فرماندار فومن در مراسم روز پزشک:

روز پزشک، روز تکریم از فرشتگان نجات است/ دولت همواره به دنبال کاهش هزینه های درمان بوده است

مراسم تجلیل از پزشکان، کارمندان و پرسنل نمونه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن و حجت الاسلام افتخاری نماینده فومن و شفت روز پنجشنبه اول شهریور در سالن اجتماعات شبکه بهداشت فومن برگزار شد.

حرف تازه – مراسم تجلیل از پزشکان، کارمندان و پرسنل نمونه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن و حجت الاسلام افتخاری نماینده فومن و شفت روز پنجشنبه اول شهریور در سالن اجتماعات شبکه بهداشت فومن برگزار شد.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به اول شهریورماه که مصادف با زادروز شیخ الرئیس بوعلی سینا پزشک و حکیم برجسته ایرانی به نام روز پزشک نامگذاری شده و در تقویم به ثبت رسیده است، گفت: روز پزشک را به تمام پزشکان که از ابتدای فعالیت خود به سوگندی که یاد کرده‌اند وفادار بوده اند تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه بی‌شک روز پزشک به معنای حقیقی کلمه روز تکریم فرشتگان نجات است، یادآور شد: همواره قدردان زحمات پزشکان، پیراپزشکان و کارمندان علوم پزشکی هستیم.

وی با بیان اینکه توجه به نظام سلامت و تلاش برای ارتقای آن همواره یک اولویت مهم برای دولت تدبیر و امید بوده است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید مفتخر است که از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اقدامات ماندگار خود نام ببرد که خوشبختانه توانسته هزینه‌های درمان را کاهش دهد به طوری که پرداخت هزینه برای جامعه روستایی  به ۳ درصد رسیده است.

قاسم  نژاد تأکید کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال این است که با همیاری پزشکان به سمت درمان بهتر، موثرتر و کم هزینه تر حرکت کند.

وی با اشاره به آرمان های انقلاب و نظام گفت: باید به جایی برسیم که به گفته رهبر معظم انقلاب « بیمار به جز رنج بیماری، درد و رنج دیگر نداشته باشد».

فرماندار شهرستان فومن یادآور شد: کاهش هزینه های درمان همواره در دستور کار دولت ها بوده است و در دولت یازدهم و دوازدهم این موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است و با وجود تمام محدودیت ها، همچنان بر مواضع خود برای کاهش رنج و آلام بیماران استوار است.

قاسم نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از جامعه پزشکی انتظار می‌رود وقت بیشتری برای ویزیت بیماران بگذارند و بیشتر با بیماران گفتگو کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به پیشگیری به جای درمان گفت: پزشکان و کادر درمانی سرمایه اجتماعی این کشور محسوب می‌شوند. امروزه مؤلفه های بسیاری از بیماری ها از جمله قلبی، عروقی و گوارشی یا سایر امراض مشخص است، بنابراین می توان از سرمایه اجتماعی پزشکان در عرصه پیشگیری از بیماری بهره برد و در راستای افزایش شاخص های سلامت پایدار و ارتقای سطح کیفیت زندگی آحاد مردم گام های بلندی برداشت.