رضا نوری هریس تمامی مدیران شهرداری رشت را به باد انتقاد گرفت/ به جز علی بهارمست مدیری پای کار نیست/ مدیران منطقه باید درآمدزایی کنند این موضوع را هم ما باید به مدیران یاد بدهیم؟/ مدیری که نمی تواند کار کند کناره گیری کند

رضا نوری هریس در دهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که عصر دیروز برگزار شد تمامی مدیران شهرداری رشت به جز علی بهارمست سرپرست شهرداری را به باد انتقاد گرفت.

اختصاصی حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار: رضا نوری هریس در دهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که عصر دیروز برگزار شد تمامی مدیران شهرداری رشت به جز علی بهارمست سرپرست شهرداری را به باد انتقاد گرفت.

عضو شورای شهر با اشاره به آبگرفتگی های اخیر و با بیان اینکه وقتی باران آمد به جز علی بهارمست مدیری را ندیدم پای کار باشد و مدیران سازمان ها و مناطق را ندیدم گفت: وظیفه مدیران است پای کار باشند. ارباب رجوع هم به سازمان ها رفتند مدیر در سازمان حضور نداشت. مدیری که نمی تواند کار کند کناره گیری کند. در غیر اینصورت شورا ورود کند و عزلش بکند.

در ادامه نطق روز گذشته رضا نوری هریس را مشاهده می کنید:

رضا نوری هریس عضو شورای اسلامی شهر رشت به عنوان ناطق اول به سخنرانی پرداخت و ضمن گرامیداشت یاد برادر شهیدش بابک نوری هریس کلیپی از این شهید پیش از شهادت در منطقه عملیات را پخش کرد و افزود: بابک و بابک ها رفتند تا مردم در آسایش و آرامش زندگی کنند. رفتند تا دشمنی را که گفته بود به ایران نگاه دارم را در نطفه خفه کنند. برای جریانات سیاسی نرفتند و نگاه سیاسی هم نداشتند. من هرروز با برادر شهیدم بیعت می کنم. همیشه در همه مجالسی که شرکت می کنم دعا می کنم خدا توفیق دهد پیش برادر شهیدم روسفید بیرون بیایم.

نوری هریس با بیان اینکه مردم در طی بیست و دو سالی که از آغاز به کار شوراها گذشته انتظار بهبود اوضاع شهر را داشتند تصریح کرد: برند شهر خلاق را هم گرفتیم اما کاری ماندگار برای این برند انجام نشد. باران آمد به جز علی بهارمست مدیری را ندیدم پای کار باشد. مدیران سازمان ها و مناطق را ندیدم. وظیفه مدیران است پای کار باشند. ارباب رجوع هم به سازمان ها رفتند مدیر در سازمان حضور نداشت.

وی در ادامه گفت: ما تعهد دادیم نگاهمان انقلابی و جهادی باشد. تعهد دادیم مدیری که کار روتین را فقط انجام دهد جایی در سیستم نداشته باشد. ما نیاز به مدیرانی داریم که ذهن خلاقی داشته باشند. مدیری که نمی تواند کار کند کناره گیری کند. در غیر اینصورت شورا ورود کند و عزلش بکند. نیامدیم شعار بدهیم؛ آمده ایم اتفاقات خوب را رقم بزنیم. موضوعات و مشکلاتی که برای مردم رنج آور است رفع کنیم. دیگر بس است تا کجا تماشا کنیم؟ امروز باید زبان مردم شویم تا مشکلات حل شود.

عضو شورا تصریح کرد: از ۱۸۸ اتوبوس فقط ۱۲ اتوبوس فعال است. مواردی که در بودجه بسته شده انجام نمی شود می گویند بودجه بد بسته شده است. مدیر باید زبان منطقه و سازمان باشد و بودجه لازم را بگیرد. اگر نیاز است من هم باشم بگویید من هم باشم و پیگیری کنم. سوال میپرسم در راستای رشد بودجه منطقه چه برنامه ای دارید جواب مناسبی نمی گیرم. مدیران منطقه باید درآمدزایی کنند. این موضوع را هم ما باید به مدیران یاد بدهیم؟ پس مدیر می خواهد چه کاری انجام دهد؟ همه موضوعات را شورا باید ورود کند؟ کدام مدیر مشکلات منطقه اش را پیش بینی کرده است؟ ما نیامده ایم خون این شهدا را پایمال کنیم و به فکر منافع شخصی خودمان باشیم. این شهدا نرفتند که ما مشکلات را ببینیم و حرفی نزنیم.

نوری هریس در ادامه گفت: امیدوارم زودتر حکم آقای علوی هم به عنوان شهردار بیاید. اما من از ایشان خواسته ام که باید ساختار شهرداری تغییر کند. مدیر وظیفه دارد ذهن خلاقی داشته باشد تا مشکلات منطقه خودش را رفع نماید. من در نگاه تک تک اعضای شورای ششم دیدم که آمده اند که اتفاقات خوب را برای شهر رشت رقم بزنند.

هرچند بخش زیادی از انتقادات نوری هریس وارد است اما نکته عجیب ماجرا اینجاست که از یک سو نباید کم کاری گروهی از مدیران را به نام تمامی آنها نوشت چرا که در بین مدیران شهرداری رشت کسانی هستند که تمام توان خود را در حیطه مدیریتی خود به کار بسته اند و در ساعات و شرایط مختلف پای کار بودند حتی اگر تعدادشان انگشت شمار باشد! و از سوی دیگر رضا نوری هریس خودش از بدنه شهرداری رشت بوده و خانواده نوری هریس سالها در مجموعه عریض و طویل شهرداری رشت حضور داشته اند و پدر او نیز از مدیران قدیمی این مجموعه است و به همین علت زیر سوال بردن تمامی مدیران کمی عجیب تر به نظر می رسد!

رضا نوری هریس تمامی مدیران شهرداری رشت را به باد انتقاد گرفت

رضا نوری هریس تمامی مدیران شهرداری رشت را به باد انتقاد گرفت