رشت شهری است که همه ایرانیان به آن مدیون هستند / گیلان استان یکم بود

تی تی خبر : پروفسور امین با بیان اینکه شیخ صفی مرید شیخ زاهد گیلانی بود، گفت: رشت را به عنوان دریچه ای به سمت تمدن اروپایی می دانست و رشت شهری است که همه ایرانیان به آن مدیون هستند. پروفسور سید حسن امین استاد راهنمای تز دکترای دکتر روحانی و عضو انجمن مجموعه داران کشور […]

۰۰ (۱)تی تی خبر : پروفسور امین با بیان اینکه شیخ صفی مرید شیخ زاهد گیلانی بود، گفت: رشت را به عنوان دریچه ای به سمت تمدن اروپایی می دانست و رشت شهری است که همه ایرانیان به آن مدیون هستند.

پروفسور سید حسن امین استاد راهنمای تز دکترای دکتر روحانی و عضو انجمن مجموعه داران کشور در مراسم سالروز معرفی رشت به عنوان مرکز گیلان در سالن نیروی انتظامی گیلان، اظهار کرد: ایرانیم و ایران زمین را دوست دارم.

وی با اشاره به حقوق شهروندی، افزود: هر حقی در کفه دیگر مستلزم تکلیف است و تعامل بین شهرداری و مدیریت کلان شهر ها با انجمن های مردم نهاد با ان جی او ها از محور های شهروندی است و ایران گهواره تمدن بشریت است.

پروفسور امین با بیان اینکه باید با قانونمندی تکالیف خود را انجام دهیم، اضافه کرد: دکتر روحانی به دنبال منشور حقوق شهروندی است و باید قانون فرهنگسازی شود و در عمل اجرا و ضمانت اجرا داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه در کشور های جهان دوگونه پایه مدیریت کلان حکومت مرکزی و حکومت محلی است، بیان کرد: در انگلیس هر شهری حکومت ناحیه ای و منطقه ای دارد و در آلمان هم همینطور است.

پروفسور امین افزود: در سیستم خودمان هم در دوسطح مختلف می توان حکومت محلی داشته باشیم و قانون اساسی مشروطیت هم بر آن تاکید داشت.

وی با بیان اینکه این نظم و نظام حکومت را از زمان کورش داشتیم و صاحب منشور حقوق شهروندی بود، اضافه کرد: پرسپولیس به معنای شهر ایرانی است.

پروفسور امین ادامه داد: گیلان استان یکم، مازندران استان دوم، آذربایجان استان سوم، خراسان استان نهم بود و با تصویب شورای ملی آن زمان بحرین استان چهارم بود.

وی گفت: رشت با سابقه چندین هزار ساله تمدن از زمان شاه عباس صفوی اول است.

پروفسور امین با بیان اینکه شیخ صفی مرید شیخ زاهد گیلانی بود، اظهار کرد: رشت را به عنوان دریچه ای به سمت تمدن اروپایی می دانست و در راستای حفظ میراث فرهنگی، رشت شهری است که همه ایرانیان به آن مدیون هستند.

منبع : کاسپین