مسعود نصرتی کاندیدای شهرداری رشت:

رشت می تواند میزبان دبیرخانه جهانی محیط زیست ۲۰۱۸ باشد/ برنامه هایم را تجربه کرده ام/ اولویتم خلق ثروت است

حرف تازه – ششمین جلسه فوق العاده پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با دستور کار بررسی برنامه های دو نفر باقیمانده از پنج کاندیدای نهایی تصدی پست شهرداری رشت و به ریاست سید امیرحسین علوی صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد. رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سفر اعضای شورا […]

حرف تازه – ششمین جلسه فوق العاده پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با دستور کار بررسی برنامه های دو نفر باقیمانده از پنج کاندیدای نهایی تصدی پست شهرداری رشت و به ریاست سید امیرحسین علوی صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سفر اعضای شورا به قزوین جهت مذاکره با مسعود نصرتی شهردار قزوین گفت: کارکنان شهرداری قزوین از ما می خواستند دکتر نصرتی را به رشت نبریم تا او در قزوین به کار خود ادامه دهد.

در این جلسه دکتر مسعود نصرتی به عنوان نفر اول امروز به ارائه برنامه های خود پرداخت.

تنها کارهای ویژه و خاص ماندگار است

دکتر مسعود نصرتی برنامه های خود را با عنوان رشت به سوی شکوفایی ارائه کرد و گفت: اکثر افرادی که برای مدیریت شهری برنامه ارائه می کنند به مسائلی تیپ و مشترک می پردازند و شاید ۸۰ در صد مطالب مشترک باشد و هیچ شهرداری نمی خواهد شعبده بازی کند.

رئیس مرکز شهروندی صلح جهانی با اشاره به اتاق مدیریت خود شهرداری قزوین اظهار داشت: عکس ۶۱ شهردار قزوین از سال ۱۲۸۵ تا امروز در این اتاق نصب بود اما تنها کارهای ویژه در حوزه های مختلف به یادگار مانده است و مردم از آن به نیکی یاد می کنند. 

شهردار سابق قزوین با اشاره به سوابق ۲۷ ساله خود در حوزه مدیریت شهری افزود: باید به دنبال پرداختن به موضوعات خاص و ساده سازی مسائل باشیم. کار را پیچیده نکنیم.

دکتر مسعود نصرتی که در سال ۹۴ موفق به کسب عنوان مدیر نابغه در ایران شده است در خصوص سوابق تحصیلی خود گفت: کارشناسی مهندسی عمران، کارشناسی ارشد مدیریت و دکترای برنامه ریزی شهری را در کارنامه دارم.

مدیریت شهری فوق تخصصی است اما برای کاردان پیچیده نیست

وی در ادامه در خصوص مدیریت شهری گفت: کار فوق تخصصی است اما برای کاردان پیچیده نیست.

باید با برنامه مشخص، افق مشخص، منابع مالی مشخص و با وفاق و همدلی مردم را همراه کنیم

عضو شورای نخبگان استان قزوین در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید مردم را با برنامه ای مشخص، با افق مشخص و منابع مالی مشخص، بر اساس وفاق و همدلی همراه کنیم و برنامه ها را در سه افق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه کنیم.

یکی از اولویت هایم درامدزایی و خلق ثروت است

کاندیدای تصدی پست شهرداری رشت یکی از اولویت های خود را درامدزایی و خلق ثروت عنوان کرد و اظهارداشت: باید با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران و بخش خصوصی درامدزایی کرد و سپس در خصوص برنامه های مدیریت شهری حرف زد.

از رشت شناخت خوبی دارم

رئیس مرکز شهروندی صلح جهانی بهره برداری از داشته های رشت را نیازمند شناخت دانست و گفت: از رشت آشنایی خوبی دارم. رشت پیشینه غنی و پرافتخاری دارد. منابع طبیعی، هویت شهری و ظرفیت های گردشگری و چهره های شاخص فراوانی دارد. مقصد شدن شهر رشت برای گردشگران یک اولویت است.

دکتر مسعود نصرتی تصریح کرد: این برنامه کلیاتی را ارائه می دهد و نیاز است تا رشت بر اساس مدل ها و مکانیزم های بین المللی مثل ابتکار عمل شکوفایی در ۶ شاخصه سنجش شود.

