رضا رسولی :

زیرگذر شهید رجایی از نتایج شیرین شورای چهارم است / کوچکی نژاد یک دستور بزرگ برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی رشت گرفت

حرف تازه : صبح امروز در مراسم رونمایی از ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در رشت، رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت دقایقی به سخنرانی پرداخت. رسولی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم همدوش و همراه یکدیگر منشا خدمات بهتر و کیفی تری در رشت […]

حرف تازه : صبح امروز در مراسم رونمایی از ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در رشت، رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت دقایقی به سخنرانی پرداخت.

رسولی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم همدوش و همراه یکدیگر منشا خدمات بهتر و کیفی تری در رشت باشیم گفت: متاسفانه به خاطر کم کاری های سال های گذشته از گرفتن خدمات در خور شان مردم رشت محروم مانده ایم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت افزود: امروز آمده ایم از تلاش بیش از یکساله رونمایی کنیم و آن هم پایان دادن به گورستان اتوبوس های رشت است.

وی با اعلام اینکه سالهای سال تعداد زیادی اتوبوس در پارکینگ اتوبوسرانی و بعد هم ترابری رشت رها شده بودند تصریح کرد: در مجموعه مدیریت شهری از همان ابتدای شورای چهارم این موضوع مطرح و به طور جدی پیگیری شد.

رسولی در ادامه به تصادف فرامرز جمشیدپور که در راستای پیگیری این موضوع پیش از این در مسیر سفر به تهران دچار سانحه جدی رانندگی شده بود و خوشبختانه برای خودش اتفاق بدی نیفتاد اشاره کرد و گفت: رفت و آمد های متعددی از سوی مسئولین به تهران صورت گرفت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پشتیبانی جدی جبار کوچکی نژاد از این موضوع اظهار داشت: این پشتیبانی ها سبب شد که این موضوع به نتیجه برسد و بر کسی هم پوشیده نیست. امسال برای اولین بار شاهد همکاری شورا و نمایندگان در این سطح بوده ایم و شاید این کم کاری شورای چهارم بوده است.

رسولی با بیان اینکه باید این همکاری را به فال نیک بگیریم افزود: از مهندس کوچکی نژاد نماینده رشت به طور ویژه تشکر می کنم که با پیگیری ها و از جمله حضورشان در سازمان همیاری ها یک دستور بزرگ را بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی رشت گرفتند.

وی ادامه داد: با تدابیری که اندیشیده شده است امیدوارم بتوانیم به یک رکورد مناسب در طول چند سال گذشته به لحاظ تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی برسیم و طبق تفاهم نامه هر ماه ۲۰ اتوبوس بازسازی شده تحویل بگیری که تا پایان سال مجموعا ۱۰۰ اتوبوس خواهد شد.

رضا رسولی به خریداری اتوبوس های جدید نیز اشاره داشت و افزود: باید خرید اتوبوس های جدید و افزودن آن به ناوگان در اولویت شهرداری قرار بگیرد تا مناطق و محلات کم برخوردار تر که با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجهند با مشکلات دسترسی و وسایل حمل و نقل عمومی روبرو نباشند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه راهی به جز تکیه بیشتر به سیستم حمل و نقل عمومی برای رفع مشکلات ترافیکی شهر وجود ندارد گفت: فاصله قابل ملاحظه ای با استانداردها داریم.

وی با اشاره به سهم ۴ تا ۸ درصدی اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی رشت خاطر نشان کرد: باید با اراده مشترک این سهم افزایش پیدا کند و دغدغه و تلاش سه ساله شورا و کمیسیون نیز همین بوده است.

رسولی با اعلام اینکه قطعا همه ما دوست داریم تمام اتوبوس های شهر نو باشند نصریح کرد: متاسفانه این مسائل نتیجه کم کاری های گذشته است و امروز باید خرسند باشیم که حرکتی رو به جلو اتفاق افتاده است.

وی همچنین با اعلام اینکه دستان سید رضا موسوی روزان را می بوسم تصریح کرد: او همیشه و در همه حالات با دغدغه، جدی و در حال تلاش برای رسیدن به نتایج مثبت و رفع مشکات ترافیکی همراهی کرده است.

رسولی زیرگذر شهید رجایی را از نتایج شیرین شورای چهارم توصیف کرد و اذعان داشت: متاسفانه شیطنت هایی وجود دارد و نمونه آن اتفاق ساعت ۴ صبح این زیرگذر بود که با شیطنتی کودکانه پمپ را از مدار خارج کردند. البته با هوشیاری مراجع نظارتی این مساله روشن و برطرف شد و صراحتا اعلام می کنم که هیچ مشکل فنی در این زیرگذر وجود ندارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت اعضای شورا را افرادی مطلع خواند و افزود: مدیریت شهری با سخت ترین شرایط و بحران مالی که تازگی هم ندارد به کار خود ادامه می دهد و با کم کاری ها و رکودی مواجه است که سالهای سال خلاف ساختمانی را به بزرگترین منابع درامدی تبدیل کرده است.

رسولی خلاف ساختمانی را فروش کیفیت زندگی مردم دانست و عنوان کرد: امروز کارکردن در این شهر بسیار سخت است اما اراده عقلانی مسئولین این شهر برای توسعه رشت جدی است و تلاش شورا، شهرداری، نمایندگان عالی دولت، نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی است برای انجام حجم انبوهی از کارها ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه امروز مسئولین رشت از تمام منم ها و خودنمایی ها و خطو مرز های سیاسی برای تحقق اهداف توسعه می گذرند و در کنار هم قرار دارند اظهار داشت: نتیجه این همکاری ها را در آینده نزدیک خواهیم دید. امیدوارم زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتوانیم خادمانی دلسوز باشیم و در سایه همدلی و پشتکار و تلاش هرچه بیشتر بتوانیم شهر و مملکت بهتری برای زندگی فرزندانمان بساریم.

رضا رسولی در پایان به موضوع بازرسان خطوط تاکسیرانی پرداخت و گفت: گاهی تلاش شما عزیزان دیده نمی شود اما ما که در این حوزه مشغولیم از تلاش های شما در سرما و گرما آگاهیم و می دانیم که شما همیشه در صحنه حاضرید. با اینکه تلاش های زیادی شده است اما قرارداد و دریافتی های این عزیزان انجام نشده است و از شهردار رشت و مدیر عامل سازمان حمل و نقل می خواهم با ضرب الاجلی دو هفته ای از محل ارزش افزوده در ماه آینده مطالبات این عزیزان پرداخت شود تا بیش از این شرمنده آنها نباشیم.