شنیده هایی از یک تصمیم سیاسی دیگر از مسعود رهنما؛

رضا رسولی گزینه جدی ریاست هیئت کاراته گیلان؟!

حرف تازه – شنیده ها حاکی از آن است جامعه کاراته گیلان ممکن است بار دیگر شاهد انتصابی باشد که بیش از ورزشی بودن، سیاسی است. بر اساس شنیده هایی که هنوز از سوی هیچ مسئولی تایید نشده است ظاهرا ماجرای انتصاب پرحاشیه ریاست هیئت کاراته گیلان  و تصمیمات سیاسی مسعود رهنما همچنان ادامه دارد. […]

حرف تازه – شنیده ها حاکی از آن است جامعه کاراته گیلان ممکن است بار دیگر شاهد انتصابی باشد که بیش از ورزشی بودن، سیاسی است.

بر اساس شنیده هایی که هنوز از سوی هیچ مسئولی تایید نشده است ظاهرا ماجرای انتصاب پرحاشیه ریاست هیئت کاراته گیلان  و تصمیمات سیاسی مسعود رهنما همچنان ادامه دارد.

چندی پیش با حضور عبدالرضا بی آزار در راس هیئت کاراته گیلان، انتقادات متعددی متوجه مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان شد و رهنما از استعفای زیال و مشکلات مالی به عنوان دلایل این انتصاب نام برد.

حالا بار دیگر زمزمه های تغییر در راس هیئت کاراته به گوش می رسد و گفته می شود رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت و از چهره های شاخص حزب کارگزاران سازندگی در گیلان از جدی ترین گزینه های ریاست این هیئت است.

رسولی پیش از این در اسفند ۹۵ به عنوان رئیس شورای عالی راهبردی کاراته گیلان معرفی شده بود و در همین مدت حضور چند ماهه او، یکی از سیاسی ترین و جنجالی ترین انتصابات ورزش استان با روی کار آمدن عبدالرضا بی آزار در راس این هیئت رقم خورد و البته بی آزار احتمالا با کوله باری از تجربه، نیاز به حضور مدیری مرتبط تر و با انگیزه تر را احساس کرد و خودش مدتی بعد از این مسئولیت استعفا داد تا بار دیگر مسئولیت هیئت کاراته گیلان به اسفندیار زیال که گفته می شد خودش استعفا داده است برسد!

هیئت کاراته گیلان یکی از هیئت هایی است که با توجه به عملکرد سال های اخیر ورزش و جوانان گیلان، تمرکز زیادی را برای مدال آوری در المپیک به خود معطوف کرده است و عملا بیشترین انتظار مدال آوری از این هیئت خواهد بود. طبیعتا در چنین هیئتی حضور مدیری که زمان و تجربه و انگیزه کافی برای رشد و توسعه کاراته را داشته باشد ضروری است. 

در صورتیکه این شنیده ها صحت داشته باشد باید پرسید آیا هیئت کاراته حتی در صورت عدم تمایل زیال به ادامه کار، از درون خانواده خود نتوانسته است فرد شایسته ای را برای حضور در راس هیئت پرورش دهد؟ و یا مسعود رهنما نتوانسته است از بین مدیران مجربی که شرایط مناسب تری برای کمک به کاراته گیلان داشته باشند کسی را متقاعد کند؟ 

باید پرسید آیا رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با وجود عقب ماندگی های عمرانی و ترافیکی که از سالیان قبل در رشت باقی مانده است، فرصت کافی برای حضور و خدمت به این رشته ورزشی را دارد؟ رضا رسولی در این هیئت برای کسب مدال المپیک از تجربه کافی برخوردار است؟ و از سوی دیگر، آیا برای جبران عقب ماندگی های شهر رشت به اندازه کافی دیر نشده است که از این به بعد بخشی از زمان رسولی نیز صرف هیئت های ورزشی شود؟

چنین تصمیمی از سوی مسعود رهنما نباید تصمیم سیاسی تلقی شود؟ مسعود رهنما امروز بر خلاف سال های قبل معتقد است که یک عضو شورا بیشتر از یک چهره ورزشی می تواند به ورزش کمک کند؟ اگر چنین است چه اتفاقی افتاد که رهنما به چنین دیدگاهی رسید؟ آیا شیوه مدیریت آزمون و خطا را در پیش گرفته است؟

اگر چهره های سیاسی و مدیران غیر ورزشی نسبت به چهره های ورزشی در این امور موفق تر ارزیابی می شوند آیا بهتر نیست رهنما هم از این مسئولیت کنار برود و یک مدیر سیاسی متنفذ به جای او در راس ورزش و جوانان گیلان قرار بگیرد تا با قدرت سیاسی خود منابع بیشتری را به سوی ورزش گیلان جذب کند و بخش عمده ای از مشکلات مالی ورزش و کمبود امکانات و زیرساخت ها را پایان دهد؟! 

به هرحال امیدواریم ورزش گیلان به دور از حاشیه و تصمیمات سیاسی روزهای موفقی را در پیش داشته باشد.

جوابیه های احتمالی در صورت درخواست مسئولین مربوطه و همچنین اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود…