رنگ کردن لباس با قهوه در خانه

در این مطلب نحوه رنگ کردن لباس با قهوه در خانه را به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش قلم آزاد به نقل از حرف تازه ، رنگ کردن لباس با قهوه یکی از روش های عالی و کاربردی است که بسیاری از افراد با استفاده از این روش لباس های قدیمی یا لکه دار خود را ترمیم می کنند. اگر اهل نوشیدنی قهوه باشید، حتما می دانید که لکه این نوشیدنی بسیار ماندگار است و خیلی سخت از بین می رود؛ بنابراین می توانید با استفاده از آن پارچه های مختلف را رنگ کنید. فقط کافی است پارچه را در مایع قهوه بخوابانید.

امکان استفاده از رنگ قهوه برای انواع لباس، از کت تک زنانه اسپرت گرفته تا شلوار، شومیزه و … وجود دارد. مقاومت قهوه در برابر شوینده ها بسیار بالاست به خصوص وقتی به عمق پارچه نفوذ کرده باشد، برای همین باید کاملاً حواستان را حین نوشیدن قهوه جمع نمایید و اگر ناخواسته مقداری از آن روی لباستان ریخت، با استفاده از ترفندهای مناسب لباستان را رنگ کنید تا وجود آن لکه چندان مشخص نباشد.

 رنگ کردن لباس با قهوه

مواد لازم برای رنگ کردن لباس با قهوه

اگر هزینه زیادی برای خرید کت و شلوار زنانه و مردانه یا هر نوع لباس دیگر پرداخته اید، اما از رنگ آن خسته شده اید و مایلید در لباستان تغییراتی ایجاد نمایید. می توانید از مقداری قهوه برای تغییر رنگ لباس خود بهره بگیرید. در واقع استفاده از قهوه تاثیرگذارترین راهکارها برای رنگ کردن لباس هاست که بسیاری از مردم جهان از آن استفاده می کنند. مهمترین مواد و تجهیزات لازم برای رنگ کردن لباس با قهوه عبارت هستند از:

· قهوه دمی یا سریع

· قاشق چوبی

· کاسه بزرگ

· سرکه

رنگ کردن لباس با قهوه

نحوه آماده سازی پارچه و قهوه برای رنگ کردن لباس

پارچه های تمیز در صورت رنگ آمیزی با قهوه جلوه ای بهتر پیدا می کنند، حتی اگر لباسی که مدنظر دارید پارچه زیادی برده باشد چون مانتو عبایی، اما باز هم قبل از انجام رنگ آمیزی با قهوه مطمئن شوید که پارچه کاملا تمیز است.

در ادامه باید کمی رطوبت به لباستان اضافه کنید. اکنون نوبت گذاشتن قابلمه روی گاز و دم کردن قهوه است. افرادی که تمایل به رنگ های تیره تر دارند، باید به سراغ نوشیدنی های دارک و قوی تر بروند. بعد از دم کردن قهوه باید لباس را در قابلمه بخوابانید و برای مدتی به آن استراحت دهید. هر چه زمان استراحت پارچه بیشتر باشد، رنگ بیشتری می گیرد.

رنگ کردن لباس با قهوه

معرفی انواع روش های رنگ کردن لباس با قهوه

روش های مختلفی برای رنگ کردن لباس با قهوه وجود دارد که قبل از رنگ آمیزی حتما باید درباره آنها اطلاعات کاملی داشته باشید:

روش اول رنگ کردن پارچه با ترکیب coffee

۱٫ ابتدا پارچه را مرطوب کرده و آن را داخل کاسه بگذارید (ظرف حتما باید سایز بزرگی داشته و تمام قسمت های پارچه را در خود جای دهد تا نتیجه بهتری به ارمغان بیاید).

۲٫ اجازه دهید قهوه دم بکشد.

۳٫ اکنون قهوه ها را روی لباس بریزید و با استفاده از قاشق چای چوبی به خوبی قهوه را در سرتاسر پارچه پخش کنید تا طیف رنگی یکدست و مناسبی به وجود بیاید.

۴٫ مدتی منتظر بمانید تا رنگ دلخواه تان در پارچه ایجاد شود. هر چه مدت بیشتر منتظر باشید، طیف به وجود آمده تیره تر خواهد بود؛ بنابراین در صورت تمایل به طیف روشن فقط چند دقیقه منتظر بوده و سپس سریع پارچه را از کاسه بیرون بکشید.

۵٫ طیف به وجود آمده برروی لباستان را بررسی کنید. در صورت تایید اقدام به شستشوی آن کرده در غیر این صورت دوباره پارچه را داخل قهوه بخوابانید. توجه کنید که رنگ ایجاد شده برروی لباس بعد از شستشو روشنتر به نظر می رسد.

