زیباترین قلعه های نزدیک مونیخ آلمان

شهر مونیخ (به آلمانی München) پایتخت استان بایرن و شهری در جنوب شرقی آلمان است. این شهر پس از برلین و هامبورگ به عنوان سومین شهر بزرگ آلمان شناخته می‌شود. مونیخ در کرانه‌ی رودخانه‌ی ایسار و شمال رشته‌کوه آلپ قرار دارد و یکی از زیباترین مراکز تفریحی جهان است. این شهر پر از هتل‌های لوکس، موزه‌های جذاب، کلیساهای قدیمی و قلعه‌های تاریخی باارزش مانند قلعه‌ی باروک شولز نیمفنبورگ و قلعه‌ی قرن چهاردهمی زریدنز است. همچنین در نزدیکی مونیخ چندین قلعه‌ با معماری بسیار خاص وجود دارد.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، با ما همراه باشید تا با دیدنی‌ترین قلعه های شهر مونیخ آشنا شویم.

زیباترین قلعه های نزدیک مونیخ آلمان

  • قلعه پرون(Prunn Castle)

قلعه پرون(Prunn Castle) در ۱۲۰ کیلومتری شمال شهر مونیخ قرار دارد. این قلعه‌ی قرن سیزدهمی با معماری سبک گوتیک خود، یک نسخه‌ی تاریخی از یک حماسه‌ی کلاسیک آلمانی محسوب می‌شود. قلعه پرون بر فراز دره‌ی رودخانه‌ی آلتمول(Altmühl) با ارتفاع بیش از ۳۰۰ فوت، قرار دارد و از سه طرف توسط صخره‌ها محافظت می‌شود. در گذشته ساختمان‌هایی در اطراف این قلعه وجود داشتند که امروزه از بین رفته‌اند.

از جذاب‌ترین بخش‌های قلعه پرون می‌توان به دکور قرون وسطایی و اسب‌های سفید نقاشی شده در طرفین کاخ اشاره کرد. گفته می‌شود این اسب‌ها نشان‌دهنده‌ی شوالیه‌های توتونی (سه نظام صلیبی معروف) هستند. قلعه پرون یکی از زیباترین قلعه‌های شهر مونیخ آلمان است و ارزش بازدید دارد. ساعات بازدید از قلعه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر اعلام شده است. همچنین بازدیدکنندگان این قلعه علاوه بر بازدید از خود بنا، می‌توانند از دیدن منظره‌ی پانورامای خیره‌کننده‌ی اطراف هم لذت ببرند.

قلعه های شهر مونیخ

  • قلعه اشلوس هرنچیمزی(Schloss Herrenchiemsee)

در حدود ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی مونیج یک دریاچه‌ی زیبا به نام چیمزی(Chiemsee) وجود دارد. در وسط این دریاچه جزیره‌ای دیده می‌شود که یکی از زیباترین قلعه های شهر مونیخ آلمان یعنی قلعه اشلوس هرنچیمزی(Schloss Herrenchiemsee) بر روی آن ساخته شده است.

در این جزیره قبلا یک صومعه‌ی آگوستینی وجود داشت اما لودویگ دوم(پادشاه بایرن از ۱۸۴۵ تا ۱۸۸۶ میلادی) در سال ۱۸۷۳ این منطقه را خرید و تبدیل به یک اقامتگاه(با نام قصر قدیمی) کرد. از سال ۱۸۷۸ به بعد، لودویگ دوم کاخ هرنچیمزی را براساس الگوی کاخ ورسای ساخت. این ساختمان آخرین پروژه‌ی او بود که ناتمام ماند.

امروزه کاخ هرنچیمزی با کاخ‌ها، باغ‌ها و دریاچه‌های خود برای عموم قابل دسترسی است. اگر علاقه‌مند به دیدن این کاخ باشید می‌توانید همراه با تورهای مخصوص از اتاق‌های رسمی بنا بازدید کنید. این اتاق‌های زیبا با دکوری از طلا و پرتره‌های مشهور جهان تزئین شده‌اند.

