معادله انتخاب شهردار تغییر کرد؛

رقابت نزدیک رضا ساغری و حسین علیقلی زاده برای شهرداری رشت

هریک از دو کاندیدا تا این لحظه از بخت بالایی برای کسب اکثریت آرا برخوردارند و با توجه به اینکه تا این لحظه تقریبا از 5 رای خود اطمینان دارند و به دنبال کسب ششمین رای برای شهردار شدن هستند و از اسماعیل حاجی پور به عنوان تعیین کننده ترین رای برای انتخاب شهردار یاد می شود.

حرف تازه – در حالی که پیش از این گفته می شد اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اکثریت آرا رضا ساغری را به عنوان شهردار آینده رشت معرفی خواهند کرد حالا در واپسین ساعات پیش از برگزاری جلسه مهم انتخاب شهردار، شنیده شده است که علیقلی زاده و ساغری رقابتی نزدیک در پیش دارند.

بر این اساس گفته می شود هریک از دو کاندیدا تا این لحظه از بخت بالایی برای کسب اکثریت آرا برخوردارند و با توجه به اینکه تا این لحظه تقریبا از ۵ رای خود اطمینان دارند و به دنبال کسب ششمین رای برای شهردار شدن هستند و از اسماعیل حاجی پور به عنوان تعیین کننده ترین رای برای انتخاب شهردار یاد می شود.

در صورتی که اعضای شورا بر تصمیم خود مبنی بر انتخاب سریع شهردار مصمم باشند باید صبح فردا از بین این دو کاندیدا یک فرد به عنوان شهردار معرفی شود مگر آن که یا گزینه جدیدی اضافه شود و یا اعضا به طریقی جلسه را به تعویق بیندارند.

علیقلی زاده ،پیش از این شهردار شهر نور، شهردار جویبار، شهردار خرم‌آباد، شهردار منطقه ۱۹ تهران (در زمان شهرداری احمدی نژاد)، مدیرکل دفتر هماهنگی سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهردار همدان، معاونت امور مناطق شهرداری تهران و شهردار گلستان بوده است.

رضا ساغری متولد رشت است و پیش از این سابقه شهرداری رشت را در سال های ۸۵ و ۸۶ در کارنامه دارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی است و مدیرعاملی شرکت احرار گیلان، معاونت بهره برداری آب منطقه ای رشت، عضویت در هیئت مدیره ای منطقه ای گیلان، مدیریت امور اداری منطقه آزاد انزلی و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان از دیگر سوابق ساغری به شمار می رود.

شاید طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار که وارد ماه هشتم شده است و زمزمه هایی از خطر انحلال سبب گردد فردا و یا در اسرع وقت شهردار آینده از سوی شورا معرفی شود.