زنگ روز رشت در دبستان شهید نواب صفوی نواخته شد

زنگ روز رشت به مناسبت ۱۲ دی در دبستان دخترانه شهید نواب صفوی نواخته شد.

حرف تازه – زنگ روز رشت صبح امروز با حضور سرپرست شهرداری رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت و جمعی از مدیران شهرداری در دبستان دخترانه شهید نواب صفوی نواخته شد.

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت در این مراسم با تبریک ۱۲ دی روز رشت در جمع دانش آموزان اظهار داشت: روز رشت را به شما آینده سازان و مردم خوب رشت تبریک می گویم.

وی با تاکید براینکه باید زبان گیلکی را ترویج دهیم و این مهم می تواند از مدارس شکل گیرد بیان کرد: زبان گیلکی بیانگر ریشه و فرهنگ مردم گیلان است و باید آن را برای آیندگان باقی بگذاریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت خطاب به دانش آموزان گفت: شهر متعلق به شما آینده سازان است و باید با تمامی امکانات در جهت عمران و آبادانی شهر تلاش کنیم.

عاقل منش با اشاره به برنامه های مجموعه شهرداری رشت برای روز رشت عنوان داشت: به مناسبت روز رشت امروز اتوبوس های شهری برای شهروندان رایگان بوده و همچنین شهروندان می توانند به صورت رایگان از موزه رشت بازدید کنند و بهای سینماهای رشت نیز به صورت نیم بها درنظر گرفته شده است.

 

وی در پایان یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای نهضت مشروطه را گرامی داشت.

قربان نژاد رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو رشت در این مراسم با قدردانی از مجموعه شهرداری رشت برای برگزاری مراسم روز رشت اظهار کرد: بسیاری از شهرها برای گرامیداشت و ترویج فرهنگ و آداب رسوم خود روزی را به نام خودشان نامگذاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در روز رشت می توانیم با فرهنگ و آداب رسوم رشت بیشتر آشنا شویم و آن را به دیگران منتقل کنیم.

اخلاقی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم با تبریک روز رشت گفت: به مناسبت روز رشت در کنار یکدیگر جمع شده ایم تا به خود یادآوری کنیم چه شهر زیبایی داریم.

در ادامه جمعی از دانش آموزان به اجرای سرود به گویش گیلکی پرداختند و همچنین با حضور علی بهارمست سرپرست شهرداری، عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت و جمعی از مدیران شهرداری رشت از دانش آموزان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت و جمعی از مدیران شهرداری رشت حضور داشتند.