۶٫ فرآیند برداشتن لباس از داخل کاسه باید به آرامی انجام شود.

۷٫ بعد از گذراندن مراحل بالا، یک ظرف آماده کرده و داخل آن آب داغ به همراه چند قاشق سرکه بریزید.

۸٫ پارچه را داخل ظرف بگذارید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه خیس باقی بماند. بعد از گذشت مدتی آن را آب کشی کرده و به سراغ مرحله بعد بروید (این مرحله باعث می شود تا رنگ ایجاد شده ماندگاری پیدا کرده و کاملا تثبیت شود).

۹٫ بعد از برداشتن لباس از داخل ظرف آن را به صورت کامل بشویید تا تمام مواد اضافه از داخل آن خارج شود. این کار را باید تا زمان شفاف شدن آب خارج شده از لباس ادامه دهید.

۱۰٫ از خشک کن یا اتو استفاده کنید تا تغییرات به وجود آمده بیشتر تثبیت شوند.

رنگ کردن لباس با قهوه

روش دوم ایجاد طرح ابر و باد

بسیاری از افراد برای ایجاد حالتی ابر و بادی در لباسشان به جای صاف پهن کردن آن داخل کاسه، مچاله اش می کنند. برای اینکه نتیجه دقیقا مطابق میلتان شود و پارچه حالتی ابر و بادی به خود بگیرید، توصیه می کنیم که از چندین نوع مختلف قهوه استفاده کنید.

رنگ کردن لباس با قهوه

روش سوم طراحی لباس با قهوه

این روش را به کسانی پیشنهاد می دهیم که بیشتر به جای رنگ آمیزی تمایل به ایجاد طرح دلخواه شان دارند. در واقع طی این راهکار شما ابتدا باید لباستان را کف زمین پهن کنید، سپس نوشیدنی قهوه را به صورت پراکنده در نواحی دلخواه تان بریزید. بعد از گذشت مدتی رنگ به وجود آمده تثبیت می شود و نتیجه کار قطعاً لبخند رضایت را به لب هایتان می نشاند.

اگر می خواهید هر کدام از طرح های به وجود آمده طیف های مختلفی داشته باشند، توصیه می کنیم که از چند نوع نوشیدنی قهوه استفاده کنید.

چرا لباس را با قهوه رنگ کنیم؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که چرا به جای مراجعه به خشکشویی لباس را با قهوه رنگ کنیم؟ انجام این کار چند مزیت مختلف دارد که عبارت هستند از:

عدم نیاز به پرداخت هزینه اضافه

قهوه یکی از نوشیدنی هایی است که این روزها در خانه همه ما تقریبا پیدا می شود؛ بنابراین شما می توانید با تهیه این نوشیدنی برای یک یا چند وعده به خواسته خود برسید و تغییرات دلخواه را برای لباستان با کمترین هزینه ممکن به وجود آورید. انجام این کار در صورت مراجعه به خشکشویی هزینه های اضافه برایتان می تراشد.

ایجاد تغییرات دلخواه

شما می توانید در این روش تغییراتی کاملا دلخواه به وجود آورید. مثلاً طیف رنگی را روشن یا تیره در نظر بگیرید یا حتی فقط در برخی قسمت ها طرح هایی را با نوشیدنی به وجود آورید. انجام این کار در حالت معمولی و با استفاده از روش های دیگر سخت است، به همین دلیل ما استفاده از این نوشیدنی را پیشنهاد می دهیم.

رنگ کردن لباس با قهوه

نکته مهم در رنگ کردن لباس با قهوه

نکته مهم در رنگ کردن لباس با قهوه در صورت به کارگیری هر یک از این روش ها استفاده از آب داغ و سرکه است. در واقع این ترکیب باعث تثبیت شدن تغییرات به وجود آمده می شود، بنابراین حتما بعد از به پایان رساندن مراحل از آن استفاده کنید.

رنگ کردن لباس با قهوه، کاری ساده و بدون هزینه اما نتیجه بخش

رنگ کردن لباس با قهوه کاری ساده و بدون هزینه اما نتیجه بخش بوده و بسیاری از افراد به جای استفاده از متدهای دیگر ترجیح می دهند که از قهوه برای انجام این کار استفاده کنند. رنگ آمیزی با این نوشیدنی به قدری طرفدار پیدا کرده است که بسیاری از مردم ترجیح می دهند که لباس های نو خود را نیز با استفاده از آن رنگ کرده و تغییرات دلخواه شان را روی پارچه به وجود آورند

انجام این کار نیازتان را از پیدا کردن خشکشویی و مراجعه به آن از بین می برد و طی فقط چند ساعت شما را به خواسته تان می رساند؛ بنابراین حتما از این ترفند برای رنگ کردن لباس های قدیمی یا آسیب دیده تان استفاده کنید.