه است، نقش جدی در این زمینه دارد. خانواده ها در سوق دادن فرزندان خود به کتاب باید بیشتر توجه کنند. همچنین معلمان در مدارس خیلی می توانند در علاقه کودکان و کتاب خوان شدن آنها موثر باشند. چرا در جشن ها و مراسماتی مثل تولد و… ما کتاب هدیه نمی دهیم. همه اینها از نکاتی است که می تواند در اشاعه این فرهنگ موثر باشد.

_ کتابی حاصل دل گفته هایی برای رادیو

ساحل فیلسوف مولف کتاب در این مراسم بیان اینکه سالهاست از شنوندگان حرفه ای رادیو گیلان هستم افزود: من روزانه با چندین برنامه رادیویی به صورت پیامکی و تلفنی در ارتباط هستم و تقریبا در همه این برنامه ها مشارکت دارم.

وی خواستار توجه جدی مسئولین به قشر زحمتکش رانندگان تاکسی و کتاب رادیو، ساحل، تاکسی را حاصل گفته هایش در طی این سالها  رادیو گیلان دانست.

فیلسوف افزود: من به عنوان فعال فرهنگی هنری در این سالها فعالیت های متعددی داشتم، ولی از طرف مسئولین حمایت زیادی چه از لحاط مالی و چه معنوی نشدم.

انوش نصر هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر و تلویزیون گیلان هم طی سخنان کوتاهی گفت: اگر هرکسی با خود به این نتیجه برسد که من نمی دانم و برای جبران ندانسته هایم باید کتاب بخوانم اتفاق خوبی در حوزه کتاب رخ خواهد داد. توجه و حمایت جدی از افرادی مثل فیلسوف می تواند دلگرم کننده باشد.

_چرخه مهربانی ترویج دهنده فرهنگ کتابخوانی

علی علیپور از بازیگران تئاتر و تلویزیون گیلان که با دوچرخه اش به نقاط مختلف استان می رود و کتاب هدیه می دهد نیز بطور نمادین در این مراسم حضور پیدا کرد و با استقبال خوب مردم و مسئولین مواجه شد.

او ابراز امیدواری کرد با حمایت از حرکت فرهنگی اش بتواند گام های موثری در گسترش کتاب و کتابخوانی بردارد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از کتاب فوق، به دست دو تن از پدران شهدای مدافع حرم رونمایی شد.

گزارشی از: اکبر حیدرپور – شمال ما