تعامل دستگاه ها به سبک آب منطقه ای گیلان؛

زمین برداشت مصالح تهیه آسفالت شهرداری، به عنوان شالیزار اجاره داده شد؟!

حرف تازه – یکی از عمده ترین مشکلات شهرها عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است که در غیاب آن بارها شاهد موازی کاری و یا عدم هماهنگی دستگاه های خدمات رسان و اجرایی در امور مختلف بوده ایم. در چنین شرایطی ارتقای سطح تعامل بین دستگاه ها و مدیران مربوطه می تواند بخش عمده ای […]

حرف تازه – یکی از عمده ترین مشکلات شهرها عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است که در غیاب آن بارها شاهد موازی کاری و یا عدم هماهنگی دستگاه های خدمات رسان و اجرایی در امور مختلف بوده ایم.

در چنین شرایطی ارتقای سطح تعامل بین دستگاه ها و مدیران مربوطه می تواند بخش عمده ای از مشکلات را کاهش دهد و مردم نیز انتظار دارند مطالباتشان در تصمیمات مسئولین موثر باشد.

آسفالت یکی از بزرگترین مشکلات شهر رشت است و بی تردید تامین مصالح اولیه مرغوب و کم دردسر تاثیر به سزایی در کیفیت نهایی آسفالت اجراشده توسط شهرداری رشت خواهد داشت. راه اندازی مجدد کارخانه های آسفالت شهرداری پس از سالها تعطیلی بارقه های امید را برای بهبود وضعیت آسفالت شهر با هزینه کمتر زنده کرد اما اخیرا شنیده هایی به گوش می رسد که قطعا نگران کننده خواهد بود.

در حالی که پیش از این بارها از ضرورت تسهیل صدور مجوز برداشت و دسترسی به مصالح مرغوب جهت تهیه آسفالت سخن به میان آمده است و گام هایی نیز در راستای تعامل بیشتر دستگاه ها از سوی مدیران شهری برداشته شده اما گفته می شود اخیرا شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان زمینی که سالها توسط شهرداری مورد بهره برداری قرار گرفته است را به عنوان شالیزار اجاره داده است که اسناد مربوطه را در ادامه مشاهده می کنید.

سوال اینجاست که آیا شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان به رقم اجاره یک ساله این زمین شدیدا نیاز داشته و یا دلیل دیگری برای این تصمیم وجود داشته است که از آن بی خبریم؟!

اگر شهرداری نتواند مصالح مورد نیاز را برای تهیه آسفالت در اختیار داشته باشد قطعا شاهد مشکلات بیشتر در حوزه آسفالت خواهیم بود. امروزه ترمیم و اصلاح وضعیت آن به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و از مسئولین انتظار می رود در راستای کاهش این معضل در شهررشت گام بردارند.

آیا آب منطقه ای از این شهر جداست؟ آیا مدیران این شرکت از همین خیابان ها و آسفالت ها عبور نمی کنند و از وضعیت آن اطلاعی ندارند؟! و یا اساسا تصمیمی برای تعامل آب منطقه ای با شهرداری وجود ندارد؟

ناگفته نماند پیش از این نیز مسائلی در خصوص تالاب عینک به وجود آمده بود و اتفاق اخیر باعث شد تا این شائبه به وجود بیاید که ارتباط و تعامل مناسبی میان مدیران شهری و آب منطقه ای به وجود نیامده است.

حرف تازه به طور قطعی این خبر را تایید نمی کند و ضمن امیدواری در خصوص رفع مشکلاتی از این قبیل، آمادگی انتشار پاسخ های احتمالی و توضیحات تکمیلی آب منطقه ای گیلان را دارد.