حقوق و آسفالت برنامه نیست؛ وظیفه شهرداری است

شهردار منتخب کشور خاطر نشان کرد: حقوق و بیمه، آسفالت، فضای سبز، پاداش کارکنان و نظایر آن برنامه نیست بلکه وظیفه شهرداری است. این موارد امور روزانه است. در برنامه من ۴۰ یادگار ماندگار وجود دارد که هر عزیزی در هر جای کشور می تواند این ۴۰ مورد را به عنوان برنامه ارائه دهد با این تفاوت که من این کارها را یکبار انجام داده ام و تجربه کرده ام. 

باید آسایش شهروندان را در کنار احساس خوشبختی آنها تامین کنیم

دکتر مسعود نصرتی با تاکید بر اینکه باید فضای آسایش و خوشبختی برای شهروند فراهم شود اظهار داشت: اگر برنامه ۸ ساله در رشت اجرا شود الزاما به معنای آن نیست که شهروند احساس خوشبختی هم داشته باشد. باید ورود سرمایه گذار را داشته باشیم و از فرصت ها و منابع انسانی به خوبی بهره ببریم تا احساس خوشبختی در شهروندان ایجاد شود.

شهردار سابق قزوین که حدود ۹ سال شهرداری این شهر را بر عهده داشت افزود: شهر رشت با توجه به برنامه ششم توسعه می تواند حمایت تمام و کمال دولت را هم داشته باشد.

رشت در سطح بین المللی شهره می شود

مسعود نصرتی با تاکید بر بهبود مسائل محیط زیستی در رشت اظهار داشت: رشت باید در سطح بین المللی شهره شود.

رشت می تواند  میزبان دبیرخانه جهانی محیط زیست ۲۰۱۸ باشد

رئیس مرکز شهروندی صلح جهانی با اشاره به اینکه دبیرخانه جهانی محیط زیست ۲۰۱۸ برای تهیه گزارش محیط زیست شهری تمام دنیا به ایران سپرده شده است گفت: این شرایط یک ماه قبل در سالن اجلاس سران مهیا شد و محل دبیرخانه هنوز مشخص نشده است. قرار است از مهر ماه آغاز به کار کند و تمامی مسئولین مربوطه به ایران بیایند.

رشت آماده رفت و آمد بین المللی می شود

رئیس سابق مجمع جهانی شهرهای اسلامی با اعلام اینکه این دبیرخانه در سال ۲۰۱۶ در نیویورک بوده است ادامه داد: مجمع شهرهای اسلامی در آن دبیرخانه مشارکت داشت و به همین دلیل میزبانی ۲۰۱۸ به ایران سپرده شد و می توانیم از این فرصت استفاده کنیم و تمام کشور را بسیج کنیم تا رشت آماده میزبانی ۲۰۱۸ و رفت و آمد بین المللی شود.

میزبان شویم تالاب عینک و زرجوب و گوهررود آبروی ایران می شود و با عزم ملی رسیدگی خواهد شد

مسعود نصرتی در ادامه گفت: تالاب عینک و رودخانه های زرجوب و گوهررود سرمایه های رشت است و چون آبروی ایران خواهد بود به آن در سطح ملی رسیدگی خواهد شد.

شهردار سابق قزوین با اشاره به اینکه تبریز هم اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری جهان اسلام خواهد بود افزود: محیط زیست هم موضوعی حیاتی است و رشت می تواند از این طریق در سطح بین المللی شهره شود.

رئیس سابق مجمع جهانی شهرهای اسلامی با اشاره به تجربه موفق قزوین در برگزاری چنین میزبانی هایی گفت: قزوین از بین ۳۸ کشور و ۶۴ شهر پس از سه مرحله داوری و سنجش ۶ شاخصه شکوفایی شهری به عنوان شهر پایلوت انتخاب شد.

شهردار بی پول را کسی نمی شناسد و حرفی برای گفتن ندارد

مسعود نصرتی با تاکید بر اینکه شهردار بی پول حرفی برای گفتن ندارد به بدهی تقریبا ۵۰۰ میلیاردی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت:در کوتاه مدت باید از تسهیلات و وام ها نیز به منظور خریدن زمان بهره ببریم.

برنامه های ترافیکی ویژه پیاده راه

شهردار سابق قزوین که تجربیات موفقی در مسائل ترافیکی این شهر دارد با اشاره به مشکلات ترافیکی رشت بازگشایی معابر را ضروری دانست.

