زاکانی ، نجابت و خضریان ؛ سه تفنگدار رسانه ای در خانه ملت

علیرضا زاکانی، روح الله نجابت و علی خضریان اسامی نام آشنایی هستند که ظرف چند هفته اخیر مدام روی موج برخی خبرگزاری ها بوده اند و به دلیل حواشی پرشمارشان در این روزها، بیراه نیست اگر آنها را سه تفنگدار رسانه ای در خانه ملت بدانیم.

حرف تازه – علیرضا زاکانی، روح الله نجابت و علی خضریان اسامی نام آشنایی هستند که ظرف چند هفته اخیر مدام روی موج برخی خبرگزاری ها بوده اند. خبرنگاری و فعالیت رسانه ای وجه مشترک این سه نماینده است اما به دلیل حواشی پرشمارشان در این روزها، بیراه نیست اگر آنها را سه تفنگدار رسانه ای در خانه ملت بدانیم.

علیرضا زاکانی مدیرمسئول نشریه پنجره و موسس وب سایت خبری تحلیلی جهان نیوز است. آشنایی و سابقه فعالیت رسانه ای سبب شده زاکانی بسیاری از مواقع سرگرم فعالیت رسانه ای باشد. زمان قابل توجهی، وی یا در حال مصاحبه است یا نشست خبری علیه برخی اشخاص و سازمانها برگزار می کند و یا در حال یادداشت نویسی در سایتها و توییتر است. چنانچه به سایت، کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی او نیز رجوع کنید شاید بیش از آن که اثری از پیگیری مشکلات مردم و حصول نتیجه تلاش برای اخذ اعتبار طرح های بر زمین مانده یا بازدیدهای سرزده از حوزه انتخابیه و دیدار مردمی ببینید حواشی و جنجال های رسانه ای جلب توجه کند. آقای نماینده به سبب سابقه طولانی فعالیت رسانه ای با شیوه های جریان سازی و ایجاد حاشیه نیز آشنایی کامل دارد و امیدواریم این جنجال سازی در رسانه ها برای شهرت طلبی نباشد و او را از پیگیری مطالبات مردمی غافل نسازد و هدف از این مسائل صرفا پیگیری حقوق مردم باشد.

نفر دوم از سه تفنگدار رسانه ای مجلس روح الله نجابت نماینده متولد ۶۸ اهل شیراز است. در سابقه فعالیتهای نجابت هرچه گشتیم مسئولیت قابل توجهی یافت نشد به جز عضویت ایشان در شورای سیاستگذاری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران که البته از یک جوان سی ساله انتظار سابقه چندانی هم نمی توان داشت. به هر ترتیب نجابت با توجه به فعالیت چند ساله در حوزه خبرنگاری و آشنایی با این حوزه، ظاهرا راه زاکانی را می رود و در این مدت نیز با این شیوه توانسته خود را بر سر زبانها بیندازد. باید دید آیا در انتخابات بعدی رای دهندگان در حوزه انتخابیه شیراز به شهرتی که او از راه جنجال سازی نصیبش شده رای خواهند داد یا اگر نتواند پاسخگوی مطالبات عمومی باشد به خاطر عدم پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه او را نقره داغ خواهند کرد؟!

نفر سوم از سه تفنگدار رسانه ای مجلس کسی نیست جز علی خضریان منتخب بیست و چهارم تهران در مجلس شورای اسلامی. خضریان موسس پایگاه خبری «خبرنامه دانشجویان ایران» است و از خرداد سال ۱۳۹۶ تا آذر سال ۱۳۹۸ سردبیر و سپس قائم مقام مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان بوده‌ است. خضریان همان فردی است که در روز افتتاحیه مجلس در توییتی ادعا کرد با مترو به بهارستان رفته تا کنار مردم باشد اما خیلی زود کاشف به عمل آمد آن روز ایستگاه مترو بهارستان تعطیل بوده و آقای نماینده ادعای کذبی را مطرح کرده است. هرچند وی پس از آن اعلام کرد که در ایستگاه بعدی پیاده شده است اما این گاف رسانه ای تا چند روز سوژه رسانه های داخلی و خارجی شد.

شاید دیگر نیاز به توضیح نباشد چرا وقتی برخی از پایگاههای خبری را باز می کنیم نام زاکانی، نجابت و خضریان می درخشد! ظاهرا جنگ روانی و جنجال سازی برنامه روتین سه تفنگدار مجلس است و شاید همانطور که سر زدن هر رفتاری از شاخ های اینستاگرامی جهت جذب فالوئر محتمل است، در عالم سیاست نیز با تفنگداران رسانه ای سروکار داریم که جنجال سازی آنها برای جذب مخاطب و شهرت بیشتر دور از ذهن نیست.

زاکانی ، نجابت و خضریان ؛ سه تفنگدار رسانه ای در خانه ملت

زاکانی ، نجابت و خضریان ؛ سه تفنگدار رسانه ای در خانه ملت