در حاشیه ارائه برنامه مسعود نصرتی؛

رمضانپور کلید رشت را به نصرتی داد فرهام زاهد تا فردا پس گرفت

حرف تازه – ششمین جلسه فوق العاده پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با دستور کار بررسی برنامه های دو نفر باقیمانده از پنج کاندیدای نهایی تصدی پست شهرداری رشت و به ریاست سید امیرحسین علوی صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد. مسعود نصرتی شهردار فعلی قزوین که سابقه انتخاب به عنوان شهردار نمونه […]

حرف تازه – ششمین جلسه فوق العاده پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با دستور کار بررسی برنامه های دو نفر باقیمانده از پنج کاندیدای نهایی تصدی پست شهرداری رشت و به ریاست سید امیرحسین علوی صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد.

مسعود نصرتی شهردار فعلی قزوین که سابقه انتخاب به عنوان شهردار نمونه کشوری را دارد به عنوان آخرین نفر به ارائه برنامه های خود پرداخت (اینجا بخوانید ) و پس از آن اعضای شورا نکات و سوالاتی را مطرح کردند.

احمد رمضانپور نرگسی: امیدوارم گزینه شورا باشید و کلید شهر را به شما بدهیم / اطمینان دارم موفق خواهید شد

احمد رمضانپور نرگسی با تقدیر از برنامه های مسعود نصرتی و شناخت او از وضعیت امروز رشت گفت: مثل کسی که اوضاع را می داند و کاندیدای شهرداری رشت می شود مثل شهیدان عزیزی است که می دانستند در مسیر مین هست اما راهشان را ادامه دادند. به این نتیجه رسیدم که دکتر نصرتی انسانی عملگرا همسو متعادل و کارامد است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به سابقه ۲۷ ساله دکتر نصرتی ۵۰ ساله در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: این یک فضیلت است. این مرد ۸ سال و نیم شهردار قزوین بود و بهترین عملکرد را داشت و به خواست خودش رفت. در گیلان هم دوستان توانمندی داریم که شاید اگر توانمندیشان بیشتر نباشد کمتر هم نیست اما یقین دارم با تجربیاتی که دارید می توانید رشت را مدیریت کنید وامیدوارم گزینه شورای رشت باشید.

رمضانپور نرگسی ضمن تقدیر از زحمات ثابت قدم گفت: آنچه موجب سقوط ثابت قدم از جایگاه شهرداری شد رفتارهای مدیریتی او بود. او کارامد شجاع عملگرا و قدرتمند بود اما رفتار های او مانع ادامه کارش شد. امیدوارم اقتدار شهردار به آن سمت و سو نرود.

وی افزود: رشت نام کلانشهر را یدک می کشد اما بسیاری از مولفه ها را ندارد. از مراکز استان های نزدیک به گیلان هم ده سال عقبیم. گیلانی ها مشکل پسندند. اما اطمینان دارم شما می توانید. موضوع دیگر این است که بر خلاف گفته ها طبق آماری که گرفته ام به عناوین مختلف حدود ۶۰۰۰ نیرو در شهرداری رشت وجود دارد که ما نمی خواهیم بیکار شوند. بچه های همین نظام و انقلابند. برای این افراد برنامه ای دارید؟ امروز شاید شهرداری با یک سوم این جمعیت مدیریت شود. باید از ظرفیت این افراد استفاده و درامدزایی کرد.

رمضانپور نرگسی در سوالی دیگر پرسید: آیا حاضرید معاونی با جایگاهی بالا را در کنار خود بپذیرید؟ یا ترجیح می دهید معاونین در سطوح پایین تری باشند؟ به هرحال ما شما را پذیرفته ایم و با سابقه دیرینه در مدیریت شهری اطمینان دارم موفق خواهید شد و کلید شهر را به شما می دهیم.

فرهام زاهد: اجازه بدهید کلید را تا فردا پس بگیریم

پس از صحبت های احمد رمضانپور نرگسی، فرهام زاهد نکاتی را اشاره کرد و گفت: اجازه بدهید تا فردا کلید را پس بگیریم. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رشت حلال خوبی است افزود: بعضی دوستان در این محلول حل شدند اما دین خود را به آن به خوبی ادا نکردند.

فرهام زاهد با اشاره به اینکه امروز در بعضی حوزه رشت شهر آخرین ها است گفت: رودخانه های رشت آلوده ترین ها هستند. نقطه جوش مردم پایین آمده است و سطح زندگی تنزل پیدا کرده است. 

وی تصریح کرد: با با چهره های تاثیرگذار خود چه کرده ایم که باید شهردار غیر بومی بیاوریم؟ 

زاهد با اشاره به شکل گیری ائتلاف رشتی ها در دوران انتخابات تصریح کرد: این اقدام برای اولین بار در رشت شکل گرفت و شاید تاثیر رسانه ها و مشکلات به وجود آمده بوده است.

وی همچنین بر ظرفیت های منطقه آزاد در توسعه رشت تاکید کرد.

جلال الدین محمد شکریه : تجربه موفقی در اخذ بودجه قابل توجه ملی در قزوین دارید

جلال الدین محمد شکریه نیز با تشکر از برنامه های خوب ارائه شده گفت: برنامه منسجم و جامعی است و بخشی از آن بین المللی است واین یکی از وجوه تمایز با برنامه سایر کاندیداهااست.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور و عضو شورای اسلامی شهر رشت به مشکلات کاسبان محدوده پیاده راه اشاره کرد و گفت: باید طرح جدیدی ارائه شود که در برنامه های شما هم دیده شده بود.