  • قلعه تراسنیتز(Trausnitz Castle)

قلعه تراسنیتز(Trausnitz Castle) در فاصله‌ی ۷۴ کیلومتری از شهر مونیخ در لندشوت قرار دارد. این قلعه‌ی قرن سیزدهمی در سال ۱۲۰۴ توسط دوک لودویگ اول ساخته شده است و این روزها یکی از زیباترین قلعه های شهر مونیخ آلمان محسوب می‌شود.

قلعه تراسنیتز از سال ۱۲۵۵ تا ۱۵۰۳ محل سلطنت پادشاهی بایرین بود. در دوره‌های مختلف بازسازی‌ها، تغییرات زیادی را در این قلعه به وجود آوردند. به همین علت امروزه می‌توان سبک رنسانس آلمانی، فوذ فلورنتین و حتی تغییرات مربوط به قرن نوزدهم را در این ساختمان مشاهده کرد. با این وجود هنوز هم قلعه تراسنیتز اصالت و زیبایی خود را حفظ کرده است.

از قسمت‌های قابل توجه این قلعه می‌توان به برج تراس، تالار سفید( ناتمام مانده) و تالار شوالیه‌ها اشاره کرد. امروزه تالار شوالیه‌ها به محلی برای ضیافت‌ها تبدیل شده است. همچنین اگر خودتان را به بالای برج تراس برسانید می‌توانید منظره‌ی زیبای شهر لندشورت را از آن بالا تماشا کنید. قلعه تراسنیتز مونیخ در تابستان از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و در زمستان از ۱۰ صبح تا ۱۶ عصر برای بازدید عموم باز است.

قلعه تراسنیتز

  • قلعه نورمبرگ(Nuremberg Castle)

قلعه نورمبرگ(Nuremberg Castle) مجموعه‌ای از ساختمان‌های مستحکم قرون وسطایی است که در شهر نورمبرگ بر روی یک خط‌الرأس ساخته شده‌اند. شهر نورمبرگ بیشتر به خاطر پرونده‌های جنایی و نظامی پس از جنگ جهانی دوم مشهور است اما این شهر در قرون وسطی هم از اهمیت بالایی برخوردار بود و نقش برجسته‌ای برای امپراتوری روم داشت.

بخشی از قلعه نورمبرگ در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است. امروزه این بخش در مرکز قدیمی شهر قرار دارد. از برجسته‌ترین بخش‌های این قلعه می‌توان به کلیسای رومی و چاهی اشاره کرد که در گذشته منبع اصلی تأمین آب قلعه بوده است.  به طور کلی قلعه نورمبرگ را می‌توان یکی از زیباترین قلعه‌های شهر مونیخ آلمان دانست که سه بخش اصلی شامل قلعه امپراتوری، قلعه بورگریوز و ساختمان‌های کنار شهر امپراتوری دارد. این قلعه در تابستان‌ها از ۹ صبح تا ۶ عصر و در زمستان‌ها از ۱۰ صبح تا ۴ عصر باز است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند.

  • (Linderhof Palace)

قصر لیندرهوف(Linderhof Palace) یکی دیگر از زیباترین قلعه های شهر مونیخ است که در ۱۰۰ کیلومتری این شهر و در منطقه‌ی ابرامرگو(Oberammergau) قرار دارد. این قلعه در میان سه قلعه‌ی ساخته شده توسط پادشاه لودویگ دوم کوچک‌ترین است و تنها قلعه‌ای است که در زمان حیات او تکمیل شده است. لودویگ دوم از سال ۱۸۷۶ تا زمان مرگ بیشتر اوقات خود را در این قصر زندگی می‌کرد.

قصر لیندرهوف برخلاف قلعه‌های فرانسوی که در قرن نوزدهم رواج پیدا کرده بودند، ساخته شده اما به اندازه‌ی همان قلعه‌ها زیباست. نمای ساختمان در طرف باروک و فضاهای داخلی آن در بالای طرح‌های روکو قرار دارند. یعنی در دکوراسیون داخلی این قلعه‌ی تاریخی از پارچه‌های سنگین و مصالح زیاد استفاده شده است. همچنین به جز خود قصر، باغ‌های قلعه هم از ارزش بالایی برخوردار هستند.

