به دنبال اظهارات اخیر شهردار رشت و شنیده هایی از یک خطر بزرگ؛

رفع نواقص ایمنی را از ساختمان های تاریخی شهرداری رشت آغاز کنید

حرف تازه – روز گذشته پورتال اطلاع رسانی شهرداری رشت در خبری اعلام کرد که شهردار رشت در پی بازدید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خواستار رفع نواقص ایمنی حریق در سه بیمارستان و شعب سه بانک مستقر در شهر رشت شده است. هرچند رفع نواقص ایمنی از مراکز خدمات رسان عمومی نظیر […]

حرف تازه – روز گذشته پورتال اطلاع رسانی شهرداری رشت در خبری اعلام کرد که شهردار رشت در پی بازدید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خواستار رفع نواقص ایمنی حریق در سه بیمارستان و شعب سه بانک مستقر در شهر رشت شده است.

هرچند رفع نواقص ایمنی از مراکز خدمات رسان عمومی نظیر بانک ها و بیمارستان ها اقدامی پسندیده و قابل تقدیر است اما به دکتر نصرتی شهردار رشت پیشنهاد می شود در صورتی که شنیده های مربوط به نواقص ایمنی دو ساختمان تاریخی شهرداری رشت صحت دارد رفع نواقص ایمنی را از این ابنیه آغاز کند تا ضمن رفع خطر از این دو ساختمان تاریخی، نسبت به حفظ هویت فرهنگی و تاریخی رشت نیز اقدام مناسبی صورت گیرد و همچنین فرهنگ نواقص ایمنی از خود شهرداری رشت آغاز شود تا به الگویی برای سایر مراکز تبدیل شود.

شنیده های حرف تازه حاکی از آن است که ساختمان تاریخی شهرداری رشت واقع در پیاده راه فرهنگی که به ساختمان ساعت مشهور است و نماد اصلی شهر رشت به شمار می رود اخیرا با خطراتی به دلیل سیم کشی های ساختمان مواجه است که پیش از این نیز در برخی رسانه ها اطلاع رسانی و هشدارهای لازم داده شده است. (اینجا بخوانید )

همچنین در روزهای اخیر در خصوص دیگر ساختمان تاریخی شهرداری رشت واقع در هسته مرکزی شهر خبرهای نگران کننده ای به گوش می رسد و گفته می شود ساختمانی که در اختیار سازمان فرهنگی شهرداری رشت قرار گرفته است نیز نیازمند مرمت است. 

بدین ترتیب در صورتیکه این اخبار صحت داشته باشد به دکتر نصرتی شهردار رشت پیشنهاد می شود رفع نواقص ایمنی را از دو ساختمان هویتی و تاریخی شهرداری رشت آغاز کند. هرچند گفته می شود سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت به دنبال ورود سرمایه گذار بخش خصوصی برای این دو ساختمان است اما انتظار می رود پیش از آن که اتفاق جبران ناپذیری رقم بخورد شهرداری رشت سریعا نسبت به مرمت این دو بنای ارزشمند هسته مرکزی رشت اقدام نماید که شاید هیچ اقدامی در حوزه بازآفرینی شهری در اولویت بالاتری نسبت به حفظ این دو ساختمان قرار نداشته باشد.

حرف تازه آمادگی انتشار پاسخ های شهرداری رشت در این خصوص را دارد و اخبار تکمیلی را نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد کرد و چنانچه اقدام مناسبی در این خصوص انجام شده باشد قطعا از طریق همین رسانه به اطلاع عموم خواهد رسید. بی شک شهرداری رشت از این موضوع که طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر حریق و نیز حفاظت از جان و مال شهروندان و حراست از سرمایه های ملی بر عهده شهرداری و سازمان آتش نشانی است مطلع است چرا که این موضوع در خبر مذکور نیز اشاره شده است!