وی همچنین به تجربه اخذ بودجه ملی قابل توجه از سوی نصرتی اشاره کرد و گفت: آیا برای رشت هم در این خصوص برنامه ای دارید؟ امیدواریم این اتفاق در رشت هم تکرار شود.

شکریه همچنین بر ضرورت ارائه برنامه ای برای نسقی سازها تاکید کرد.

محمد حسن عاقل منش: برای موفقیت دکتر نصرتی باید فضایی توام با تعامل در رشت شکل بگیرد

محمدحسن عاقل منش هم با اشاره به فضای آرام و توام با تعامل در قزوین اشاره کرد و گفت: در قزوین در راستای موفقیت دکتر نصرتی چنین فضایی حاکم بود و باید در رشت نیز چنین فضایی حاکم شود.

اسماعیل حاجی پور: شهردار نقش پدر خانواده شهرداری را دارد

اسماعیل حاجی پور هم پرسید: اگر شهردار شوید با اتوبوسی از نیروها می آیید؟ یا با مینی بوس؟ یا سواری؟ و یا تنها می آیید؟ از توانمندی گیلانی ها چگونه بهره می برید؟ 

وی افزود: شهردار نقش پدر خانواده شهرداری را دارد. باید در دل کارکنان جا باز کند تا آنها دلی کار کنند. اگر حقوق نگیرند بنزین تمام می شود و ماشین شهرداری حرکت نمی کند. امیدوارم هرچه صلاح این شهر است اتفاق بیفتد.

فاطمه شیرزاد: خوشحالیم که حقوق و آسفالت را برنامه نمی دانید و وظیفه می دانید

فاطمه شیرزاد هم در خصوص محل اقامت نصرتی پرسید و گفت: آیا در صورت شهردار شدن در رشت سکونت خواهید داشت؟ 

عضو هیئت رئیسه شورا در ادامه به برنامه های خوب نصرتی اشاره کرد و گفت: خوشحالم که آسفالت و حقوق را برنامه نمی دانید و وظیفه شهرداری می دانید.

دکتر نصرتی : روزی که از شهرداری قزوین خداحافظی می کردم هم کارکنان شهرداری گریه کردند هم اعضای شورا / در هر شهری خدمت کنم به همراه خانواده ام اقامت خواهم کرد/ منطقه آزاد فرصتی مناسب برای رشت در مسیر جاده ابریشم است

دکتر مسعود نصرتی هم در پاسخ به این سوالات گفت: رشت توانمندی های فراوانی دارد و اتوبوس و مینی بوسی در خصوص نیروهای همراه در کار نخواهد بود. اما قابلیت بهره برداری از تک چهره های شاخصی که ممکن است در حوزه هایی خاص در کشور حضور داشته باشند وجود دارد و شاید در مجموع ۳ تا ۵ نفر به این شکل به مجموعه اضافه شود.

شهردار سابق قزوین تصریح کرد: باید برای ۶ هزار نیروی شهرداری کار تعریف کنیم. غیر از این راهکاری وجود ندارد. این نگرانی درست است. 

نصرتی همچنین اظهارداشت: بنده هیچ نگرانی از بابت پذیرش افراد توانمند ندارم و ممکن است معاون توانمندتری را در کنار خود داشته باشم.

وی در ادامه بیان کرد: در قزوین از ۴۱ چهره تصمیم گیردنده ۳۵ نفر غیر بومی هستند و همینطور در شهرهای مختلف از جمله رشت در حوزه های مختلف مشاورین غیر بومی به کار گرفته می شوند . افرادی که حرفه ای هستند و به موضوعی ورود می کنند و همه ما به آنها اطمینان می کنیم و طرح تهیه شده آنان را اجرایی می کنیم. بنده معتقدم در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر بحث بومی بودن به تنهایی نمی تواند ملاک باشد. 

مسعود نصرتی در ادامه گفت: باید در نظر داشته باشیم که باید به شهر کمک کرد نه به نصرتی. 

رئیس سابق مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در خصوص ظرفیت منطقه آزاد گفت: این بهترین فرصت برای رشت است. از ۳۹ شهری که در این مسیر هستند ۷ شهر منطقه آزاد دارند و یکی از آنها رشت است. 

نصرتی با تاکید بر اینکه در هر شهری خدمت کنم با خانواده می آیم افزود: رشت و قزوین فرهنگ نزدیکی به هم دارند.

وی با اشاره به صحبت های اسماعیل حاجی پور گفت: قطعا شهردار باید نقش پدر مجموعه را داشته باشد و بنده نیز به این موضوع توجه دارم. روزی که از شهرداری قزوین می رفتم هم پرسنل شهرداری هم اعضای شورای شهر گریه می کردند.

نصرتی در خصوص خلق درامد نیز توضیح داد:راهکارهای مختلفی در این خصوص ارائه کرده ام به عنوان مثال در قزوین کارگروه اقتصادی داشتیم که به لحظه مسائل را رصد می کرد و هر هفته جلسه داشت و ما با شرایط روز برنامه ریزی می کردیم. برنامه های من برای شهرداری قزوین در دوره اول با دوره دوم به همین دلیل متفاوت بود. ضمن آنکه باید مطالبات را نیز وصول کرد و از همراهی بانکها و بنگاههای اقتصادی بهره برد. 

کاندیدای شهرداری رشت گفت: سعی کردم این همگرایی به وجود بیاید و بپذیریم که این کارها در شهر رشت شدنی است. اگر این حس به وجود آمده است مابقی کارها را به صورت تخصصی پیگیری می کنیم.

نصرتی به عنوان سخن پایان گفت: اتحاد شورا اولویت دار ترین موضوع است و این تنها انتظار من از شورای اسلامی شهر رشت است.