قصر لیندرهوف

  • قلعه هوهنشوانگو(Hohenschwangau Castle)

قلعه هوهنشوانگو(Hohenschwangau Castle) در جنوب غربی مونیج و در نزدیکی مرز اتریش قرار دارد. این قلعه روبروی یکی از زیباترین قلعه های شهر مونیخ یعنی نیوشوان اشتین(Neuschwanstein) قرار دارد و به همین علت آن‌طور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اما قلعه هوهنشوانگو یک بنای قرن نوزدهمی است که ارزش بازدید دارد.

این قلعه توسط پادشاه ماکسیمیلیان دوم، پدر لودویگ دوم ساخته شده و لودویگ کودکی خود را در این قصر گذرانده است. آب‌نماهای بیرونی و سالن‌های زیبای قلعه هوهنشوانگو بسیار دیدنی هستند. همچنین قرار گرفتن این کاخ بر روی سایت صخره‌ای باعث شده منظره‌ی شبانه‌ی آن، فوق‌العاده دیدنی باشد. اگر علاقه‌مند به دیدن این قلعه باشید می‌توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷:۳۰ عصر به این مکان جذاب سر بزنید. جالب است بدانید بازدید از این مکان برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان است.

  • قلعه بورگواسن(Burghausen Castle)

قلعه بورگواسن(Burghausen Castle) یکی دیگر از دیدنی‌ترین قلعه های شهر مونیخ آلمان است که تقریباً ۹۰ دقیقه با این شهر فاصله دارد. این قلعه با طول ۱۰۵۱ متر یکی از گسترده‌ترین مجتمع‌های قلعه‌ای جهان محسوب می‌شود و از این نظر توانسته نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کند.

تپه‌ی قلعه بورگواسن در اوایل عصر برنز سکونتگاه بود، بعدها و  براساس مطالعات در سال‌های قبل از ۱۰۲۵ قلعه‌ای بر روی تپه ساخته شد. در سال ۱۱۶۸ دودمان ویتلسباخ(دودمان اشرافی اهل ناحیه‌ی بایرن آلمان) در این قلعه ساکن شدند و در سال ۱۱۸۰ قلعه زیر نظر دوک اتو اول ویتلسباخ(Duke Otto I of Wittelsbach) توسعه یافت.

این بنا امروزه دارای یک قلعه‌ی مرکزی با یک حیاط در داخل و پنج حیاط در خارج است و گردشگران  زیادی در طول سال از آن بازدید می‌کنند. البته جذابیت این قلعه فقط محدود به بنای تاریخی آن نمی‌شود و هنگام بازدید از قلعه می‌توان منظره‌ی پانورامای زیبایی  را از رودخانه‌ی سالزاک(Salzach) و مرز اتریش تماشا کرد. بازدید از این قلعه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر برای عموم آزاد است.

  • قلعه نیوشوان اشتین(Neuschwanstein Castle)

قلعه نیوشوان اشتین(Neuschwanstein Castle) یکی از دیدنی‌ترین قلعه های شهر مونیخ است که به دلیل چشم‌انداز کاریزماتیکش گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این قلعه بر روی تپه‌ای ناهموار نزدیک به روستای هوهن شوآنگائو(Hohenschwangau) واقع شده  و دارای سبک معماری رمانِسک است.

قلعه نیوشوان اشتین در قرن نوزدهم توسط پادشاه لودویگ دوم  و با استفاده از وجوه شخصی ساخته شد و بلافاصله پس از مرگ او، درهای قلعه به روی عموم باز شد. در طراحی این قلعه از اپراهای واگنر الگوبرداری شده و در تمام قسمت‌های آن مانند کف‌پوش‌های موزاییکی، آثار هنری روی دیوارها، پرتره‌ها، لوسترها و دیگر لوازم می‌توان شور، نشاط و شادابی را به وضوح مشاهده کرد.

