استان گیلان مورد لطف خدا اما بی مهری مسئولین واقع شده است/ رشت می تواند با عرضه فرهنگ، طبیعت، لباس و غذا به کسب درآمد بپردازد

تی تی خبر : استان گیلان مورد لطف خدا اما بی مهری مسئولین واقع شده است. ما بهترین طبیعت را در گیلان داریم که باید با طراحی یک سیستم گردشگری برای جای جای آن برنامه ریزی صورت گیرد. دکتر حسنی با بیان اینکه هر کدام از شهرهای استان گیلان از خصیصه های متمایزی برخوردار است افزود: امتیازات و […]

تی تی خبر : استان گیلان مورد لطف خدا اما بی مهری مسئولین واقع شده است. ما بهترین طبیعت را در گیلان داریم که باید با طراحی یک سیستم گردشگری برای جای جای آن برنامه ریزی صورت گیرد.

دکتر حسنی با بیان اینکه هر کدام از شهرهای استان گیلان از خصیصه های متمایزی برخوردار است افزود: امتیازات و ویژگی های استان به قدری بارز است که با مدیریت درست این استان به شاخص ترین استان کشور تبدیل خواهد شد. متاسفانه در این سال ها نه تنها نتوانستیم از آن ها استفاده کنیم بلکه در حفظ آن ها هم کوتاهی شده که وضعیت امروز و معضلات محیط زیستی گواه این مدعاست.
ذیحساب و مدیرمالی سازمان ایران گردی و جهانگردی کل کشور تاکید کرد: استان گیلان با توجه به ظرفیت ها و نیروی انسانی تحصیلکرده می تواند با رعایت تمامی خطوط قرمز به استانی مرفه تبدیل گردد.
وی با اشاره به موقعیت استراتژیک استان در منطقه افزود: گیلان از نادر مناطقی در دنیاست که از کوه و رود و جنگل و دریا و …  برخوردار است. فاصله کم شهرهای شهر و جاذبه های این جاده ها خود نوعی پتانسیل گردشگری است که متاسفانه نتوانسته ایم از آنها بهره ببریم، ضمن اینکه به جای استفاده از این فرصت ها با تهدید هم مواجه شده ایم.
وی با بیان اینکه می توان تهدید زباله ها را به فرصت تبدیل نمود، افزود: رایزنی هایی با دکتر نوبخت صورت گرفته است تا بتوانیم از تهدیداتی که در زمینه انباشت زباله در استان های شمالی کشور وجود دارد را به فرصتی برای تولید برق تبدیل کنیم که در این راستا اقداماتی صورت گرفته است و کارشناسی هم از انگلستان آمده است. در این طرح ضایعات زباله با زغال سنگ ترکیب می گردد و برق تولید می شود.
حسنی با اشاره به ظرفیت های دریاچه خزر در حوزه گردشگری اظهار داشت: ظرفیت های گردشگری این دریاچه در قالب حرف و شعار باقی مانده است و بهتر است که عمل گرایانه تر به این نعمت خدادادی نگریسته شود. خزر در این سال ها در حوزه گردشگری به جز تلفات جانی هیچ سودی برای ما نداشته است در صورتیکه در نقاط مختلف دنیا با ایجاد دریاچه های مصنوعی از این مصنوعات به بهترین نحو استفاده می کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های طبیعی به درستی بهره گرفت افزود: شهر رشت بعنوان شهر خلاق خوراک در جهان ثبت شده است و معرفی شهر رشت بعنوان شهر خلاق در خوراک از فرصت هایی است که در کنار ظرفیت های بکر می تواند اقتصاد نه تنها شهر رشت بلکه استان را دگرگون کند.
ذیحساب و مدیر مالی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور تصریح کرد: گیلان از محدود نقاط دنیاست که از چنین مواهبی برخوردار است اما متأسفانه تا کنون از این پتانسیل و ظرفیت ها  استفاده نشده است.

حسنی در پایان گفت: شهر  رشت می تواند با عرضه فرهنگ، طبیعت، لباس و غذا به کسب درآمد بپردازد، با برنامه ریزی و مدیریت صحیح مسیر جاده های گیلان پر از مسافر می شود و معضل بیکاری هم تا حدی حل خواهد شد.

منبع : شعاع مشرق