445 کشته تا این لحظه؛

زلزله ۷٫۳ ریشتری کرمانشاه نیمه غربی کشور را لرزاند

حرف تازه – از ساعت ۲۱:۴۸ شب قبل گزارش هایی از سوی کانال های تلگرامی در خصوص وقوع زلزله در استان های مختلف ایران مخابره شد. بر این اساس زلزله در استان ها و شهرهای پرشماری از نیمه غربی کشور کشور از جمله کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، تهران، مرکزی، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، […]

حرف تازه – از ساعت ۲۱:۴۸ شب قبل گزارش هایی از سوی کانال های تلگرامی در خصوص وقوع زلزله در استان های مختلف ایران مخابره شد.

بر این اساس زلزله در استان ها و شهرهای پرشماری از نیمه غربی کشور کشور از جمله کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، تهران، مرکزی، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، خوزستان، همدان، زنجان، ایلام و … احساس شده است.

در گیلان نیز گزارش ها حاکی از آن است که مردم رشت، لشت نشا، لاهیجان، رودسر، آستانه اشرفیه، خمام، فومن، صومعه سرا و برخی دیگر از شهرها این زمین لرزه را احساس کرده اند اما در گیلان خفیف و بدون خسارت بوده است.

زلزله علاوه بر عراق و غرب ایران در ترکیه، کویت، ارمنستان، اردن، لبنان، عربستان، قطر و بحرین هم حس شده است.

گزارش های دریافتی اولیه حاکی از آن است مرکز زمین لرزه در سلیمانیه عراق و نزدیکی مرز ایران بوده است و منابع مختلف قدرت زلزله را از ۷ تا ۷٫۶ ریشتر تخمین زده اند. 

مرکز لرزه‌نگاری اروپایی-مدیترانه‌ای قدرت زلزله را ۷.۶ ریشتر برآورد کرده و نوشته است مرکز زمین‌لرزه ۲۲ کیلومتری شمال شرق سرپل ذهاب بوده است.

اسکای نیوز نوشت: زلزله‌ای به قدرت ۷.۲ ریشتر سلیمانیه در کردستان عراق را لرزاند.

رویترز: زلزله‌ای به بزرگی هفت کرمانشاه و سلیمانیه را لرزانده است.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر:  زمین لرزه در مرز ایران و عراق رخ داده است. 

گزارش های دریافتی حاکی از آن است ازگل کرمانشاه نزدیک ترین شهر به مرکز زلزله بوده است. همچنین گفته می شود خسارت هایی در سرپل ذهاب و قصر شیرین و ازگله به وجود آمده است.

۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل تلفات زلزله ۷.۳ ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت ۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.

 

اخبار تکمیلی تا ساعت ۱۹ عصر ۲۲ آبان:
آمار کشته شدگان زلزله غرب کشور به۴۴۵ تن رسید…

 

به گزارش حرف تازه تاکنون ۷۱۰۰ مصدوم گزارش شده است.

تخریب ساختمان های  مسکن مهر کرمانشاه 

 

 گروه های خونی منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: افراد دارای گروه های خونی منفی به ویژه o منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

اعزام کادر و تجهیزات درمانی به دستور وزیر بهداشت

با دستور وزیر بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف شدند نسبت به اعزام کادر درمانی متخصص، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و تامین خون مورد نیاز برای مراکز درمانی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.

وضعیت ۴ سد بزرگ غرب کشور نرمال است

میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: با توجه به بزرگی زلزله و مطابق دستورالعمل ها لازم ، بازرسی از سدهای در بازه ۱۲۵ کیلومتر از مرکز زلزله  که شامل سدهای داریان، زیویه، گیلانغرب و دایک گیلانغرب انجام شده است و شرایط نرمال گزارش شده است.

 

این زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و در عمق ۱۱ کیلومتری زمین  در استان کرمانشاه رخ داد.  ازگله در ۲۰۰ کیلومتری کرمانشاه قرار دارد.

۱۱۸ پس لرزه تاکنون ثبت شده است.

 

گزارش های تکمیلی حرف تازه ارسال می شود.

 

زمین لرزه ای به بزرگی ۷ و ۲ دهم ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه شامگاه یکشنبه به ثبت رسیده است. این زمین لرزه در ۵ کیلومتری ازگله، ۲۵ کیلومتری تازه آباد،۳۷ کیلومتری باینگان، ۱۱۲ کیلومتری سنندج و ۱۲۲ کیلومتری کرمانشاه روی داده است. تصاویر زیر خسارت های زلزله به سرپل ذهاب و قصر شیرین را نشان می‌دهدمنبع: ایرنا