تحسین‌برانگیزترین قسمت‌های این قلعه شامل اتاق خواب پادشاهان و سالن خواننده‌ها است. این قسمت‌ها به زیبایی رنگ‌آمیزی شده‌اند و بسیار دیدنی هستند. در واقع طراحی این قلعه به قدری مسحورکننده است که والت دیزنی با الهام از آن، قلعه‌های خود را طراحی کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر از این بنای بی‌نظیر بازدید کنند.

قلعه نیوشوان اشتین

  • قصر موزه‌ی رزیدنس مونیخ(Residence museum)

قصر موزه‌ی رزیدنس مونیخ(Residence museum) در گذشته کاخ سلطنتی سابق پادشاهان ایالت باواریای آلمان بود. این کاخ یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین قلعه های شهر مونیخ است و امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند از معماری بی‌نظیر و تزئینات تماشایی اتاق‌های آن بازدید کنند.

کاخ رزیدنس در سال ۱۳۸۵ میلادی به عنوان یک قلعه‌ی کوچک بنا شد. اما تا سال ۱۹۱۸ این ساختمان توسعه یافت و به محل اقامت و حکومت یکی از خاندان‌های محلی آلمان تبدیل شد. اما جنگ جهانی دوم رزیدنس را تقریباً به طور کامل ویران کرد. بعدها و در بین سال‌ها ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۷ کاخ مجدداً بازسازی و در نهایت به عنوان موزه بازگشایی شد.

قصر موزه‌ی رزیدنس مونیخ نزدیک‌ترین و در دسترس‌ترین مکان توریستی برای هر گردشگری است که در مونیخ اقامت دارد. علاقه‌مندان می‌توانند در تابستان‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و در زمستان‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر از این بنای باشکوه بازدید کنند.

  • (Nymphenburg Palace)

کاخ نیمفِنبورگ(Nymphenburg Palace) در مونیخ، یک کاخ سلطنتی است که در گذشته اقامتگاه تابستانی دودمان ویتلسباخ بود. نام این کاخ از واژه‌ی یونانی «نیمف» به معنی موجوداتی زیبا و افسونگر که انسان‌ها را جادو می‌کنند گرفته شده است. کاخ نیمفِنبورگ با وسعتی حدوداً ۲۰۰ هکتار در بین سال‌های ۱۶۶۴ تا ۱۶۷۵ ساخته شده و طراحی آن به عهده‌ی معمار ایتالیایی «آگوستینو بارلی» بوده است.

بنای اولیه‌ی این کاخ کوچک‌تر از بنای امروزی بود اما در زمان سلطنت ماکسیمیلیان دوم کاخ و باغ‌های آن گسترش یافتند و به قصر امروزی تبدیل شدند. نیمفِنبورگ دارای سه عمارت به نام‌های پاگودنبورگ، بسادنبورگ و آمالینبورگ است.

ساعات کاری این کاخ از آوریل تا اکتبر، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و از ۱۶ اکتبر تا مارس، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ عصر است. توجه داشته باشید که هیچ راهنما و توری در این کاخ وجود ندارد و بازدیدکنندگان در صورت تمایل می‌توانند از راهنمای صوتی به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، چینی (ماندارین) و ژاپنی استفاده کنند.کاخ نیمفِنبورگ

جمع‌بندی درباره زیباترین قلعه های شهر مونیخ آلمان

در این مقاله ۱۰ تا از زیباترین قلعه های شهر مونیخ آلمان را معرفی کردیم. موارد معرفی شده برخی از قلعه‌های سلطنتی مونیخ هستند که هنگام سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. بدون شک قدم زدن در میان قسمت‌های مختلف این قلعه‌ها و تماشای آثار بر جای مانده از دوران گذشته، شما را با تاریخ و فرهنگ واقعی بایرن آشنا می‌کند.