رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت:

رشت به جمع شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند بپیوندد | برگزاری دومین جشن بزرگداشت نود ساله ها

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: از شهرداری انتظار داریم با تمهید مقدمات لازم، رشت به جمع شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند بپیوندد.

به گزارش قلم آزاد، سید حسین رضویان در نودمین  جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت گفت: یکی از معارف توسعه حفظ کرامت انسانی است و ما می بایست بدنبال ساخت جامعه ای باشیم که در آن انسان محترم باشد و در این خصوص سالمندان از جایگاه ویژه ای برخوردارند و در این باره به نظرم می رسد  نیازمند تجدید نظر در سیاستگذاری های اجتماعی سالمندی هستیم.

وی افزود:در دولت مدرن سازمان مدیریت شهر صف مواجهه  نهاد قدرت با شهروند است و بر اساس قانون اساسی دولت‌ها و در حدود شهر به تعبیری شهرداری ها موظفند از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های اجتماعی را تعریف کنند که اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی در این خصوص اشارات مستقیم دارند.

رضویان در ادامه گفت:ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر که به حقوق افراد در داشتن زندگی استاندارد و شیوه متضمن رفاه و سلامتی تاکید دارد و ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز در این ارتباط چراغ راه هستند.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار با اشاره به اینکه رشت می‌بایست شهر دوستدار سالمند باشد گفت: پوشیده نیست که می‌بایست در این شهر دستکاری هایی انجام پذیرد تا اینکه رشت تبدیل به شهر دوستدار سالمند شود. در حقیقت در ۸ شاخصه حمل و نقل، مسکن، مشارکت اجتماعی، احترام اجتماعی، مشارکت مدنی و اشتغال، ارتباطات و اطلاعات، خدمات سلامت، فضای بیرونی و ساختمان ها می بایست تغییرات لازم صورت بگیرد و امیدوارم این جلسه و تصمیماتش مطلع این اصلاحات باشد.

رضویان در انتها گفت :برای شروع بدنبال تعریف و اعطای کارت منزلت سالمندان با شرح خدمات کاربردی و در خور شان ، همچنین در قامت یک کار نمادین پیگیر برگزاری دومین جشن بزرگداشت نود ساله ها هستیم  و در ادامه انتظار داریم  با اخذ مشاور مجرب، تکمیل چک لیست های مربوطه و طی نمودن روادید، رشت هم به صورت رسمی به جمع شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند بپیوندد.