گزینه های شهرداری رشت (قسمت دوم)

رضا پوریافر گزینه احتمالی آقای نماینده برای شهرداری رشت/ تلاش جاماندگان از قدرت برای انتخاب پوریافر/ آیا گزینه مشابه او در همین شهر نداشتیم؟

در ادامه بررسی گزینه های شهرداری رشت این بار به سراغ بررسی وضعیت احتمالی رضا پوریا فر رفته ایم کسی که از او به عنوان گزینه احتمالی آقای نماینده یاد می شود. این گزینه کمتر شناخته شده حالا یکی از جدی ترین گزینه های شورانشینان به شمار می رود. 

اختصاصی حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار: در ادامه بررسی گزینه های شهرداری رشت این بار به سراغ بررسی وضعیت احتمالی رضا پوریافر رفته ایم کسی که از او به عنوان گزینه احتمالی آقای نماینده یاد می شود. این گزینه کمتر شناخته شده حالا یکی از جدی ترین گزینه های شورانشینان به شمار می رود.

تلاش جاماندگان از قدرت و طیف اقلیت شورا برای شهردار شدن پوریافر در رشت

هرچند تا این لحظه به نظر می رسد طیف اقلیت شورا روی رضا پوریافر نظر مثبت دارند اما همین طیف اقلیت به دلایل مختلف احتمال جذب آرای بلاتکلیف طیف اکثریت را نیز دارند و همین باعث می شود از او به عنوان یک گزینه مدعی یاد شود. البته شرایط انتخاب شهردار همواره به نحوی بوده است که اگر فردی نتواند به تعداد آرای لازم دست یابد همان آرای صد در صدی خود را نیز به طور کامل از دست خواهد داد و گزینه هایی مثل پوریافر نیاز به لابی ها و رایزنی های بیشتر برای جذب تعداد بیشتری از آرا دارند. از سوی دیگر گفته می شود طیفی از چهره های جامانده از قدرت نیز نسبت به انتخاب او تمایل دارند و شاید این انتخاب را راهی برای بازگشت به قدرت می دانند.

نگاهی به سوابق رضا پوریافر

وی متولد ۱۳۵۷ است و تحصیلات خود در مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه علم و صنعت ایران سپری کرده است و کارشناسی ارشد او در رشته مهندسی سیستم های اقتصادی و اجتماعی از دانشگاه جامع امام حسین(ع) بوده است. که البته رشته های چندان مرتبطی با مباحث عمرانی، فرهنگی و محیط زیستی که از عمده مشکلات شهر رشت به شمار می روند نیستند.

مهم ترین بخش های سوابق کاری او نیز در شهرداری های تهران و قم به ثبت رسیده است. از جمله سوابق شاخص او در شهرداری قم حضور در راس شهرداری منطقه ۳ ، معاونت اداری مالی، معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی، مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری، ریاست هیئت مدیره سازمان فرهنگی ورزشی، عضو هیئت مدیره سازمان آرامستان ها و ریاست هیئت عامل بانک شهر در  استان قم بوده است. در شهرداری تهران نیز سوابقی نظیر معاونت اداری مالی شهرداری منطقه ۱۳ و معاونت هماهنگی و برنامه ریزی شهرداری منطقه ۱۳ دیده می شود. سوابقی که مشابه آن در کارنامه برخی دیگر از گزینه ها نیز دیده می شود با این تفاوت که شناخت آن گزینه ها از وضعیت فعلی رشت نیز قطعا بیشتر از پوریافر با سالها دوری از این شهر بوده است.

او همچنین سابقه تدریس در دانشگاه جامع قم و دانشگاه جامع علمی کاربردی را در کارنامه دارد.

آقای نماینده حامی احتمالی رضا پوریافر

از یکی از سه نماینده رشت به عنوان حامی احتمالی او یاد می شود که البته در صورت صحت این شنیده ها و حمایت این نماینده پرنفوذ شانس او روز به روز برای حضور در راس شهرداری رشت بیشتر خواهد شد اما از سوی دیگر باید پرسید اگر قرار است نمایندگان مجلس برای یک شهر، شهردار انتخاب کنند پس علت برگزاری انتخابات شورا و حضور شورانشینان چیست؟ ضمن آن که در شهری مثل رشت که بیش از یک نماینده دارد اگر شاهد چنین حمایت هایی باشیم احتمال چند دستگی میان نمایندگان نیز وجود خواهد داشت و در آینده نمی تواند تضمین کننده ارتباطات مناسب شهرداری با نمایندگان و کسب امتیازات ملی برای رشد و توسعه این شهر باشد.

آیا گزینه مشابه او در همین شهر نداشتیم؟

رضا پوریافر هرچند اصالتا گیلانی است اما به نظر می رسد انتخابی است که حاصل چند دستگی تصمیم گیران و تصمیم سازان شهررشت است. ظاهرا عدم اجماع روی گزینه واحد در شهر رشت باعث شده است برخی به دنبال حضور چهره های کمتر شناخته شده و دور از مدیریت شهری رشت بروند. حال در این شرایط باید دید در نهایت اختلاف نظرهای داخلی منجر به حضور چهره هایی نظیر پوریافر در راس شهرداری رشت خواهد شد یا خیر؟ هرچند پوریافر فردی ۴۳ ساله است که نسبت به سن خود تلاش قابل قبول و کارنامه مناسبی داشته است اما باید از شورانشینان پرسید آیا در همین مجموعه شهرداری رشت افرادی با سابقه حضور در راس سازمان ها و معاونت های مختلف و مدرک کارشناسی ارشد حضور نداشته اند که شناخت بیشتری نیز نسبت به وضعیت فعلی شهر رشت و کم و کاستی های موجود داشته باشد؟

رضا پوریافر گزینه احتمالی آقای نماینده برای شهرداری رشت

رضا پوریافر گزینه احتمالی آقای نماینده برای شهرداری رشت