دکتر منصور یوسفی جولندان:

هزینه میلیاردی ، این افراد را مجبور به هم پیالگی با اشراف و وابستگان به ثروت خواهد کرد

 دکتر منصور یوسفی جولندان: بعد از پایان پروسه ثبت نام و بررسی صلاحیت ها ، نوبت به شناخت مردم و انتخاب کاندیدای اصلح برای قانونگذاری در کشور است. یک نماینده خوب برای حوزه انتخابیه خواص چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و چه اعتدالگرا باید چند ویژگی اساسی را دارا باشد تا بتواند وظایف خود را درست […]

 photo_2016-02-14_13-27-15دکتر منصور یوسفی جولندان: بعد از پایان پروسه ثبت نام و بررسی صلاحیت ها ، نوبت به شناخت مردم و انتخاب کاندیدای اصلح برای قانونگذاری در کشور است. یک نماینده خوب برای حوزه انتخابیه خواص چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و چه اعتدالگرا باید چند ویژگی اساسی را دارا باشد تا بتواند وظایف خود را درست و مناسب انجام دهد.
«و الذین هم لا ماناتهم و عهدهم راعون،» مومن کسی است که امانت دار باشد و این امانت داری از مهمترین ویژگی های نمایندگی مجلس است. مهمترین نکته در امانت داری چشم پوشی از ثروت نامشروع و نفی ثروت اندوزی در عمل و رفتار است چرا که به گواه تاریخ همه آنهایی که که سطح زندگی و اقتصاد خود را در کوتاه مدت ارتقاء بخشیده اند دیگر زبان حال مردم خود را در کام نمی گرداندند. نماینده ای که از مردم باشد هرگز ارتباط خود را با مردم خود قطع نخواهد کرد، عدم ارتباط با مردم عواقبی بس خطرناک دارد که مهمترین آن عدم رسیدگی به مسائل و مشکلات موکلان در مجلس شورای اسلامی است. در دنیای امروز نمیتوان مردم را فریب داد چراکه نسل جدید با ابزارهای ارتباطی نوینی که در اختیار دارد از فردای انتخابات مطالبات مردمی را پیگیری و عملکرد نماینده خود را در گروه های بزرگتری از دوستان و آشنایان به اشتراک خواهند گذاشت. مهمترین مطالبه مردم از نماینده انتخاب شده خود تلاش و پیگیری جهت نیل به شعار انتخاباتی آن است، شعاری که باید با درایت انتخاب شود و با پشتکار دنبال. بنابراین در دنیای جدید نمیتوان مردم را فریب داد و از آنها و رای مقدسشان نردبانی ساخت برای رسیدن به قدرت و ثروت.
حقوق یک نماینده مجلس در طول مدت چهار سال جمعا، متجاوز از ۵۰۰ میلیون تومان نیست، حال چگونه است که عده ای برای رسیدن به کرسی سبز مجلس شورای اسلامی میلیاردها تومان هزینه میکنند، آیا همین مورد مصداق فریب افکار عمومی نیست و این سوال مهم را پدید نمی آورد که کسانی که برای خدمت به ملتشان چنین خوی اشرافی را ترویج میدهند، آیا زمانی که بر مقصود برسند جهت جبران خسارت گام برنخواهند داشت؟ این مهم عاملی است که این افراد را مجبور به هم پیالگی با اشراف و وابستگان به ثروت خواهد کرد. امام علی (ع) در نامه ۴۵ نهج البلاغه خطاب به ابن حنیف والی بصره که دعوت مهمانی اشراف را قبول کرده بود فرمودند: «شنیدم تو را به مهمانی اشراف خوانده اند و تو شتابان رفته ای، در آن دم نمیدانستی که تحت حکومت تو مردمی هستند که حتی یک بار سیری کامل را نچشیده اند. هرکس را مولایی است و من مولای تو هستم. من در حالی که میتوانستم عسل مصفا بخورم به دو قرص نان جو اکتفا کردم. تو نمیتوانی مانند من باشی اما حداقل حدود حکومت علی را رعایت کن.»
در یک بیان کلی میتوان گفت که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید ساده و مردمی باشد تا بتواند با توده اجتماع خود در ارتباط باشد و فارغ از سطح زندگی آنها با تمام آنها نشست و برخواست داشته باشد و درد و مشکلات آنها را از نزدیک لمس کند و تمام توان خود را در جهت رفع ریشه ای آن صرف نماید. کسانی که موارد مطروحه را قبل از رسیدن به مجلس رعایت نکنند چگونه میــتــوانـنـد به این مقصـــود مهم و کلیدی دست یابند.
در پایان و در روزهای حساس پیش رو این نکته را یادآور میشوم که نامزدهای انتخاباتی باید برای رقابت و رسیدن به نتیجه مطلوب به فرمان امیر المومنین گوش جان سپارند که فرمود: «اللَّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ یَکُنِ الَّذِی کَانَ مِنَّا مُنَافَسَهً فِی سُلْطَانٍ وَ لَا الْتِمَاسَ شَیْ ءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ وَ لَکِنْ لِنَرِدَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِینِکَ وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِی بِلَادِکَ فَیَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِکَ وَ تُقَامَ الْمُعَطَّلَهُ مِنْ حُدُودِکَ،»(خطبه ۱۳۲ نهج البلاغه) خداوندا تو میدانی که فعالیت های ما تلاش های رقابت جویانه برای کسب قدرت نبود و در جستجوی ثروت و امکانات افزون تر دنیوی انجام نیافت، بلکه هدف ما به دست گرفتن قدرت فقط بازگرداندن نشانه های دین تو و اظهار اصلاح در سرزمین¬های تو بود تا مظلومان امنیت یابند و قوانین معطل شده ات بر پای داشته شود.