ساخت فرهنگسرا وظیفه شهرداری نیست اما اولویت ما است چون فرهنگ اهمیت ویژه ای برایمان دارد

شهردار منتخب کشور با اشاره به ساخت ۳۳ فرهنگسرا و فضای ورزشی طی ۸ سال در قزوین گفت: ساخت فرهنگسرا وظیفه شهرداری نیست اما ما با اولویت پیگیری کردیم چرا که مسائل فرهنگی را بسیار حائز اهمیت می دانیم. همچنین ۲۵ مسجد نیز توسط مردم و هیئت ها ساختیم.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه رشت قصد دارد مقصد و جاذبه گردشگری باشد گفت: شهری که چنین برنامه ای دارد باید در خیابان هایش حتی  سرویس های بهداشتی مناسبی نیز وجود داشته باشد.

سپیدرود و داماش می توانند گردشگر ورزشی جذب کنند

شهردار سابق قزوین با بیان اینکه این شهر جاذب گردشگر نبود اما امروز گردشگران یک روزه زیادی دارد گفت: باید به دنبال گردشگری ملی و بین المللی در حوزه های سلامت، فرهنگ، تاریخ و ورزش باشیم. رشت تیم های فوتبال محبوب سپیدرود و داماش دارد که می تواند جاذبه گردشگری ورزشی نیز ایجاد کند.

وی با اشاره به پیاده راه رشت گفت: رشت تجربه ای در زمینه پیاده راه داشته که برخی تقدم و تاخر ها در در آن رعایت نشده است. فضای مشترکی که اتومبیل ها با سرعت پایین تحت شرایط خاص تردد کنند نیاز است.

رشت باید سرسبز باشد و به سرعت به این موضوع رسیدگی شود

نصرتی در خصوص وضعیت ظاهری رشت گفت: به عنوان یک متخصص مدیریت شهری از استان همسایه گیلان که یک پنجم جمعیتش گیلانی است انتظارم این است که رشت شهری سرسبز باشد اما امروز فضای سبز خاصی وجود ندارد که باید به سرعت به این موضوع پرداخت. مردم رشت شهری سرسبز می خواهند.

نازیبایی های بصری را حذف می کنیم

شهردار منتخب کشور حذف نازیبایی ها را مهم ترین اقدام برای زیباسازی رشت دانست.

راه اندازی اتاق شکوفایی رشت یکی از اولویت ها

وی همچنین از تشکیل اتاق شکوفایی رشت به عنوان یکی از برنامه های مدنظر نام برد و گفت: باید حس تعلق هم در مردم هم در کارکنان شهرداری و هم در مسئولین به وجود بیاید و این تجربه به صورت موفق در قزوین وجود داشته است.

ضرورت برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی در رشت 

کاندیدای شهرداری رشت برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی را در این شهر ضروری دانست و گفت: مدت ۶ سال است قزوین میزبان جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی است و فروردین ماه ۱۸۰ هزار نفر بلیط فروشی داشته است و ۱۰۰ هزار نفر هم بدون بلیط از این جشنواره استقبال کرده اند.

مسعود نصرتی تصریح کرد: شهردار باید اقتدار داشته باشد. این اقتدار بدان معناست که خانواده شهرداری باید بپذیرد شخصی مورد وثوق شورا نمایندگان و دولت است و اعضای شورا باید این نوع اقتدار را فراهم کنند.

تاکید بر استفاده از پیمانکاران بومی و اشتغال زایی

شهردار سابق قزوین با اشاره بر ضرورت اشتغال زایی و تحولات شهر، با تاکید بر استفاده از پیمانکاران بومی گفت: باید با در نظر گرفتن ضوابط شهرسازی و رفاه مردم شهر همانند کارگاه عمرانی فعال باشد و از ظرفیت های بومی استفاده شود. 

مسعود نصرتی ادامه داد: برخی مسائل مثل آبهای سطحی، بازار محلی و یا بازگشایی معابر باید انجام شود و این مسائل را نباید به عنوان برنامه کاندیدای شهرداری ارائه کنم.

از پاداش شش ماهه کارکنان شهرداری رشت پرسیدم برخی دوستان تعجب کردند!

کاندیدای شهرداری رشت با بیان اینکه با ورودم به رشت از پاداش شش ماهه نخست کارکنان شهرداری رشت پرسیدم در ادامه گفت: برخی دوستان از سوال من تعجب کردند و هنوز بعضی موارد حقوق را هم پرداخت نکرده اند. 

دکتر مسعود نصرتی صحبت های خود را با دو بیت شعر به پایان برد.

هر لحظه که می کوشم در کار کنم تدبیر *** رنج از پی رنج آید زنجیر پی زنجیر

هر لحظه که تسلیمم در کارگه تقدیر *** آرامتر از آهو بی باک تر از شیرم